Nuffnang

click as much as your heartbeat is beating....

Thursday, April 8, 2010

Raesa gi sunat








Postpone punya postpone.. akhirnya... tiba masanya Raesa nak kene cunat.. hehehe... bising mak aku kata tak sunat2.. bb sitter die pon asek tny dah sunat ke tak...

pagi hubby nak kuar gi wat pasport international n amek mykid... tp kol 8 lebih baru kuar.. JPN ari ahad bukak 1/2 day kan.. aku tk ikut pon.. sbb nak siap kan diri n bb... sampai sana hubby call.. kata nombor dah abes.. dorang kata.. pukul 6 lebih org dah dtg... kol 7 no dah abes.. hampas lah gi saner.. pastu kaunter mykids plak tutup.. sia2 jek...

kol 10 lbh aku nak gerak kuar... tp mak aku kata.. sape nak amek anak sedara aku kat skolah tambahan kol 12 nnt... bangang lah mak die.. yg tk sabo2 nak balik apsal.. kata die anak sulung dia nak gi bengkel bakal tmpt die trainning nnt..(mlm tadik dorang anak beranak tido umah aku) geram jek.. aku pon dgr budak nih asek ajak mak dia balik mlm sabtu lagik.. tp postpone balik sok pagi ahad... so terpakse tggu sampai bb aku trtido... time nak kuar kol 12pm.. aku angkat je bb aku tgh tido.. dah fetch ank sedara.. aku gi mkn kat restoran kg melayu... aku memula cari sup sayo.. selalu ader.. tp ari ni tak de.. semua sayo grg.. alamak... hubby soh aku mkn nasi ... (alasan) terpakse aku mkn sesenduk dgn byk sayo n sotong grg kunyit... aku terpakse tawwwww...

aku terus gerak ke klinik... nak sunat raesa.. aku yg debar2.... saing aku ade bb 10bln pon br nak sunat.. lagi besar.. lagik nak tendang2... mula2... dorang bersih kan tut raesa... pas tu budak yg 10 bln plak... doc sampai pegang gunting (gunting utk surgeri ler) terus sunat bdk tu.. nangis kejap.. huhuhuhu.. aku yg kejung... sampai kene tegur ngan nurse.. hairban bb aku dah tutup muka raesa.. huhuhuh ..cian raesa.. hheheh... pas tu turn raesa.. aku tak sanggup tgk... after beberape second gunting baru nangis.. tp kejap jek.. bb aku ketawa tgk muka nurse situ.. cam badot kot.. alhamdullilah.... dah selesai... tp aku ngilu tak ilang2...

cam biase lah hubby aku... terus ke umah mak die... nothing special... borak2 ngan mentua aku yg aku tgk boring2.. opss.. aku lupe pakai kan gelang yg die bg kat raesa... pastu aku tido ngan raesa... kol 6 lebih aku ajak balik... aku kata kat hubby aku nak tgk anugerah bintang popular kat umah...

kol 8pm++ tgh aku tgk buletin utama.. adik aku kat luar bilik meroyan... kenape?... duit die ilang.. kene kebas... mak n die nak kuar gi mkn cucuk2 kat dataran johor bahru... tgk duit dah ilang.. sape lagik.. hanya sorang penyamun jek dikenalpasti... anak sedara aku yg aku cite tadik nak balik cepat2 umah die... b4 nih duit mak aku asek ilang.. aku percaya yg lain tak buat.. asal die dtg..mesti ade yg ilang.. last sekali duit mak aku ilang Rm50...cite kat akak aku bukan die nak percaya anak die buat... ok tak pe.. tp lepas budak tu masuk asrama... baru lah cite duit ilang tak de lagik... kalo dgr dia nak dtg.. cpt2 mak aku semunyikkan kat bilik terkunci... pastu adik kepada si penyamun nih dtg.. bwk pendrive .. sekali pandang.. cam aku nyer yg ilang.. opis punya... sekali bukak file dlm tu penuh dgn report2 aku.. hampas btol... aku soh adik die tny abg die... jwb abg die.. kenapa bwk umah saner??.. hampas giler... aku bebel lah depan dpn akak aku... dia diam jek... tau lah anak ko tu kebas brg org kan...

sejak tu even cuti sekolah.. adik2 die leh dtg umah.. tp dia akak aku tk bagi dtg.. sampai lah sabtu lepas die dtg tido umah.. sbb abg ipar aku gi KL. mlm sabtu adik aku kuarkan duit seratus soh aku byr bil internet. tp tak jadi.. so aku rase duit tu dah kene aim. jadi.. b4 nih adik aku dah ilang henpon, pastu beg kene curik, lah ni duit lak kene curik .. bak kata org.. dah jatuh di timpa tangga pastu dipetok ayam... hahahaha... kene musabahah diri tu...

ok.. aku pon tak puas hati yg siti nurhaliza menang anugerah bintang popular... bodos giler sape undi... bodoh giler ah... pastu konon tk nak bertanding lagik.. hampas lah ko.... tapik aku pon tak leh terpk sape yg popular thn ni.. rase semua suam2 kuku popular dorang... ah lantak lah






2 comments:

Suhaila said...

awal gak la sunat erk...
jannah sunat umur setahun...
aliyah setahun 10bulan camtu ler(masa su balik raya dulu)

noorcahaya said...

tu pon org dah bising... ade yg plak kata mesti b4 habis hari... ko setahun?.. lagilah kan... so... tak yh kecoh2

We have been married

Daisypath Anniversary tickers

daisy path - Ditakdirkan Bercinta

Daisypath Anniversary tickers