Nuffnang

click as much as your heartbeat is beating....

Wednesday, November 24, 2010

Selamat Hai Raya Aidil Adha

Selamat hari Raya Aidilfitri/Haji/Qurban. Ape? dah berlalu? apsal tak lbeh ker aku wish... ye.. aku tak sempat aritu, sbb cuti. (malas pon ade) Pestaim sepjg aku berkarier, ewah, bekerja aku musti amek cuti 1 hari b4 raya, tak kira raya pose or haji. Sbb aku ade otak utk memikirkan meringankan keje2 mak aku. Aku bukan mak datin cam akak2 aku yg tahu dtg makan n tapau time balik (semua eventlah termasuk kenduri or besday party). Tapi kali ni, masa hari ahad, aku dah beli semua barang termasuk ayam kat giant, so mak cuma tinggal bli santan n daging aje. So 16hb Nov aku kerja. Balik2 cuma ketupat mini segera je mak dah buat n seronding daging, lain mak tak sentuh lagik, sbb wa tau lah, kalo masak siang2, mlm tu jugak kene rembat. hahahah.. briliantlah mak aku.. Dah lah dorang tak ngulor duit ker per, tak payah lah tolong masak, blikan ayam , daging pon dah ok.

Raya kali ni, akak aku yg bermak mertua kat pahang, ade 2 org, so dorg tak balik memandangkan cuti sehari, akak aku sulung tu tlg bungkus burasak pon sbb mak aku soh, sorang lagik.. amek ank, lepak2 dan blah, tak tny pon perihal kat dapur, offer kat mak ape2 ker.

Bile dorang dah balik, aku n mak start beroperasi, mak cakap, mak org lain semua senang, tak payah nak susah2, sorang bwk rendang, sorang bawak aym merah, sorang bwk ketupat, senang cite, mak tak yh buat keje (ni jiran depan aku lah ni bercerita bg mak aku panas). Ini baru cite raya haji, lom cite raya pose.....

Kol 5am aku dha bgn, sbb aku janji kat mak aku aku nak masakkan rendang aym, daging merah, lodeh, sbb bahan semua dah siap cuma tinggal tumis. kol 5am bgn sudah bau sedap juga ada... wanginyerrr masakan itu.. hehehe, btollah mak aku dah masak daging masak merah. tp mak aku tido, oh masak dlm rice cooker, hm petua, nak daging very empuk, masak dlm rice cooker, tak payah takut hangus. So aku buat keje lah, masak rendang, lodeh n kuah kacang. Sambil2 melantak ketupat dgn kuah msk merah, daging lom empuk, tp kuah dah mabeles.

Kejut hubby utk solat subuh, aku pon siap2 segala2nya, siapkan atas meja, nanti huby balik dari masjid leh mkn, tp dia balik aku tgk mandi manda dgn Raesa.... saje jek dia bukak pintu bilik air di mana aku n raesa bogel2.. wakakakakka. pintu ini bahya lah, tak lbeh kunci....

Hari tu just lepak kat umh jek.. makan.. makan .. n makan.... masak mmg tak byk, so automatik akak2 aku dilarang menapau, tp rupanya2 di tapau tanpa pengetahuan aku... sbb dia terbukak cerita, ank dia habiskan semua ketupat n lauk.. opssssss....... kan kantol.... poyo...

Sejak tau biras tua aku dah balik umh dia, aku n huby tak berapa syok nak dtg saner tgk mak mertua aku.... so raya tu tak gi pon.. huby aku buat derk jek..... (tapi aku suke sebenernyer) So, sok nak keje, malas lah nak keluar. Tapi tak bleh blah huby aku mintak maggi utk dinner...... wachaaaa



no pic.. no mood nak ber snap2

No comments:

We have been married

Daisypath Anniversary tickers

daisy path - Ditakdirkan Bercinta

Daisypath Anniversary tickers