Nuffnang

click as much as your heartbeat is beating....

Saturday, July 10, 2010

An Nur Raesa 7months alreadyyyy



Tgk date pic.. ma bb already 7 months... byk giler aku amek gamba tp byk kene tapis sbb byk gamba tak clear.. renyah noh ma bb.... asal aku amek pic ..dia diam jek buat muka anggun ..tp kalo abah dia agah... melekek2 sampai pic kabur....

Ok.... ma bb dah pandai nerap.. guling2. mimpi nerap.... bangun sendiri main sorang2, tak nangis, kalo dia bgn tido aku ada depan die.. terus senyum n gelitik2.. makan jgn ckplah... pantang org angkat mangkuk n sudu..... raesa mmg tak bagi mama dia mkn byk kot. kaco jek aku baru nak layan makan... pastu ske geleng2 kepala... sungguh excited biler kucing dekat dia... kalo dekat habis dia ragut kucing. ... habis bulu2 tercabut. dah pandai minta dokong, kadang2 tak mo org tinggalkan dia kalo dah ajak die main... dok atas carseat sgt2 suke tp kalo kete berenti dia start boring, jln jer hepi balik.... dok atas stroller pon suke...

Ape yg raesa lambat sket dari ank org lain.. ngesot or menjulur, tumbuh gigi. pasut naik walker cam jakun .tak gerak2, tgn je laju...

Paling aku kuatir, susu... sgt2 kurang raesa susu.... sejak makan.. susu ptg tak mo dah... pagi abes susu fresh, 6-7 oz.. start je mkn... tak nak langsug susu EBM..... dah 5 hai aku tak beku kan susu. try sok bekal kat bbstr. tp dia kata minum skit sgt.. kat opis aku pump sekali jek... dptlah 8oz.. anta kat bbstr soknya. minum just separuh or less. wa frust tgk susu wa buang gitu jerk..

So setat kamis lepas aku try anta susu fresh lunch hour 8 oz.. time amek raesa. sebotol jek luak sebotol tu buanglah.... aku rase susu aku even 6 hour tak rosak dlm suhu bilik.... jumaat pon aku anta, aku mls pump byk. just 6oz.. tp balik ade belen 2oz lagik.....

mlm b4 gym aku stand by 6 oz.. susu tu dia minum sikit2 sampai kol 12am.. balik gym aku bg dia mkn lagik. kadang2 abah raesa yg bagi kalo aku standby bubur bb aku awal2..makan mmg tak tolak...kol 12 am aku pump lg dpt 5oz dia minum sket2 sampai kol 5-6am... kadang abes. kadang tak abes..... normal ke tak ek.... takut bb aku kurang air... tgk poo poo pon keras sket.... So susu EBM aku tak gerak dah kat freezer..... sukelah bbstr aku tak susah2 nak warming susu aku... dah badigol yg aku order warmer tak sampai, cam2 alasan .balik kg.. tak sempatlah babian btol... aku nak test anak aku, jgn sampai dia tolak langsung rase susu ebm aku yg mmg ler tak sedap bau n rase..... tp nutrition dia amatttt lah baik..

oklah.... sejak aku masuk gym hubby aku tak de masalah jaga bb, lagipun mak aku selalu culik raesa masuk bilik die.. so selalunya aku balik gym ma bb dah tido.... kadang dng abah dia tergolek jugak.... kalo dia masih tak tido. dpt lah aku main2 dgn raesa. sbb maa itu emas hehehehe. mlm lah masa utk dgn anak... siang dah dok umah bbstr.... oklah.... ni jek aku buat utk memenuhi masa aku kat opis hari sabtu kekekekekeke. lalalalala. byeeeeee..


tak senonoh abah die ble aku nak snap pic..


cian die titon.. mama sebok gi gym nak kecikkan badan yer.....


bile ckp anak abah. kembang laki den



No comments:

We have been married

Daisypath Anniversary tickers

daisy path - Ditakdirkan Bercinta

Daisypath Anniversary tickers