Nuffnang

click as much as your heartbeat is beating....

Tuesday, September 9, 2008

newbie?


Aku bukanlah org baru pasal blog memblog nih..hihihih..cume aku delete the previous one.. sbb ade org tak suke tulisan aku.... kisah2 lama aku....dgn org2 lama... org yg bercinta dgn org lama2 aku pun adelah terbaca blog aku... naik hangin satu badan plak.. tak pelah..aku tutup jek buku lama.


Hari ni umur aku dah 29thn 10bln 11 hari.... org kate di ambang 30... aiseh.. Hari ni dah 9hari umat islam berpuasa. rase sekejap jek... keje awal tahun yg boss aku bagi pun aku tak buat2..dah nak ujung tahun...


Aku dah berkahwin 4 tahun bersama suami tercinta Azharudin Majid.... pada 30.04.2004... walaubagaimana pun masih tidak dikurnia kan zuriat yg akan menjadi penyeri hidup kami. Penat aku ulang alik ke hospital besar... akhirnya pada 22.07.2008 doktor pakar kat situ bersetuju utk buat operation ke atas aku... sakit ape? aku pun tak tahu mula2 doktor asek ckp.. telur tak matang, so tiada ovulasi.. kilang telur bengkak.. ada biji2.... so last doktor aku jumpa.. dia nak buat bedah lap & dye, ovarian drilling... huh..ngeri dengar sebab nak drilling aku... aku selalu nampak doktor tulis diagnosis PCOS kat slip ubat aku...rupanya name penyakit aku ialah POLYCYSTIC OVARIAN SYNDROME.


04.08.2008 admitt, 05.08.2008 operate. Hubby aku juga sibuk uruskan aku. Aku cam happy ler dah lame tak cuti panjang. Dok spital, second class jerk.. makan org berantar, tak buat keje, suke hati nak tido biler, tapi tu untuk sehari jek... hari operation.. aku kene puasa... that day gak lauk special giler.. aku telan air liur jelah tgk patient lain makan. Aku rasa aku di operate pukul 6.15pm dan sedar lebih kurang pukul 9 lebih. Hubby aku setia tunggu aku. Hubby cerita pas aku sedar operate.. aku mamai2, mmg pun.. aku tak ingat biler hubby balik tinggalkan aku.. paling teruk aku mula sakit pinggang sbb tido satu position jek.. terlentang... sampai pukul 3am aku dah tak tahan.. tak boleh tido.. aku jerit panggil nurse.. tah camner suara ala2 Rose cite titanic time panggil boat dtg kat dia...suara hilang... nurse tak dengar jugakkkkk..siap bual kuat2 lagik kat luar bilik.... so aku usaha kan juga... ambil sududan ketuk katil besi... sambil panggil nurse.. hampeh tak dengar.. nasib baik ade nyonya dekat situ dengar dan panggil kan nurse. nak aje aku baling sudu kat dia.. aku soh adjust katil aku tinggi kan... baru selesa dan terus tido...

Besok hubby datang pukul 9am ...aku dah sarapan roti dah... doktor pakar jengukaku dlm pukul 11am... aku happy biler dia ckp operation success, perut kene tebuk 3 lubang sepanjang 1cm setiap satu, rahim dan tiub aku normal...drilling tu pun ok, terlalu byk cyst2 kecil kene pecahkan. pecah kan ape? senang citer... hormon lelaki... macamanalah hormon lelaki aku banyak dlm badan... nasihat doktor yang terakhir... suruh aku dan hubby active melakukan hubungan sexual. hari2 lagik bagus kate dia. kakakakakakakak....


Before aku active hihihhihi.. aku minta doktor ubat turun darah..sebab sudah 2 bln tak period.. setelah itu baru lah mulakan aktiviti hariharimau tu hhehehehehe... anyway baru terjadi 2 hari... so.. takkan lah terus pregnant kan? aku mengamalkan madu khaula... tu pun baru seminggu mula gak... tapi dah terasa kulit aku mulus jek. hihihihihhi... so kita tunggu je keputusan.. hanya Allah menentukan.. adakah aku layak untuk mempunyai zuriat atau tidak.


Semlm aku rajin plak buat samosa..sebab ade belen inti kuih jala aku... buat smlm utk buka hari ni... kalau tak sempat masak.. makan samosa je dulu.. pas magrib baru lah masak... byk favorite aku tak di sukai oleh hubby aku.. so masak ikut selera dia jek... aku suke kuey tiaw cantonese, ayam asam pedas, kari daging....sedap kan?... hubby tak suke makan chinese food, ayam dan daging yang masak tidak di goreng dahulu... takkan aku nak masak ayam asam pedas ayam aku goreng dulu, daging kari, daging nak goreng dulu... tapi rendang geti plak makan...


ok...ade mase sambung.. harap.. aku nak jadikan kenangan aku dlm blog ini... so that aku leh recall ape2 yg aku mungkin terforget.. hahahah... see ya...


No comments:

We have been married

Daisypath Anniversary tickers

daisy path - Ditakdirkan Bercinta

Daisypath Anniversary tickers