Nuffnang

click as much as your heartbeat is beating....

Monday, September 20, 2010

Hari Raya Eve

Selamat Hari Raya pada2 korang semua yg baca.. Maaf Zahir Batin. Salah pon jenis aku ngumpat korang baca.. kekeke. ok.. byk nak cite. tp aku cam berat jari plak.. sementara aku senang. aku update sket lah yekkk..

aku amek cuti dari 9/9/2010.. sbb sape lagik nak diharap soping brg masakan... kol 8pg aku hantar raesa cam biase, pastu aku gi bli daging baru 2kg jek kat member hubby aku... sekali mak aku bli kaki lembu sekali daaaaa. pastu terus aku gi Smart, bukan brg masakan jek.. tempat kuih pon bli. aku rase. tiap2 tahun bli tapi tiap2 thn jahanam.... mak aku asek nak cepattt jek.. baru aku nak belek2 tudung yg tak bli2 lg.... lama jugak belanja.. penat btol dgn troly tak muat2 dah..

pastu aku terus gi collect kuih raya n kek lapis asam manis kat Nina di pasir gudang, pergggg.... masuk jek bau menusuk ke dlm hidung ku... wangi btol bau kueh, as usual .. mak aku nak cepat aje.. baru si nina nak bukak cite.. mak aku soh cepat2 packing....

Sampai umh.. aku terus isi ketupat.. baru 10min buat aku terus zzzzzzzzzz kat sebelah ketupat.. tau2 dah siap jek sepupu aku tlg buatkan... aku janji kat bbstr raesa aku tompang untill pas aku banje tadik.. tp kol 130pm aku call .raesa tido. so aku soh dia call aku kalo raesa dh bgn.. hmmm 1/2 jm pastu dia call dah.... aku tgh bungkus Lepat Loh.... nasib raesa nak naik walker dia.. sementara tu aku msk utk juadah berbuka iaitu daging masak merah.. wallah.... sepupu aku bungkus burasak aku tak tolonglah. sbb aku msk..

Thn ni beradik aku semua raya kat umh mertua...aku pon sepatotnya.. tp aku paksa hubby aku bwk mak dia dok umh aku.... sbb tak de sapa sudi raya kat umh ipar aku tuh termasuk tuan rumah yg siang2 dah cabut ke kg. Memmang tak adil.. tp ini lah kehidupan.. cuba MIL aku kaya raya, rase.. semua nak jaga dia kan...

Dah mlm baru ingat ayam lom grg.. so aku uph ank sedara aku settlekan... wah senang nyer. malas nak berpanas dpn kuali... pastu baru ingat gak tudung blom cari daaaaa... aku terus kuar dgn hubby cari kedai dekat2 jek... bli simple2 jek.... dpt gak akhirnya. pastu seluruh alam penuh dgn bunga api warna warni... Raesa pon teruja tgk.... tak yh bazir2 bli... dentam dentum sampai ke tengah mlm... time semua org sebok tido. aku start keje. mengempel satu rumah.. mop lahhh.... selagi ade org jalan sini sana.. lantai aku mesti kotor balik dah tido baru aman nak mop umah..... ok sambung sok... aku kan demam ni.. nak terkucil je minum byk2 nak ilangkan panas.. ok chow...


No comments:

We have been married

Daisypath Anniversary tickers

daisy path - Ditakdirkan Bercinta

Daisypath Anniversary tickers