Nuffnang

click as much as your heartbeat is beating....

Saturday, September 4, 2010

Macam2 perangai lah




Cite basi ni lupe nak cerita..Sabtu lepas aku kene masak utk berbuka.... hmmm masak butter prawn, dory sweet n sour n pak choi grg..... aku ratah lauk jek.. diet katakan.... puas aku lantak udang... mak aku tak gi terawih sbb abg aku nak amek mak aku bwk umh dia kat pontian, sbb isnin nak setlekan urusan bank kat Kulai.. kol 9pm abg aku tak sampai tp akak ipar aku n adik dia termasuk ank dia n anak sedara die seramai 7 org semua nya naik Waja nak jemput mak aku. muat aje.. budak2kecik jek. keding2.... dorang masuk umah jek.. semua serbu raesa yg comel2 dlm walker dia..... aku baru nk landing.. terngantok giler pas mkn... ces... pas dgr bising2 aku bgn kuar.. dorang terus cerita pasal tak puas hati dgn makanan berbuka dorang kat restorn dlm Giant Plentong.. biar mhl asal sedap dan puas hati.. ank sedra aku semuakan kaki aym. of coz order nasi grg ayam. sbb gambo die teramatlah menyelerakan.... sampai 5 org order, yg lain ns grg kg n ns grg aym kunyit. mahal gile tp tgk lah pic kat bwh boleh ker Nasi Grg Ayam Restoran Kampung Ku berharga RM6.90 sepinggan tanpa sup dan ayam seketul dibelah2, tak de salad, soh tapau , cili dia pon tak de. Tak patotttt... salah sorang ank sedara aku tk lalu mkn, siap muntah. so tapau jek .. utk bg aku tgk.. b4 balik akak ipar aku panggil manager sane. ckp... makan tak sedap langsung, mhl tak berbaloi, sekali ini jelah jejakan kaki kat situ..... manager dia senyap je cuma leh pandang dorang kuar kedai.......



kucing aku Intan je leh harapkan. tp tak abes pon


bil dia..... 7 org mkn, 3 dewasa 4 kanak, baik gi jb catering, buffet mkn sampai muntah

ni lah ns grg ayam dia, kalo kat kedai ade sos dia, no sup, no ayam seketul, ade 3 ketul isi aym kecik di grg bersama.




Ahad lepas aku buka umah MIL aku.... b4 sampai tnylah ade buka ape kat sana.. NOTHING. sebab biras tua aku balik kampung tp laki tingai umah.... ape kes? itu akan terurai aku sampai saner. kalo awal2 n3 aku byk lah aku kutuk kaw2 si biras tua nih.. tp sejak peknen till branak aku tak byk kali jumpa die... so aku senyap jelah pasai die.... so aku gi bazar semata2 utk bli makanan utk org umah sana berbuka.... kuih2 jek ngan air. Pastu bli bahan mee grg... aku nak grg kat umh saner.

Sampai2.. muka ipar aku tu cam cium taik.. kuar nak bli gas. hah .. meroyanlah tu. Ilang dari mata aku.. aku korek rahsia dari MIL aku....

Kol 730 pg tadik, Lan (adik ipar aku tu tp tua sethn, bini dia tua 3thn dari aku tp panggil aku kak noor.. buweeeekkkk) Lan kejut mak dia yg stroke tk boleh jln, tk leh mandi sendiri mkn je boleh time duduk.. semua dah siap2 nak balik kg kat Kota Tinggi... pak mertua dia sesak napas... mak biras tua aku pon ade kat umah ni tumpang dok umah tu mintak anak dia (si biras tua tuh ) jaga sbb sakit kaki akibat kencing manis. Lan ckp kat mak dia nanti soh Mazni (adik bungsu hubby aku) mandikan. tp mak dia kata.. no way.. nak ko gak mandi.. sekali apsal tah mungkin dah bosan tahap gaban anak menjaga ibunya yg tak terdaya tu.. terus rentap mak dia bgn dari tmpt tido dan naikkan atas kerusi roda main hempas.... mak dia leh senyap lagik.. tp sampai bilik air. dr kusi roda ke tempat duduk. sekali lagi dia hempas dudukkan mak dia teruslah MIL jerit marah.. kurang hajar ko buat aku macam ni.. sakit bla bla bla bla.... tup tup... biras tua aku n mak dia berambos balik kg naik teksi.. WTF... lama sgt ke nak tggu mandikan MIL aku tu... tingai lah laki dia terkontang kanting uruskan mak dia dgn perasaan amarah... ewah ayat aku hari ni cm hape jek...

Pelik benar aku tgk mertua Lan or mak biras tua aku tuh.. dia kan dah tua sakit jugak..tp leh jln2.. tak de perasaan kasihan ker pada org tua mcm dia jugak... laki ko sesak nafas.. kalo tuhan nak amek nyawa dia tang tu jugak... ko tetap tak dpt jumpa.. the problem is. ade anak dia lagik kat kg saner tlg tgk.... n laki dia ok je. ape kes nak tggu brape minit pon tak sempat2.

Time cite ade hubby aku gak.. aku senyap jek dgr. nasib tak bersuara... hubby aku kata.. nape tak tggu jek mazni dtg mandi kan mak (dilema anak semua lelaki) . MIL aku tak mo sbb tau ank dia tu dtg lmbt.. mmg lambat kol 11pg br dtg.... org tua nih tak ske mandi lewat.... so MIL aku kecik ati sbb hubby tak sokong dia 100%.. aku senyap jelah sambil tu sumpah2 biras tua ngan mak2 dia sekali. heheheheh...

pastu time buka.. mazni n family dtg gak, baru balik soping... air kat umah ade mcm2... n paling byk air oren satu jar beso. sekali nak jadi hal... mazni bebel2 kat bini dia kata air tak cukup.. daritime soping lagik nafsu dia soh buat2 jag beso, tp mungkin tgk byk air lain , bini dia buat 1 jek... so dorang pon bertekak.. sekali laki dia naik angin terlebih dah. dia tempelak bini dia sebab menjawab.... ek eleh.. relax lah aku ckp.... tp mls lah nk campur kan... dah lah bini dia majuk .. terus pi solat n kemas2 nak balik.. jln kaki lagik.. tp laki dia soh tggu kat luar.. nak bg kutbah.. lama tusampai kol 845pm.... pas tu mazni masuk amek kunci kete nak balik kononnya. leh plak sambung tgk tv sampai kol 930pm.. bini dia majuk tu dah keras dlm kete.. wakakakaka....

pas dorang balik.... abg ipar aku palk dtg bersama bini n 7 org anak nya... walaaaaaa... nyemak.. hahahaha.... pastu bini abg ipar aku pon tny ar ape cite dgn bini lan.. MIL aku pon cite balik dgn emosi.. SEKALI.... dia meroyan plak.. tepok meja (kuat plak tgn die) kuat seh.. siap tonggang terbalik gelas pelestik jatuh terpelanting..." INI SEMUA TAK DE IMAN.. SEBAB TAK DE IMAN.. BUAT AKU CAM LEMBU. NI AKU . NI LEMBU" gitulah tibe2 dia ngarok kan.... wowwwwww semua terdiam... kecuali ank dia yg sulung tuh. memecahkan suasana sepi... mengkuang ajar sket... "apehal nih.. mengamuk tak tentu pasal" .. cet.. aku diam jek sambil mkn kek gula hangus.... raesa cuba merampas dari tgn aku, berjaya dan terus masuk mulutnya....

So aku ajak lah hubby aku balik.. kang kene baling plak kang.....

No comments:

We have been married

Daisypath Anniversary tickers

daisy path - Ditakdirkan Bercinta

Daisypath Anniversary tickers