Nuffnang

click as much as your heartbeat is beating....

Monday, September 12, 2011

Hari Raya Aidilfitri 2011 - part 1

Kononnya nak bgn awal tlg mak masak.. hampeh.. bgn kol 6 lebh, tgk mak dah siap segalanya.. mak aku walau tak nampak, tapi mak aku mmg SUPERMAK.... siap dah, aku cuma jadi QC jek, ayam masak merah ade masham sket, terlebih tomato puree. Tak pelah sedap jek, so aku pon mandi jelah, siap2 kan meja mkn dan kuih raya... then kejut 2 orang kesayangan hamba... tgh huby aku bersiap, keluarga noha (akak atas aku) dh sampai, sampai2 drg ank beranak yglelaki gi solat Aidilfitri kat masjid, jalan kaki jek, hubby aku pon gi sekali. Aku siap cepat2, tak mo jadi cam tahun lepas, lambat siap, asek mekap tebal, huby dah tawar ati nak salam2... huhuhuh.... pastu mekap2 tebal , tak de kemana lak tu.. hish.. benci aku, then aku mekap biase jek thn ni... tggu punya tggu, baik aku bg Raesa mkn, selera besar plak si kecik ni, mkn tak renti2 (plus main) sampai kan hubby aku balik dan mkn sendiri dgn family akak aku... huhuuhu....

Lepas siap Raesa mkn, aku tarik hubby gi bilik, dia rungut lambat... (perasaan cam pelik2 je kan sbb gado besar 2,3 hari lepas) aku salam jek minta maaf, n tgh feeling2 mak aku main redah je masuk bilik, so terpaksa pendekkan sesi maaf maaf ni.. hadoiii... tp ai mintak maaf from the bottom of my heart u know... eh pelik je ayat omputih aku nih....

lepas tu sesi minta maaf dgn keluarga, amek gambo... owh.. family kak de aku dah sampai terus terkam makanan. Kitaorang plan nak gi ziarah kubur kat mahmoodiah, ziarah kubur arwah abah, mak lang, atok dalek dan atok rokiah.


U know what, hubby aku tak mo gi, dia plan dgn beradik dia nak ziarah kubur bapak dorang. Hehehe potong jari kelengkeng akulah, kalo time ni beradik huby aku dah ready... so oklah dia tak mo gi aku lah drive bwk mak , adik, raesa n ank sedara aku, dan pergi dgn family kak noha. Time aku nak gerak, hubby ketuk2 tingkap, soh tggu.. aku dgr dia ckp kat henpon
" oi, tak bgn lagik? kata nak gi kubur bapak.. bla bla bla bla... "

wakakakakak aku ketawa bahak2 dlm kete. muka family dia nak siap time nih... dulu penah 2 kali aku dok raya belah sana.. gini lah rupanya, aku tgk bini abg ipar aku je bgn siap2 kan kat dapur... yg lain tergolek tido tak gi pon solat raya... baik kecik baik tua...

so, lepas ckp kat henpon, dia terus kata dia nak ikut... huhuhu lepas azab nak dokong Raesa.. kekeke... sampai sana ramainya umatttttt... dlm kol 11am baru gerak balik umah, pukul 12lebih gerak ke pontian umh abg long, then ke simpang renggam 2 rumah, umh makcik, jumpa dgn sepupu aku Suhaila yg baru balik dari jepun.. yg lama dok sana, siap buat ank sorang kat sana. Tapi aku tak expect jumpa ade, sbb dia ckp tghari dah balik umh mentua dia.. tup tup dia ade, hohoho, janji nak bg cistart tukar dgn kain japan cotton tu tak terjadi, tp aku tetap dpt kain cotton tu.. hehehe lawa ok.... i loike... lepas puas mkn pulasan kat umh dia, yg mula2 3 kereta, tinggal 1 kete je gi umh kak nai, ank sulung makcik aku tadik... lepas tu terus balik jb..

Bersedia kan diri utk dok lama sket kat umh MIL... huhuhuh.. nnt lah sambung... serabut....


No comments:

We have been married

Daisypath Anniversary tickers

daisy path - Ditakdirkan Bercinta

Daisypath Anniversary tickers