Nuffnang

click as much as your heartbeat is beating....

Saturday, September 24, 2011

Sabtu ahad yg penat.. (penat perut)

Ni aku cite sabtu n ahad lepas lepas... alahh.. time cuti2 1 Malaysia on Malaysia day.. aku bykkan abis masa kat umh..., hari sabtu akak aku open house kat umh dia, kat tmn setia tropika. Geniusnya akak aku, dia tk masak kat umh dia, tp msk kat umh aku.. geniusnya hari jumaat semlm nya dia gi belanja brg2 semua, balik umh mg lah dia tlg potong2 ke grg aym ker... aku tlg lah jugak... hari sabtu, mak aku pg2 buta dah stat masak... akak aku kata kol 8pg nak dtg, harammm.. kol 11 lebih baru dtg, sbb dia dpt tau semua dah siap, so dia dtg cuma salin mkanan dlm bekas, periuk belanga semua kasi kompol satu tempat.. genius btol.. sape yg basuh.. akuu jugak nnt.... kol 11 lebih kitaorang pon terus gi umh dia... aku dtg tlg ptg buah tembikai jek... nak mkn... aku dah siap2 mkn b4 akak aku dtg...

mlm plak ade open house kat KDN.... KDN tu ape? alah.. dulu org panggil JPN... dulu JPN kat tgh bandar yg selalu masuk paper banjir banjir dan banjir... so sekarangpejabat dah moved ke Taman Setia Tropika.... aku gi sana.. besor2 perkataan KDN... KDN stand for what? gi google sirik... seronok org kerajaan keje kat bangunan baru, cantik, nyaman... banding kat bandar dulu... hitam je aku tgk bgnan dia... moto abg ipar aku tu dah brape kali dah kene rendam dlm banjir... so open house tu kat KDN sgt best.... mcm2 kiosk ade... 1st time aku rasa laksa johor sedap... terbaekkkkk, then aku mkn aym bbq, udang, burasak n rendang, roti jala, sate... semua sket2lah, aku asek kejar Raesa jek... pastu layan dia mkn ice, kalo tak habis baju dia....

ni je gambo dpt amek....kat KDN


Ahad pagi2 mak dah buat kuih apam request dari sepupu dia kat tamannnnnnnnnn taman ape tah... impian emas.. hahhh impian emas kat skudai... ank dia nak tunang.. adik aku yg tak kawen lagik sgt lahhh ngomel2 nape nak gi sane. ngape nak jemput org tunang... yolah.. paham perasaang org yg lambat kawin, malas kene soklan cepu emas...tk nak ikut dah lah kan... tp mak aku mungkin dia ckp lepas tu gi danga bay...

Dekat umh sepupu mak aku, jumpa lah ank2 dia yg menjadi kawan sepermainan dulu masa kecik2.. rinduuu.. lah lagik pada ank dia yg laki2 tu.. kekekekke.. dulu hensem, tp dh muka apak dia dah.. tp oklah, bini dia comel jek, cam budak2, ank 2thn, masa balik aku nak salam ank dia yg dia pangku tu, tp dia yg salam plak, abis batal air sembahyang aku taw.. kekeke.. er muhrim ek tah ar aku dgn dia.. aku pon tak ingat... so terpaksa aku carik binik dia yg pandang aku, gi salam dia sebab tersalam laki dia.. muahahaha.. majlis lom start, kitaorang dah cekik dulu, mak aku pon tak ske berlama2 kat situ, so tipu sunat sudahhh, kata ade jemputan kat pontian lagik.. kekekek...

Dah separuh jln baru tingat beg pooh bear raesa tertinggal kat umh dorang.. tak pe lah.. leh dtg lagik, ade can tgk ehem-ehem

Hujan tiba2 turun, lalu gi danga bay, konon nak layan raesa main menan kat sana,.. rupanya mlm je bukak, so kitaorang balik jelah, postpone mlm.

Malam plak, mak aku yg cam nyonya mansur , mengarah kite orang, aku n hubby lah... mesti kuar jalan b4 kol 8.. hamboi... semua nak serta merta mak aku ... so kiteorang geraklah b4 kol 8 lepas magrib... perut dah lapaq, janji nak gi makan cocok2 (stimbot) tp gi danga bay dulu plak... tak pelah.. layan Raesa.. tu keutamaan.. naik tren kecik keliling pat menan yg ade kuda pusing, top gun, merry go round dan etc. Belikan Raesa belon RM5, dalam belon ade belon... cis, mhl nak mampos, baru naik kat kuda, dah letup.. tinggallah yg kecik raesa dpt peluk... lepas main kuda tu, jln gi cari tramp... bwk pusing keliling danga bay, yg dulu tiket sorang RM1, sekarang sudah Rm5, layan jek.... sbb Raesa nampak tramp, dia ckp,, nak nak nak... ok darling... sure.. ahaks..

Tgh pusing sambil menjamu mata, hidung pon jamu sekali, lalu kat kedai mkn, adoiii, ckp kat hubby jom terjun makan kat situ... aku kene sekel jek...




Lebih kurang 10 minit kot, habis keliling, turun dan pecut ke cocok2.

Pat cocok tak amek pic pon, layan Raesa mkn mkn nasi lemak, cocok2... air, dan asek korek ice sajek.. geram aku....balik aku tapau lempeng dgn sambal.... lembutnya dianyer lempenggg... ekekeke... 1 set RM2.50... balik kongsi dgn mak n Raesa... hah tu jelah aku buat Ahad lepas yang lepasssss...





No comments:

We have been married

Daisypath Anniversary tickers

daisy path - Ditakdirkan Bercinta

Daisypath Anniversary tickers