Nuffnang

click as much as your heartbeat is beating....

Thursday, January 26, 2012

Cuti2 di Chinese New Year

Kong si kong si kong cili..... Gong Xi Fa Chai.... meriah uolls... hehehe... pinjam trade mark kak senduk... kak senduk.. jgn marah.. i lap u... 


Ok ni nak habaq... cite jumaat lepas sampai lah cuti raya cina... hari jumaat, cuaca kat jb.. hujan lebat giler... siap guruh dan keris petirrr... aku pon siap balik lambat... takut woo.. bkn takut kene petir.. takut pokok tumbang.. so .. dah renyai2.. aku baru balik... balik2 mak aku kata karen kat umh lama tak de.. sebab short.. short ek.. ke shot ar... lantaklah.. mak aku kata.. ade sekali bunyik meletup paling kuat.. sambil dgr cite aku bukak bilik... mamamiaaaaa... byk giler cam kayu kecik2 jatuh atas seluruh bilik aku.. lantai.. katil.. cabinet.. tv.. aku nak on lampu... tak jadi.. itam dah... hah.. pandang atas.. wayar ariel dah terbakar putus.. itam sket kat siling n dinding... Ya Allah.. nasib baik tak de api merebak... aku call hubby aku.. soh balik cpt.. bilik terbakar... ye aku kene ckp gitu.. kalo aku kata.. bilik terbakar sket.. tp tak de pepe.. aku rase.. dia lenggang kangkung nak balik... 

setelah diperiksai... lampu ok.. kipas suiz dah keras.. dlm plastik dah cair kot..so kipas tak leh on.. paling sadis.. tv aku brand ikimura 14 inci.. yg usianya.. lebih kurang usia perkahwinan kami... rosak.. uhuk uhuk uhuk... b4 ni takut benor Raesa jahanamkan tv tu.. sebab selalu kene hantam dek raesa... takut je tv mampos.. last2.. begini akhirnya... 

Sok sabtu.. aku kemaslah ape yg patut sbb malam aku nak cuti2 malaysia sekali lagik.. 4 hari 3 malam di Puteri Resort Mertuaku di Taman Cahaya Masai.... hehehe... haiii.. tuan umh nak balik kampung... yg lain ade agenda.. so .. aku ank beranaklah diharapkan utk jaga ibu mertua ku... paling aku gile dgr.. time tu lah blender rosak.. time tu lah.. spin mesin basuh rosak... 

Aku rase nak gile jap dok situ.. aku rase cam forever asik basuh pinggan mangkuk kuali periuk sudu semua.. tak abis2.. aku taulah.. umh 50k kecik kebenor nih... nak kedapur siap amek nombor.. nak lalu ramai2 tak muat... asal lalu mesti pinggul bergesel.. euuuwwwww... so dgn sink kecik.. brg yg padat.. nak basuh piinggan pon kene menyelit.. aku pon fed up... nak masak dgn tak de blender... bli cili boh.. rase masakan cam haram jek..,.. mmg btol pe.. cili boh mmg tak sedap... nasib ns grg kg aku sedap giler hubby aku ckp.. tumbuk mmglah sedap... lepas tu Raesa.. masyaallah.. buat sepah... setiap penjuru... pastu dgn main tangga.. copot nyawa ku... sampaikan ..aku dah tak kesah tgk dia up n down...


Baju nak basuh.. sori...... tu pandai2lah hubby aku buat... aku tolong jemur ok.. aku tau.. baju dah siap perah... 

Hari isnin patut aku ade agenda nak escape.. aku nak jumpa kwn aku kat pontian... tapi aku buat keje.. sampai tghari tak siap2... plus.. badan aku nak masuk angin.. tgn n pinggang aku.. todi kat tilam.. angin direct.. abislah aku.... plak ari panas.. mertua aku kata sejuk.. top kipas katanya... aku pon buat muka kat hubby... aku ajak raesa naik atas . membuta.. sampai petang....

Hari selasa hari terakhir.. pg ns grg lagik... tghari bli bhn nak buat popia... rajin gitu... tapi.. sempat aku bli Gulai Kawah.. yelah.. nak masak bendenya kan... lagi pon.. drg kalo balik kampng kat Tanjung Linting tu.. mesti balik bw asam pedas ikan yg drg tangkap sendiri kat pulau tu.. udang besar2.. pergg.. kol 6ptg baru drg sampai.. baju2 aku dah siap2 packing.. tingal nak berambos jek..... gitu2 pas cekek... kol 8 baru gerak... nak kata home sweet home pon tak best dah... bile sampai kat umh.. bile tgk.. kipas n tv tak de.. eeeeeeee.. bosannnnn... 


update : pagi tadik terkena renjatan letrik sket.. sbb tgn basah.. gi terpegang suiz kipas... adessss...


No comments:

We have been married

Daisypath Anniversary tickers

daisy path - Ditakdirkan Bercinta

Daisypath Anniversary tickers