Nuffnang

click as much as your heartbeat is beating....

Monday, June 15, 2009

Apa aku buat 2, 3 hari yg lepas

Mlm hari khamis, ipar aku antar mak dia aka mentua aku ke rumah aku, sbb dorang nak gi jemputan kat Tanjung Linting a.k.a balik kg sekali lah... so hari jumaat, mak mentua aku kene lah tinggal dgn mak aku.. so mak aku adelah member berbual. Even mentua aku just duduk saja tak boleh jln, dia mmg tak delah menyusahkan org... So pagi aku msk for bekpes just mee putih, ade org panggil mee hoon singapore, pagi tu gak aku dah masak sup ayam utk lunch. Balik keje aku tgk mak aku blikan mentua aku biskut yg macam2 jenis tuuuu yg dlm tin, muncys kot.. hermm eja pun aku hentam jek... mak aku risau tgk mentua aku tak mo mkn...mentua aku mmg cam tu, tak kuat mkn... paling dorang suke sekali kopi manis... dua2 ade kencing manis, tapi tetap nak pekena kopi manis... buang air liur je nasihat kat dorang...

Sabtu aku tak kejelah, hb tak bagi gi keje, kalo keje leh claim OT... aku bli perata n ns lemak... paling aku geram akak aku humban anak2 dia 5 org tanpa bekalkan bekpes.. campur lagik 2 org anak aku yg dok sebelah.. hmmmm roboh umah dibuat dorang... dah lah aku beli perata ngam2 utk 4 org... patut ari sabtu nih, bapak dorang yg keje gomen tu yg diberi cuti sabtu adalah hari utk bersama keluarga, akak aku tu mmg lah kene keje half day, tapi bapak dia asal sabtu je berambu ke mana, so tak nak jaga anak, campak umah mak aku... bukan aku lokek ke hape.. dah selalu camni, anak dtg pon menyetan jek lebih... penat aku dgr mak aku bebel2 pasal kenakanlan dorang... dgn dorang buat bising lagik... paling best.. mak aku kata, penyapu, penarik air dan cangkul semua kene patah... aku pun tak faham... nasib baik separuh hari jek...kalo tak roboh umah aku kene karate... so pagi tu b4 masak for lunch aku bual2 ngan mentua aku.. bukak crite pasal zaman muda dia dolu-dolu.. nnt aku senang aku cerita kat entry yg lain...

kol 11 pg mak mentua aku soh kol hb aku, dia kata sakit perut... adeh.... aku bukan tak larat nak angkat, biaselah. aku kan bodybuilder, tapi cuti jap sbb anak sedang membesar di perut... kene lah jaga2... hb aku time tuh kat pasir gudang.. tgh sebuk anta brg, so.. call adik bungsu dia yg mmg keje halfday, kebetulan dekat tmn daya, so dia dtg terus umah uruskan mak dia... sambil2 tu aku masak kat dapur, aku masak daging masak merah dgn sayur kobis grg jek, ikan siakap goreng aku grg utk dinner hb nnt. Bile perut mentua aku dah kosng, lapo lah dierrrrr... adik ipar aku pun balik... Mak aku minta aku teponkan akak aku no.2 yg dok tmn impian emas soh jemput dia, nak tido saner... sbb besday cucu dia lah tu... so aku dikerah mak aku buat epok2 utk di bawa ke umah akak aku.

Pastu kene kaco ngan Pak Lah, cis.. kuang asam nyer budak, gambo Pak Lah ko potong wat topeng


kol 1 lebih mak kepada anak buah aku yg nakal2 tuh pun balik jemput anak2 dia... lega sket... nyemak jek budak2 nih... crite2 ngan akak aku, kuar crite pelam epal.. hah.. itulah buah yg aku craving kan .. hehehehe.. aku kata kalo ade bagi aku, kebetulan ade dlm kete dia, 2 biji, tapi cam dah masak sket, aku cari yg muda, nak cecah ngan garam... hmmm.. so lom complete sgt lah keinginan aku tuh.. akak aku bukan bagi free, tapi dia rembat epok2 aku 10 bijik utk di bawa pulang... cet....pastu umah aman damai jek.. sampailah mlm, mmg mak mentua aku tak byk kerenah, itu pun biras aku byk cengkadak jaga dia dulu... kalo rajin baca entry aku yg lame2, betapa aku byk luahkan bende yg aku tak puas ati kat biras aku tuh...

dari hari kamis sampai sabtu hb tido dekat mak dia, sbb mak dia kadang2 terjaga panggil anak dia soh betulkan bantal, nnt kami tido kat bilik aku tak dengar plak, oklah.. aku tido sowang2., dan 3 hari mentua aku ade sini, 3 hari tu gak mlm tak panas seperti biase... nak ehem pun tak selesa kalo panas2.. hiks....

Ahad, terbabas tido, sampai kol 9 lebih.. habis subuh di lenjan begitu saja...ape lah nak jadi... bgn terus wat bekpes, biase2 jek, jemput2 n epok2 semlm yg blom goreng, sbb dah dekat time lunch, takkan nak mkn berat2...

Tghari aku gi pasar jap, bli ayam, ikan, sayur, hb request masak lemak cili padi, sayur kobis air goreng jelah. Pastu pas mkn kitaorang bukak crite arwah abg hb aku yg kedua.. huu sadis, walau aku dah tau.. aku sedih jugak... ni aku crite kat entry lain gak... panjang kang berjela2 crite.


Gambar ni mak mentua aku tgh layan blues lepas crite yg sedih2 tuh...

Ni gamba pic hb aku pas aku kata bb nak makan cekelat.. hehehehe... time nilah... lautan api sanggup ku renangi.. hehehehe kalo tak.. jgn harap dia kuar gi kedai... hampeh

Pas Magrib aku pun gi hantar balik mentua aku, sampai saner, tuan rumah lom sampai lagik, kene lah tggu sampai kol 10 mlm, pastu terus jemput mak aku lak.. hishhhh.. padat lah hari2 aku nih... tapi seronok....

sok aku gi check up yg terakhir dgn doctor pakar... nak tentukan EDD aku.. excited tahap gaban.. hahahahaha... ok lah... daaaa...




2 comments:

Eyna's said...

uish...panjang lebar n3 ni ekkk,,,nasib baik ada yg dipostpone citenye....

Epok2 tu karipap ek?

noorcahaya said...

tulah pasal.. tu yg to be continued tu... epok2 karipaplah.... kalo inti sardin epok2 sardin, kalo karipap.. tentu2 dia ade unsur2 kari.. hahaha.. ape2 jelah...

We have been married

Daisypath Anniversary tickers

daisy path - Ditakdirkan Bercinta

Daisypath Anniversary tickers