Nuffnang

click as much as your heartbeat is beating....

Monday, May 31, 2010

Raesa dah pandai mamam... hmmm sedapnya...



Raesa dah pandai makan.. sedari 4 bln lagik mak aku ke.. akak aku ke.. ipar aku ke.. sume soh aku bg mkn kat bb aku.. tapi aku takmo.. aku rase bb aku still cukup lagik dgn susu aku yg die beri.. kembung perut pon payah sekali nak kene... mmg aku nampak bb aku cam nak mkn.. lidah tu asek terjuluq.. pantang dekatkan jari.. lidah mesti kuar.. ingat aku bg makan.. ciannya.. tp aku lagik cian kalo die kena sembelit kalo aku bg mkn awal..

So setelah aku rakam video time nak bg bb aku gripe water.. aku rasa dah masanya nak bagi mkn.. tp tggu hari ahad.. time aku laki bini free nak layan bb aku nih.. aku masak bubr pakai beras wangi campur ayam n bb carrot yg dah di cincang halus.. pas masak aku pon tapis .. pas tapi aku campur ebm aku 1 sudu kecik.. so bubur aku dah cair plah plak.. so.. hasilnya cam video kat atas.. bb aku rase pelik then baru enjoy.. dekat 7-8 sudu kecik die makan..

2nd day aku baut yg samer.. tp bg mkn dia dah nak ngantuk.. 5 suap jek die dah nangis.. suap susu.. minum sambil tido... huwaaaaaa... pas tu aku cek dah 3 hari dia tak poo poo... so day 3 aku tka bagi ..takut lak sembelit...

day 4 poo poo je bb aku mlm tu.. terus aku msk bubur.. tp pon 5 suap jek dia mkn.. cam tak mo lah plak...

day5.. aku mls dahhhhh.. mak msk nasi beras wangi... aku amek sikit.. campur air.. msk balik.. jadikan bubur.. campur ayam.. pastu mak aku ade msk sayo+carot msk lemak.. aku pon gatal cmpur kuah dia sket n amek carrot... dah masak aku tapis.. lagik hancus.. anak aku tk suke.. mkn sket jek... pastu minum susu 5oz... cite kat mak.. mak aku kata ade letak lada hijau kuah tu,,, mampos... cian anak aku... poo poo tetap setiap hari.. tp bau die bukan main pening pale aku

semlm.. aku ingat nak jln2 gi danga bay.. pastu nak bli whipped potato kfc w/o gravy.. tp ujan plak.. kensel nak gi.. so aku msk kan bubur.. kali ni beras wangi 1 sudu + bb carrot + ayam + ebm... hahaha. aku msk masuk sekali susu aku... ha hah... pas msk aku tapis.. so bubur aku likat sket.. dah cam nestum aku tgk... mmg berbaloi2... mg baby aku suke... naik seram aku tgk die tk mo berenti mkn.. dah 10 sudu kecik kfc tu aku suap, try bg lagi.. tetap mkn... so aku stop kan jek.. kang ade muntah ke..sakit perut ke.. lap mulut die kasi bersih.. suap kan susu.. terus cemik nak nangis.. eh.. marah ke... lorrr... so ..abah die lah handle... aku gi kemas kat dapur kejap.. masuk bilik tgk bb aku dah minum 4oz susu.. perggg... perut dah semboyot..

dari tu sampai nak tido ..asek happy jek die... orang kata.. gendang gendut tali kecapi..kenyang perut suke hati.. hehehehe.. tido pon nyenyak...

pagi tadik bbstr Raesa dah tny.. nnt dah mkn.. nak bg pagi bubur petg susu ke?.. aku jwb.. nnt lah.. tu minggu depan punya cerita.. minggu dpn Raesa dah 6 bln.. bbstr aku tk tahu Raesa dah makan... .. hehehe... oklah.. i'm happy for my baby...

No comments:

We have been married

Daisypath Anniversary tickers

daisy path - Ditakdirkan Bercinta

Daisypath Anniversary tickers