Nuffnang

click as much as your heartbeat is beating....

Wednesday, April 13, 2011

Hikayat Merong Mahawangsa







At last pergi jugak lepas akhir sekali aku tgk cite Susuk dekat wayang... byk cerita aku terlepas.. tp byk plak cite yg aku nak tgk ade kat youtube... aku kalo leh every cite KRU aku tak mo lepas tgk kat wayang.. tp apakan daya, tak de masa nak gi... sampai magika pon aku tak dpt gi. So aku punya merancang nak tgk HMM dari awal cerita ni kuar, sampai kan minggu akhir aku pergi...

Aku gi ahad lepas, bukn yg lepas ni, yg lepas2, 3hb april.. hehehe.. cite basi.. tak kira nak cite jugak.. punyalah eksaited gi dgn hubby, Raesa, mak dan Zahid. Kalo org tgk mesti drg ingat aku dah ade 2 org ank.. hehehe..


Aku sampai kol 11.30am, wayang kol 1150am, kompom tak ramai, laki aku dah sakit tgn dokong Raesa, komplen plak, adeh... sekali baru aku ingat, Raesa leh jalan, ngok ngek... aku soh hubby aku turun kan Raesa.. hahh amek mengeluh tgh lenguh.. raesa ape lagik gedix terus nak jlan... taulahkan, org baru nak jln betapa kiutnya dia sambil berjalan.. ...

Ok masa dah tiba.. leh lah masuk wayang.Mak aku as usual, seram gile kalo gelap, takut sgt jatuh, aku baik punya back up, habis dia raba botol air org, siap orgtu ckp..'eh makcik, ni btl air sayer" elerrr.. tau ler.. lainlah mak aku angkat, baru ko nak sound, pastu mak aku nak raba kerusi gi raba kepala org.. adehhh.. sakit perut thn ketawa... biaselah, mak aku kan mata sebelah dah tk nmpak, sebelah rabun.. tp kalo wayang besor tu dia leh nampak clear...

Start je iklan2 kat wayang.. mula2 raesa dia fokus lepas tu asek nak turun jek main kat tangga, tangkap lagik, bg mkn pop corn tak mo, bg twisties cheese, mak datokkk, terpaksa bg utk senyapkan dia, paling syok, mata tgk wayang, asal habis tk tgk aku, hulur tgn je nak twisties... eeee geramnya aku tgk... pastu dahtak mo mkn, nak turun lagik, hubby aku tangkap lagik terus dia ngarok ..... nanakkkkk nanakkkkk.. hmm aku ape lagik... uph air coklat... senyap kejap, pastu bg puting terus senyap, sandar kat aku sambil tgk wayang, rase baru 10min HMM start dia pon tidoooooo... bunyik cam nak meletup pon dia buat derk jek, aku pandang mak aku.. hmmm hampeh.. tido jugak..... tau lah byk ckp omputih...

Hikayat Merong Wangsa.. aku bagi 4.5 STAR... aku tgk kapal2 dia kalo dah byk2 cam katun jek.. tp yg lain ok.. suke yg bunuh2 cantas kat leher.. real.. heheheh.. si jehan.. belakon dah lah tak de skrip, just belakon, mati plak akhirnya... tp dari mula hingga akhir plus lagu.. mmg best.. rugi sape tak pegi tgk filem anak melayu nih... pastukan.. aku geram sbb 3 kali wayang teberenti, tgh syok2 gelap jek... marah gak org lain... abis cite raesa tido lagik sedap sejuk, aku siap bwk sweater dia... syoklah tuh...

kuar je muka rahim razali semua org gelak.. wakakaakka


Pas habis wayang aku gi mkn pizza request dari mak aku.. hancus tak hancus diet aku... sonok layan Raesa.. mkn sugguh2 dai pizza dgn mushroom sup..

oklah... jom tgk pic raesa...



No comments:

We have been married

Daisypath Anniversary tickers

daisy path - Ditakdirkan Bercinta

Daisypath Anniversary tickers