Nuffnang

click as much as your heartbeat is beating....

Saturday, May 7, 2011

ANNIVESARY YG KE 7 THN + HONEYMOON IN MALACCA 1/5-2/5 ... part 2 ..end








Day 2 aku kat melaka... aku ckp kat hubby... bgn cepat sok pagi.. nak bekpes, org ckp kalo lambat nnt abes, dpt yg belen... hohohoho... huby siap ckp.. buffet ker... nnt dia nak keje kan sume mknan.. So pukul 7.30pg aku turun, bergegas ke cafe.. kakaka.. cam nak lari cafe tu... sampai situ aku tgk ade alh 3 kelaurga dah sampai... fuhh lega... tgk nasi lemak cam tak pernah mkn nasi lemak... peh tu aku amek utk raesa, aku lupe nama ayam yg slice2 tu.... cam smoke ciken ek.. tah ape tah, baked bean... lempeng.... air tembikai, oren, kopi n teh, roti sapu jem n kek, buahan... yg aku tak sentuh bubur, cornflakes, dan mee2... hubby aku yg kata nak pecah semua.. dia mkn nasi lemk separuh campur mee dgn telur dadar... lerrrrrr.. tu jek... kata kenyang plak...


Raesa yg kadang2 terkawal.. kadang tak terkawal... time tak terkawal.. aku bagi dia jalan2 kat cafe.. tp takut org bawak air panas jatuh atas dia.. so aku tgk2 jugalah tak bg jalan jauh.... b4 abes mkn aku round lagik aku amek ciken slice tu, lempeng n kek masuk pelestik... hahahah... sambung mkn utk raesa....

kol 8 lebih aku masuk balik tido.. nak manti kat pool tak jadik tgk air keruh.. ekkkk.. geli plak... tak jadi nak bg raesa main... so sampai bilik kitaorang bincang2... semlmnnya aku kuar dari Wonderland.. jln nak ke bandar dah jem.. so aku decide... tak mo lagik ke bandar.. so no taming sari.... huhuhuh.. so hubby kata gi zoo jelah... mesti raesa suke.. lagi pon dekat, lepas tu plan makan kat Asam pedas warisan bonda.. pastu terus balik jb....


ni time nak check out.. raesa jadi tumpuan budak2 belakang tuh....



Kol 11.30am aku check out... kene cas RM200 jek... oklah.. aku bagi 3.5-4 bintang utk Hotel Seri Malaysia... terus ke Zoo... what the hell jem.... sesuck lagik.... tak de parking... dah lah kat situ kalo dah kuar jln besor mintak maaf leh uturn situ.. kene uturn jauh... hubby aku menggerutu.. so kensel... sakit hati woooooo... zoo pon orang berbondong2 nak gi kan.... so kitaorang nak gi mydin jelah... sbb tgk mydin dia besor ar dari jb... sampai sana... blom masuk parking.. kat luar je dah berderet... frust... aku ckp.. jom lah balik jb... huargggg.... oklah... tp huby aku ade hati nak gi jugak.. dia pusingbelakang, ikut pintu bakang.. jauh kedarok... penatnyer.. panas lagik.... besor btol mydin dia.. dah cam giant kat jb... raesa meragam sebab berak, ngantuk lagik... pening aku....aku salin pempes, salah bwk pempes, patut bawak pempes seluar tu.. hehehe.. so sarong jek.. ni punyalah skillfull aku nak pakai kan pempes biase sambil bediri.... then aku ternampak kat food court ade Selera Kampung... sungguh mengamit aku utk makan kat situ... hubby aku ok jek... tapi mmg peliklah kat melaka... nasi campur kita tak leh ceduk sirik.. dorang cedukkan... ek eleh.. lecehnya.. nak kene serv sorang sorang... meyampah btoll... aku amek nasi+aym sambal tp manis jek...... aym grg.. aku tgk ayam dia kecik jek tak belah 8 or 12.. cam belah 16.. aku amek timun 2 keping... semua RM6.80... hubby aku gi amek sirik.. amek kuah asam pedas+ ikan ujio rashid goreng dgn sambal belacan..+ 2 keping papedem semua RM5.00.. mmg cekik darahhhhhh... kitaorang tak amek sayor sebb cuma ade pisang masak lemak jek...


aku bg can Raesa kemas2 kat mydin..... balik nnt dia bayar aku plak dgn penuh satu pempes....hampes...



abah raesa blikan dia spek..... keras sehh depan camera



Pas makn aku gegas balik kete... dok dlm kete.. layan raesa makan coklat, apstu dia rebahkan diri baring sambil puting... tgk lagik sekali dia dah tidooooooo... aik .. patut meragam.. ngantuk rupanya...

On the way balik jb.. benti kat tepmat rehat.. kitaorang tido... penat semacam... rase 3 kali berenti, bli mknan raesa lah.. beli air panas lah.. air panas dah sejuk plak nak buat susu raesa. Pastu asek kene jem kat highway.. sebab eksiden... kalo eksiden highway ke jb eksiden tu tak pe gak lah.. ni yg eksiden highway sebelah... tempat ke jb yg jem nak mampos... rase 3 kali jem panjang ygtak nampak ujung.... sian huby aku penat... penat2 pon sampai jb leh palk gigiant gi soping lagik.. bli pool Raesa... layan jelah..... ok tu je.. cerita aku... oh melaka.. i wont see u again..... hahahahahha....


No comments:

We have been married

Daisypath Anniversary tickers

daisy path - Ditakdirkan Bercinta

Daisypath Anniversary tickers