Nuffnang

click as much as your heartbeat is beating....

Monday, June 13, 2011

An Nur Raesa turns 1.5 years old



Huhuhuhuhu dah 5 hari lepas dah... sori ye ma baby.. mama bz sgt... plus penat.. Raesa dah setahun setengah lerrrr... makin lama makin ler baikkkkkkkkkk lah sgt anak mama kan.. dah pandai merajuk yg tak tahan tu.. kejap ke kuar air mata air hidung.. ngalahkan mama tgk cite melayu sedih2... Kalau gi supermarket ke kedai ke.. tak de harapan nak tgk2 brg lama2.. sbb kejar Raesa jek.. Raesa sgttttttttttttt lah peramah.. semua org dia tegur, paling tak boleh blah.. tgk kakak, abang or baby... kalo jln pimpin tgk kiri abg kanan mama.. badan n kepala dah ke depan dulu.. kaki tgn tinggal belakang, sbb kitaorang pimpin... lepas jek..... berderu laju kedepan.. sesekali leka tgk brg atau org ada yg menarik perhatian dia..

Hobby Raesa sekarang suke tutup pintu.. pantang tgk pintu bukak mesti dia tlg tutupkan, pandai plak dia jaga jari dari tersepit... tp kelakarnya kalo aku suruh close the door, dia tny balik.. TOP?(tutup)... aku soh open dia kata.. KAK?(bukak), aku ckp hot... dia kata babak.. aku kata cool dia kata sejukkkkk... byk arahan aku in english dia paham tp sbb kan masa dia byk kat bbstr.. sume ckp malay.. makanya.. dia tutur malaylah walau faham kalau ckp english..

perkataan yg dia cakap very clear dah byk, macam atok(mak aku), nenek (mentua aku), kakak, abang, baby, jatuh, sejuk, air, mama (tapi suke panggil aku mak yang, sbb ank sedara aku panggil aku gitu), abah (tp selalu panggil abg sbbaku panggil hubby aku abg) kadang2 dia panggil aku ibu...

byk jugak perkataan yg dia masih pelat, macam mamam, num(minum) babak(panas), aummm (tiger.. kakakaka) psttt psttt,.... korang teka ape psstt pssttt... jwpan dia ialah.. spray nyamok.. kakakak...

Oklah.. tu je nak cite pasal milestone Raesa... 23/6 ni inject last... nanngis ke tak... tak tahu lah... harap semua ok jek :)

paling best raesa dah boleh di suruh.. soh amek kan brg, hantarkan brg... hahah tak yah aku bgn kalo ade brg yg Raesa leh settlekan...

Byk kali aku bg air coklat kid dutch lady.. aku perasan Raesa akan nyanyi MA MA MA MA, padahal iklan tu susu tepung... baru2ni setelah dia nyanyi lagu IBUUU IBUUU.. semlm dia tersebut ENGKAULAH.. hoh.... tak lama lagik penuh lirik tu dia nyanyi.. heheh,

1 comment:

Mummy Irish@honey said...

aduhhh!! pict atas sekali x tahn tgk!! eksyen no muka die..ahahahhahaha

We have been married

Daisypath Anniversary tickers

daisy path - Ditakdirkan Bercinta

Daisypath Anniversary tickers