Nuffnang

click as much as your heartbeat is beating....

Tuesday, July 26, 2011

Raesa admitted in HSA





Hari jummat aku lakibini syok tido lepas magrib... kita orang biarkan Raesa main2 dgn sepupu2nya... aku lupe gile bbstr aku kata Raesa lom mkn petang.. aku ekceli nak tido sat jek.. tp tertido terus... kol 10mlm raesa masuk bilik.. so dua2 bgn... mak aku kata raesa nak susu, aku pon buat susu dan teringat raesa lom makan.... aku pon terus masakkan raesa mee kungfu yg simple... ade ayam n tolo saja... siap masak.. g tgk dia dah ralip2 nak tido atas riba abah dia. Aku cam marah2 lah bg raesa tido plak... heheh... terus aku bg sepupu raesa makan.. berselera dia mkn... kol 11pg aku sambung tido.. sbb nak bgn awal subuh buat order tart...

Tapi malam tu konon2 hari 'subur' aku.. wakakak.. so aku overtime... kekekekeke... kol 3 pg aku dgr raesa nangis... nak susulah tu.. aku tak leh bgn sbb hasil OT aku lom sampai... (@@,) hehe... so aku mintak hubby aku gi buat susu.... aku dgr suara raesa nangis kat dapor.. huih... geramnya.. yg dia gi bwk sekali bakpe.... hubby masuk bwk raesa dgn penuh muntah satu baju.ade nasik2 campur susu... aku bebel2. sambil salin baju, lap2.. n bagi susu... tgh syok tido.. kol 3.30am aku dgr raesa nak muntah.. lom sempat bgn.. penuh muntah kuar... kesiannya... apsal nih... tukar lagik baju... dan tido kan dia... kol 4 lebih raesa muntah lagik... raesa dah lembik... tukar baju jek.. muntah lagik kaler kuning... lendir kuning... dekat kol 5am aku decide gi emergency... aku tak ckp kat mak pon aku kuar..

dalam kete raesa muntah 2 kali lendir2 kuning.. kat tempat menunngu pon sama... dekat blik nak cek bp n demam raesa pon muntah lagik.. nurse tu pon kesian tgk.. aku cakap..dah 10 kali kot dia muntah,.... pastu dtg doc india... wah.. kuat raesa nangis tak mau di pegang.. telah di soal siasat.. aku soh hubby call mak ape dia bg mkn kat raesa time kita tido.. hehe.. bagosnya aku kan... hubby told me mak suap ayam merah kenduri umh kawan aku smlm,.... as long yg aku tau.. mak kalo nak mkn yg dah si sejukkan, dia tak panaskan.. pakai makan je.. sbb ank dia malas nak tlg panaskan.. huwahuwahuwa..... so mungkin raesa perut tak tahan.... doc pon buat muka pelik.. demam tak, cerit beret tak... batuk tak.. selesema tak... so dia kata.. masuk ward boleh.. 3 menet aku pk.. aku kata ok.... terbayang cistat aku tak jadi buat.. terbang duit.. siap ade yg dah bayar ... huawahuwahuwa... RAESA KEUTAMAAN okay... aku kata.. okay...


Pastu kene bwk kat bilik utk drip... drip ek org kata. yg nak cocok wayar air tu,.... kalo tgk doc india bukan main raesa nangis... sekali dtglah pembantu lelaki kat situ.. alamak hensem... ko tau raesa .... terus senyap.. kene baringkan pon rela... kene bungkus tgn n satu badan pon rela.. kuar 1 tgn utk cocok.. dia diam... tgkk jek mamat tu punyer muka.. muka aku tak tgk dah.. tp nangis lah jugak kene cocok.... tertipu dek kehenseman mamat nih... dah cam himawari adik sin chan dah raesa.. pantang tgk org hensem... pastu bawak raesa gi ward.

Raesa kene warded kat Blok B3 HSA, sekali pon aku tak kuar sejak Raesa kene warded...

Day 1, dah dok kat katil raesa still muntah kuning... air dah pasang tp tak masuk lagik.. tggu arahan doktor plak... aku offer raesa susu.. dia angguk nak... aku buat byk lah plak cam biase.. 5 oz... minum.. sat lagik bluwekkk.. semua kuar.... 3 kali bg susu semua keluar... last bg 3ptg.. tu last sekali raesa susu... aku tak mo bg.. dia pon tak nak... mkn ubat dah lah seksa... mesti muntah.. tapi sejak aku bentikan dia susu.. mkn ubat mmg payah tapi tak muntah...

Prob lain ialah.. tido... adoiii... tp aku tgk semua pakat naik katil... aku apa lagik... yg ade mommy lebihbesar dari aku pon naik... tp masalahnya aku dpt tido bwh lampu.. ternag giler..tp bwh kipas... so aku amek tuala ikat kiri kanan... gelap sket... raesa pon leh tido dgn berselirat wayar tuh... tp aku plak kene sakit perut , kembong perut dan cerry berry.... aku taktahan bau org makan.. dah malam3 buta pon nak makan2... aku pon gi bilik air.. gi mencerot... tp perut tak sedap lagik.. so aku terpaksa muntahkan ape aku mkn ptg tadik.. air cam tak nak turun... kuar semua... kalo tak ... tekak haus.. tp perut dah kembung... dah muntah baru lega... pastu aku tido dgn aman damai.. penatlah.. kaki sentiase bengkok....

Day 2.. 12tgh mlm kene kejut bagi raesa ubat... semua budak2 pon kene.. pakat mekak.. so aku pon bg raesa... nangis jugak.... tak boleh wat ape.. kol 6 pg pon... nagis lagik.... kol 8 pg aku try bg raesa susu tp 2oz jek.. tak muntah... leh mkn2.. tp roti jelah... tghari doc pakar cek.. kalo petang tak demam leh kuar... bleh plak raesa panas.. demam plak... aku call hubby blikan ubat bontot..... ramai dah discharged... sunyi sikit... wayar kat tgn raesa pon dah kene bukak... start dah nak turun ke lantai... jalan tak renti... waktu melawat kol 1230 aku tgk dah ramai masuk.. call hubby soh cepat sket... kol 12 hubby n mak aku dtg... aku kata tak yah balik.. mungkin kuar ptg nih... so.. raesa btol2 buat abah dia tak senang duduk... hahaha.. aku plak jadik pesakit.. asek baring atas katil...

Dlm pukul 5.30 ptg aku dah dpt bill, gi byr so makna nya dah leh balik.. so tak sempat tggu mknan terakhir.. ahhhh tu tak penting.... ygpenting Raesa dah sihat dan perlu pulang ke rumah... Raesa rase teruja dpt masuk blik, cam lama sgt tinggalkan rumah.. alahai Raesa... mama happy tgk Raesa dah sihat kembali... sayangggg sgt2 Raesa...

2 comments:

Rizziela said...

macam manalah raesa boleh makan ubat nenek tu

noorcahaya said...

tanya sama nenek...hahaha

We have been married

Daisypath Anniversary tickers

daisy path - Ditakdirkan Bercinta

Daisypath Anniversary tickers