Nuffnang

click as much as your heartbeat is beating....

Wednesday, July 6, 2011

Raesa last injection




Ya Rabbi.. lama aku tak posting ape².. naik berkulat blog aku kannn... aku bykkkk cite nak cite.. tp kekangan waktu... hohohoho... ok cite pasal dotter aku nan sato nih... 23/6 yg lepas.. ade check up utk Raesa... and dpt inject yg paling last sekali... berat Raesa 9.8kg jek n tinggi 78cm... hmmm aku rase anak aku ni cam kecik molek jek... cam tak padan tgk mak bapak dia yg tinggi² dan besar² nih.. kekekeke....

Penat ooo jaga Raesa.... tak mo duduk... peramah bebenor... aku dah panas jek tgk bilik inject tu nurse tak masuk, bilik gelap lagik walau aku dpt no 1, walau pon dah pukul 2.40pm... drg start kol 2pm... buat keje terhegeh2. Bile nak inject mmg kene standby puting... tp kene bukak balik sbb bagi ubat titis kat lidah... pastu nurse dah ready.. perhh panjangnyer jarum.. sekali dia cocok.. dlm giler... kene tulang wei... nak je aku jerit.. cistart ko nurse....cocok gitu. dalam giler.. Raesa nangis woooo.. kawan2 aku kata tak nangis pon ank drg.. melalak ade lah Raesa...

So aku gi anta balik ke umh bbstr... ptg amek balik, Raesa demam... tgn gerak sket dah nangis. Lemah.. jek... bbstr told punyalah susah mkn ubat.. 1st time kuar balik dgn susu, 2nd baru ok... so dia soh bg kol 8pm nnt, aku pon bglah... tgn dia selembik2 tadik.. leh sekuat2 nya tepis ubat, kaki semua naik.. perggg.. nasib laki aku ade.. so aku control jadi antu... 1/2 ml pon tak masuk.. aku meradang.. aku kuar bli ubat bontot... hah.. senang cite... dia pestaim tadah jelah.. 1 jam lepas tu dia berpeluh.. pastu dah leh duduk... dannnnn.. main tak renti2 sampai kol 12am.. aku mmg dah lama tidolah.. tau2 dia dah tido sebelah aku..


Sok pagi aku tgk Raesa melepek lagik... hmm demam balik.. aku tak terbgn nak bg ubat bontot, aku dah siap gi keje dah... soooo tgk anak gitu.. terus aku sms bos.. sori emergency leave lagik, 2 hari lepas aku EL gak hubby aku keracunan mkanan.. tu lagiklah... sakit dia bukan main ngalahkan Raesa,, kekekeke....

Asal lambat masukkan ubat Raesalemah dah... last sekali 4 ptg.. dia dha demam lagik lepas dah kebah yg pagi tu... sekali dia ngarok ko.. ko taulah obat tu punyalah lembut.. so perlu kejesama Raesa tuk masukkan ubat. sekali dia kemot.. 1 kali ancor ubat, 2 kali kemut, 2 kali ancor kali ke3, dah ubt penghabisan.. dia buat jugak.. warggggggggggggg aku naik antu,, aku pakse dia mkn ubat.. ko tau dia tgh lembik2 leh kuat tepis ubt, masuk muntah masuk muntah... aku betol2 naik antu.. habis aku sepak2 dia pipi n peha... muntah habis semua satu katil, dia pon lepas mandi... mak aku nak amek aku siap marah mak aku, tak payah... giler.. sket pon tak masuk ubat dlm tekak dia... semua muntah... aku dah nampak peha raesa birat merah.. erkkk... aku cepat2 mandikan dia, call huby aku soh blikan ubt bontot lagik.. beli sepoloh... pastu dah mandi aku tgk dia lemah jek.. penat dan demam... kesian Raesa... pipi dia pon ade biru sket... 5 hari pon tak ilang ko... aku pon tak tahu aku leh naik antu gitu... semua brg aku terajang2.. baling.. mak aku pon seram tgk... Raesa pon tido lepas bagi susu... dlm tido aku chott ubat.. heheh... kol 11 pm dia bgn... teros bgn.. teros main.. adehhhh... sikit pon tak ingt ape aku buat kat dia tadik.. dtg manja2 kat aku. huhuhuhuhuhuhuuh... sorilah Raesa... sepanjang mama jagaRaesa.. ni kali ke 3 Raesa demam dan paling teruk... ingat penghabisan inject leh lega.... tp lain jadik.. Raesa yg kene.. tak guna btol aku... :(

No comments:

We have been married

Daisypath Anniversary tickers

daisy path - Ditakdirkan Bercinta

Daisypath Anniversary tickers