Nuffnang

click as much as your heartbeat is beating....

Friday, March 23, 2012

Hari ni geram, seram, happy dan trolll

Hari ni macam2 berlaku... wah jarang giler aku update.. ape bende yg berlalu... selalu citer basi jek... 

Morning2 aku bgn kol 430am.. hubby pon samer sebb dia kene gi keje cepat.. aku tk leh lah buatkan dia sarapan.. kang memekak je kat dapur.. sebelah umh sewa org baru banak.. kang terjaga ank dia dgr mesin blender aku yg nyaring tuh.. so aku buatkan air jek. gitu2 kol 5 dia nak gerak.. aku dh atas katil nak tido balik.. tiba2 dia masuk balik... marah2 sape rembat minyak moto dia... sherlaker kan... nasib lah tk dgn motor2 dia angkut... proses yg buat lambat.. kene pasang ape tah balik .. macam 1 wayar ke ape  tah.. pencuri tu cabut kene pasang balik.. pastu hubby bli minyak naik kete aku.. gitu.. kol 6 pg baru blah... mekak member... 

aku lak.. terlajak tido... kol 8 br bgn... alang2 dah lambat.. aku nak bli air sukida kat jln utama.. senyap sunyi.. semua kedai tutup. rumah org pon tertutup... aku park kete dekat dgn mesin air tu..bekal aku 1lit.. tp bekas air 10lit utk umh pon aku isi.. lama giler nak tggu penuh.. tiba2 ade pak indon cam keje kontrak dtg dan berhenti depan kedai tertutp tu.. aku seram gile.. kang dia rompak kang... air lambat plak rasenya nak penuh.. aku dah pusing tgk gerak geri indon ni.. dia membelakangkan aku sambil OMG oh mak gua... dia pegang besi.. besi cam buat umpil pintu tu.. besar derrr... aku gelabah giler... aku rase aku kene mati hari ni.. kene bunuh... aku tgk Raesa.. huhuhuh.. ade kete lalu.. dia letak batang besi tu... lagik gelabah giler aku.. kete tu blah.. dia belek lagik... huhuhu.. aku pon terus stop air tu.. walau belom penuh.. dan ade baki 30 sen lagik.. aku jalan cam ketam ke kete aku.. aku buat2 biase.. tgk muka dia.sambil senyum..... Kakkk,,,,... dia kata lembut... aku pon buat2 tny.. keje sini ker... idak lah.. kerja larkin.. tggu org ...  owh.. aku pon masuk kete cepat dan lock kete.. huhuhuhu... cabottt.....  Dah lah dlm beg aku ade 3k.. baru dpt duit undi... nak masuk dlm bank ari ni.. tak pasal2 aku kene rompak... Lepas antar Raesa kat umh bbstr dia.. aku terus gi kerja.. sampai kol 9am cam boss.. sbb bos tak masuk.. hehehe

Lunch hari ni kan 2 jam.. tp lantak. mesti lebih punya kalo aku kuar.... byk bende aku nak buat... aku nak gi bank islam kat BBU..pehtu gi CIMB.. tp lain dah tukar.... aku nyer ekon kete rosak.. tiba2 panas tp last week.. tggu hubby aku perggg.. bile lagik.. alang2 lalu tempat workshop tu... aku singgah soh cek ape sakit... lama plak tggu... semua bizi.. lebih 1/2 jam aku tggu.. dlm otak.. kalo lambat gak.. aku kensel gi bank.. sat lg salah srg dh abes keje terus dtg kat aku.. dia masukkan gas dan tukar fius.. tu jek.. tak sampai 10 minit... dan kene cas RM10.. pergg lega lepas tau bkn sebb kompresor... kalo tak melayang duit ratos2.. 

Gi bank islam.. sampai sana... serempak dgn van safe guard yg bawak duit..dia bwk duit.. tiba2 duit sekepuk jatuh depan aku... aku ape lagik.. laju amek masuk dlm beg.. wakakakkakaka.. acah mak enon.. tu aku tgh berilusi... berangan kejap.. haiii.. syok nyer kalo betol... well. kerana berangan lah.. aku terlepas nak deposit duit aku.. ngeeeee.. guard2 tu dah bukak mesin deposit.. dia ckp.. pukul 2 baru bloeh.. what the fish.. ingat dekat2 aku dtg agaknya.. dh lah.. branch ade 2 je kat jb... mampos.. lg 1 kat bandar.. jgn harap aku pergi.. buang masa aku.. baru pukul 1.15pm time tu.. tkkan aku nak tggu... so aku lari balik.. masuk highway..... ohhh crappp.. jem rabak.. nyesal aku ikut situ... baik aku ikut pandan... tak pasal2 aku kene eksesais kaki.. kete manual kannn.. tapi tak pe.. ekon dah sujukkk... tgh hari terik ..biase aku tak rase ekon pon walo paling high.. skng bukak no 2 je dh sujuk.. miahahahah.. 

Sampai area keje aku.. aku gi cimb dulu. bank duit kat kawan aku.. minta tolong bli kan tudung.. pastu aku masukkan jugak kat akaun aku RM3k tu.. nnt aku transfer jek.. lagik senang.. hubby aku lah.. nak gak terus bank islam... ahhhh... tis time follow my way.. transfer jek... takut aku nak bw duit tu kesana kemari.. 

Last sekali.. kene blikan grg pisang asst aku tu... sampai kan..aku pon tak makn sbb aku tak lalu dh... penat harung jem... 

So.. THE END,,


anyway sok 2 hari aku ade modul  Industrial Relation utk kelas HR aku ni... harap best.. dan faham.. byk keje kosong tekankan pasal nak tahu IR,OSHA dan Employment Law.. i loikeeeee.




No comments:

We have been married

Daisypath Anniversary tickers

daisy path - Ditakdirkan Bercinta

Daisypath Anniversary tickers