Nuffnang

click as much as your heartbeat is beating....

Tuesday, March 13, 2012

Mak ku sedih pagi2....

Susah aku nak ckp... orang tua.. makin lama.. macam budak plak pangai dia... one day kite pon mungkin gitu jugak.. terlalu sensitif... sejak aku sakit... Raesa tiba2.. tak mesra alam dgn mak aku... kadang2 jek.. kadang2 sampai kene pujuk baru dia nak mak aku... mak aku lak.. asekkk tny.. sayang atok tak.. agak2 Raesa bosan kot kene tny.. so asal tny Raesa jawab.. tak nak atok.. kasar plak tu.. kalo pegang2 kene tepis... kalau naik kete.. Raesa marah btol mak aku dok depan.. dia soh atok dia dok belakang...mak aku plak.. kadang2 dia geramkan Raesa sebab Raesa tak nak kat dia.. ade sekali tu mmg Raesa nangis.. hanya sebab mak aku panggil dia... so bile aku nak gi keje.. aku dokong Raesa.. ckp salam.. pas je aku salam...aku tgk yg Raesa pon berebut nak salam.. sekali mak aku lempang Raesa 2, 3 sedas... dahhh nangis lagik budak tu.. mak aku mmg lempang slow.. tp dia tak pasan.. jari dia berat.. bkn aku tak pernah kene.. dia cubit pon sakit.. walau dia kata.. alahh slow jek... 

Mak aku skng rindu nak peluk2 Raesa... Raesa melekat kat dia.. tp Raesa dh tak mo buat tu semua... dia sanggup dok bilik... kalo aku dok kat hall pon.. Raesa masuk bilik wat keje dia... kalo mak aku dtg.. Raesa tak mo tak mo.. aku tk ngajar pon ank aku bencikan atok dia.. sampai kan aku bg contoh kat Raesa.. boboiboy sayang atok aba dia... nanti barulah dia sayang terpaksa kat mak aku...

So pagi tadi as usual.. mak aku panggil Raesa time bgn tido.. Raesa ngarok jek.. marah2.. mak aku amek hati.. pastu ckp.. atok gi pontian.. jgn harap jumpa atok lagik... pastu lepas aku nak gi keje... mak aku dok buai.. soh Raesa salam... haram dia tak mo... dua kali dia pusing.. sekerat jln dia patah balik... mak aku hulur tgn... utk kali ke 3.. Raesa turn back je.. dia kata...."Dah.. tak yah jumpa atok lagik.. atok gi pontian" majok wooo... then aku pon amek Raesalah.. malas lah nak layan cucu n atok ni nak gadoo jek... masa aku gostan kete.. aku tgk mak cam sedih2 cam rintih2 nak nangis.. adoi makk.. don make me feel guiltylah... salah Raesa ker dia camtu.. budak lom ade akal lagik... mak aku ckp.. ank sedara aku yg lain.. semua syg kat dia.. tak de camni... mak aku ade ckp.. jgn ajar ank cam tu.. ish. sekali pon tidak mak... sedih aku... Raesa lak satu hal.. aku sendri cakap.. Raesa sayang atok? of kos dia jwb.. tak nak atok... huhuhuhu.. camner lagik... ?

Raesa skng aku ajak jalan pon tak mo... aku dha siap2 nak jln2.. dia nyorok tak mo ikut... kata nak dok umah.. pergg... ngikut pangai aku dulu2 plak... mak aku penah cite.. orang semau dha keluar umh siap2 nak jln.. aku dlm umh babai semua orang..tak de feel nak jln2... padahal aku tgk budak2.. pantang pakai tudung.. pantang pegang kunci kete.. dah berdesup pakai kasut... 

Entahlah.. dulu aku berdoa agar dikurnia kan anak.. yang boleh bahagia kan keluarga... boleh jadikan teman mak bile sunyi2... tapi aku rase aku kene berdoa.. Raesa cepat besar dan berakal supaya menghormati dan sayangi orang tua... huhuhuhuhu... 



No comments:

We have been married

Daisypath Anniversary tickers

daisy path - Ditakdirkan Bercinta

Daisypath Anniversary tickers