Nuffnang

click as much as your heartbeat is beating....

Thursday, April 12, 2012

Perangai Raesa

Anak dara ku dah pon mencecah 2 tahun 4 bln 8hb april yang lalu... macam2 perangai dia dh keluar... pandai mengikut2 orang... Anak sedara aku yg tua sethn je dari Raesa.. kurang berckp. kecuali dgn family dia je.. abg2 dia.. tp kalo org lain tny dia.. sonyappp jo.. tp kalo suruh ape2 dia buatlah.. tp bile bersuara.. mak ai.. kene plak marah2 abg dia.. so kuarlah perkataan yg tak enak.. iaitu babi. So bile aku ade kelas, aku tumpang kat umh akak aku... so Raesa bergaul dgn ank2 akak aku... perkataan 'itu' Raesa belajar... dia tau gunakanya ayat 'itu' time marah.. ade sekali aku corner drift kete aku, disebabkan Raesa tak seimbang.. nak tergolek sket.. dia marah dan sebut 'itu' sakit ati aku dgr.. aku pon marah2 sambil pukul2 sket mulut dia... so Raesa diam..
Lepas tu Raesa terlepas lagik ckp kat depan abah dia.. wooo lagik teruk kene.. abah dia siap marah hentak pintu.. alaaa.. ala-ala gertak.. aku kat dapo time tu tgh sedia kan makan malam... pastu hubby aku dtg dapur. Raesa tak ikut pon.. lagipun dia dh mkn... lepas mkn aku jenguk dia.. dah tido dh budak bertuah tu.. huhuhuhu... 
Dari hari sabtu Raesa asek ulang2 tgk cite Hantu dalam botol kicap.. dlm 1 hari 3 kali... sehingga dia hafal part ape ko tau...kalo yg dh tgk tau lah.. time pelakon tu ckp babi.. 2 kali pelakon tu sebut.. 2 kali lah Raesa ikut.. ngeeeeeeee.... so smlm dia tgk lagik... tgk dgn abah dia.. aku ckp dgn hubby.. cuma tgk..nanti ade part drg joget2 dgn hantu.. abg tgk Raesa.. dia sebut tak perkataan 'itu' .. sekali tiba part tu.. Raesa pon sebut jugak.. hubby aku pon .. 'Ape?.. Raesa cakap ape?... "tak tak taktak tak tak" Raesa balas.. ko caya budak besor tu ckp gitu.. tau salah dan ingat dia tk leh sebut bende tu...dia cam tarik balik word tu.. huhuhu bijak bijak... tapi  geram kan..

One more dia ske upin ipin... mmg rancangan tu sgt baik utk Raesa contoh.. Raesa dh boleh mengira 1-10 gara2 asek ulanggg jek part kire2 tu..  selain tu leh memupuk rase syg dia kat orang lain... Raesa sgt excited time ade part2 comel2.. dia yg suke sgt... berbanding dgn boboiboy.. Raesa akan menjadi kasar.. taulah kan.. suke sebut tak guna.. hmmmm ... 

Bad habit Raesa terlatest.. asek mintak maggie.. ni abah dia punya pasal lah nih.. dulu tgk nampak baru mintak... skng.. leh request2.. tak bg ngamok... bg nasi ke.. ayam peha upin ipin ker.. dia tak mo.. terpaksa lah aku msk maggie ayam separuh bungkus.. sure licin... tp abah dia tetap salah kan aku bg ank maggie.. dah dia yg request selalu... adee je stok maggie kat umh... huhuhuuhuh.. bukan tk masak.. kadang call aku jgn msk.. mlm nak mkn megi.. salah aku ker... :P

Ade lagik satu pangai abah dia Raesa ikut... kalo abah dia.. suke gentel ujung bantal (dari kecik lagik).. cam belacan dh 2 bantal dia buat syok dia.. tak bg basuh... Raesa suka gentel ape ko tau.. gentel cuping telinga.. siap dua2 tgn dia gentel 1 telinga.. tk plak gentel tinge dua2 serempak... kadang cuping bapak dia pon gentel.. caisssss... syok dan meleka kan dia... 

Entahlah... hanya berdoa.. An Nur Raesa menjadi ank yg baik dan solehah.. Kita as parents yg membentuknya...


No comments:

We have been married

Daisypath Anniversary tickers

daisy path - Ditakdirkan Bercinta

Daisypath Anniversary tickers