Nuffnang

click as much as your heartbeat is beating....

Wednesday, April 25, 2012

Raesa batuk.....

Budak nama Raesa ni ekceli dh 1bln batuk tak baik2... tak de lah kronik.. tp keraplah jugak batuk time tido.. dah batuk.. muntah plak tuh.. rase bln ni aku basuh cadar dah byk kali dah... bertukar2 cadar.. aku risau juga.. kalo dibiarkan kene jangkitan paru2 plak... ubat bende yg paling susah sekali... dia tak mo mkn... aku dh mls nak bg.. asal nak bg.. sure aku jadi incredible hulk... i can't control my self.. hmmm... so jumaat lepas.. aku tgk batuk Raesa menjadi2.. so aku nak amek 1/2 day gi bawak dia gi hospital sultanah aminah di wad pesakit luar.. b4 tu.. pagi2 dia bangun dia batuk2.. aku ckp kat dia... 

"Raesa.. nnt kite gi hospital.. jumpa doktor....."
"Tak nak ubatttttt" Raesa potong ckp aku... nangis lah plak.. ekekekek... tau jek nak amek ubt.. 
Aku pergi petang.. so leh balik terus umh... Raesa mmg lah suke jln2.. tp bile nak jumpa doktor dia cam seram2... time duduk atas riba aku ngadap doktor... doktor soh dia bukak mulut.. hampeh.. doktor siap nak kuis2 mulut raesa yg tertutup rapat tu... tau2.. uwaaaaaaaaaa.... adehhh.. apelah.. wat malu jek... then doc soh gi x-tray... melalak lagik time soh bukak baju.. apetah lagik nak baring atas meja x-ray... then balik ke bilik doktor... Raesa tak mo masuk bilik... keras kat luar.. haisshhh.. tarik dia jugak... dok depan doc... muka dia standby nak nangis... hasil x-tray... doc kata tak de ape2 sgt.. kahak pon tk byk.. aku siap ckp.. nak nebulizer leh tak.. doc kata aku merepek.. pastu aku tny.. ade tk ubt yg tk perlu mkn... mane aderrrrrrrrrr doc tu jawab panjang... doc just bg ubt batuk/kahak dan antibiotik... 

Balik umah aku bg ubt kat dia.. ade 3 org sepupu dia keliling dia nak bg semangat.. Raesa dah nak nangis ckp tak nak tak nak.. kebetulan sepupu dia umur 3thn++ batuk2 gak.. aku pujuk Raesa.. tapi dia tunding jari soh bg sepupu dia....so aku testing kat dia.. punyalah senang nak mkn.. nganga jek... so turn Raesa plak... hadoii... kene bg sikit2 guna shringe.. 2.5ml ubt batuk  + 1.3ml antiboitik... 1, 2 kali masuk lah.. 3 kali bluwekkkkkkkk.... nasib aku dh standby kain keliling dia... habis semua keluar... dgn mee2 yg dia mkn semua kuar... aku thn je nak jadi incredible hulk... aku bg dia muntah semua sekali.. kahak2 pon kuar kot... pehtu.. aku pegang dia.. tutup hidung, picit pipi dia biar bukak mulut dan pancit ubt... make sure dia telan baru aku lepas... mmg azab sketlah kan.. tapi hanya 2 hari je ubt dpt bg... dia asek nak ngelat jek... aku pon mls... tapi alhamdullilah.. dia tak de batuk2 time tido... until now... dan pantang ice seperti doktor advise...

Terlatest aku try cari susu baru utk Raesa.. aku frust susu coklat pediasure byk tempat tak de stok.. vanillaaa je byk.. econsave tak de.. giant tak de... tesco cuma dpt 2 tin jek.. stok abes.. skng kat umh ade tinggal 1 tin .. tu pon baru bukak semlm... aku try Fernleaf coklat... baru masuk mulut dia nak muntah... hmmm bazir susu terbuang... pasni nak try Dugro or Dutch Lady... susah2kang aku bg milo je kang.. heheheh....  



No comments:

We have been married

Daisypath Anniversary tickers

daisy path - Ditakdirkan Bercinta

Daisypath Anniversary tickers