Nuffnang

click as much as your heartbeat is beating....

Friday, April 13, 2012

Wira ku tali putus.... :P

Dah dua ari aku rase sumting wrong dgn gear kete aku... kalo aku tukar gear.. msti cam ade bunyik grik-grik... dan temprature kete aku pon ade naik sket... serem aku kalo air kosong... tp temperature ok balik...

Semalam... aku rase mungkin aku pijak clutch tak habis mungkin ade bunyik bile aku tukar gear.. aku pon tekan habesss..smlm balik keje.. aku cuak temprature naik balik... even blom tahap merah.. tp naik dari biase mmg aku cuak ler... tak pasal2 kene benti kete bukak bonet berasap.. time tu dh kat tampoi.. nak masuk kg melayu.. dlm kepala.. amek Raesa terus balik, dan nak tepon hubby tolong tgkkan kete sebaik sampai umh... amek Raesa.. cpt2 aku blah... Raesa ngarok soh bukak ekon.. adehhh.. aku seramkan temperature naik.. dah tu aku nak kuar simpang yg amat sebok kat jln raya... dekat gile dh dgn umh aku.. lepas je aku kuar simpang aku on ekon n signal kiri utk msuk umh aku.. tukar gear 1, turun bukit depan umh terus.. PAPPP... kete terus mati dan jem... pedal clutch cam lembik jek.. tak naik... aku lepaskan handbreak pon kete tak jalan.. ah sudahhh... aku call hubby.. citelah.. pedal patah.. huwahuwhauhwau.. hubby baruu sampai kat parking motor dia kata... dia tny aku mcm2.. mana aku tau.. bile dia stat bebel aku pon .. ok dah dah... putuskan talian.. hohoho... 



pukul 7 ptg hubby aku sampai.. aku bersantai kat buai... bukan aku tau nak buat ape pon.. hubby cek-cek.. dia kata tali clutch putus... hok aloh... dlm otak aku terus pkir $$$$ terbang.... hubby pergi cari mekanik... tapi dia balik bwk brg.. mekanik tak de.. semua nak balik... so bli brg jek.. pasang sirik.. eh boleh ker hubby aku nih... 

kesan eksiden dia dulu dan kenaikan berat badannya menyukarkan kerja2.. akakakak.. punyalah susah nak tarik tali tu dlm kete.. macam2 pesen aku tgk hubby aku duduk .. telentang.. ngereng... peluh jgn ckp... hari dh gelap.. cuma torchlite jelah pakai... settle... pastu mmg aku kene marahlah.. sebab. air dlm tangki keringg... huhuhuhu.. nasib tk jadi ape2... aku lah kene isi.. then test2 kete... yeahhhh dah okay...jimat duit... barang tu just Rm45 jek..

So pas magrib aku ingat nak masak sedap2... sekali dia kata.. tk yh lah.. masak megi jek... wink wink... aku diet... tk mkn pon tak pe... tp dia panggil soh abeskan megi dia.. tk abes... 2 bungkus sekali masak... dia tau aku tk mkn lagik.... mkn jelah 4,5 suap je pon....... 


Terima kasih my hero... :) ....

For my Wira.. ko jgn buat hal.. kang aku jual ko kang...

No comments:

We have been married

Daisypath Anniversary tickers

daisy path - Ditakdirkan Bercinta

Daisypath Anniversary tickers