Nuffnang

click as much as your heartbeat is beating....

Thursday, May 9, 2013

Aku jaga MIL ....

Semlm nak cite pasal MIL aku... camner leh tercampak kat umh aku. anyway umah MAK aku... dan mak aku dok situ means, aku tumpang mak aku.. tp mak aku soh dok umh ni sbb tk de org lain nak teman dia.. :p.. understeng?

Biras aku yg sulung dah 45thn... tup-tup bagi tau ..dia dah 7 bln.. walau wee... selalu dtg tk de ckp.. perut tk nmpk lak tu...dah lah family belah hubby aku sebok pasal nak operate mil aku...nak buang ape yg kat leher tu.. tiroid... lagi seminggu nak operate sekali biras aku bukak cite... sape nak jaga mil.. sbb doc kata, operation ni bahaya, 50-50, pastu kalo berjaya.. pon 50-50 hidup normal or cam org stroke.. so.. bincang punya bincang.. beradik hubby dah sepakat, untuk gilir2 mandikan mak dia every morning n salin pempes mlm b4 tido. Pas tu biras aku mokak lagik.. sape nak bg mkn mil.. mil aku dh ckp.. ape dia mkn.. mil aku mkn... haish... mcm2 lah dolak dalik biras aku.. kan senang hambus jek ckp.. aku tak mo jaga.. sila settle dgn beradik lain.. kan senang nyahhhh...

Then sampai lah harinya.. biras aku kene tahan ward sbb lambat sgt nak beranak.. aku ditugaskan ke rumah dia utk tgk mil aku... sampai sana.. aku plak try propa.. :p ckp lah.. beradik laki aku.. termasuk laki aku ada 4 org.. semua lelaki.. semua bini tak keje kecuali aku... kalau laki bini dh keje... sape nak tgk mak.. same je kekdahnya.. kalo biar mil dok umh ank sulungnya ni.. ada gak org tgk2... kat umh aku ada mak aku yg tak sihat.. tak kuat.. 72thn dah.. mil aku 71.. tp mak aku leh jln lagi... tp dh byk kali jatuh oooo... tp masih mampu nak gi isi perut dia sendiri, mandi n wat ever... tp nak tlg jaga org.. aku pon tk bagi.. lepas aku propa aku je keje.. lain tk keje.. TIBA2.. mil aku nangis... sedih soh anta dia kat umh ank dia kat melaka? hahhh.. tu ank dgn laki mil aku no 2... alahhh mil aku kawin 3 :p nnt senang aku cite lah.. best tau... kalau lah leh jadi cite mikhail ariana kan best... cite ape tu? cite kat tv3 lah.. ape? boikot tv3.. lantak kau lah nok...

so aku terus lah pujuk mil aku.. sok aku dtg dgn hubby aku angkat dia balik umh aku... nnt ada upah org jaga mkn mil... sroootttttttt... sedih ati ku tgk air mata ibu mengalir...

so plink!!! sampai sudah umh aku on 31/3/2013... masa tu cuti skolah kan.. so ank sedara aku ramai berpeleseran kat umh aku bg semak... aku gasak masak sarapan n lunch mil aku pagi2 buta.. pastu mandi kan mil aku pagi2.. sebab hubby aku pepagi sebelum subuh dah gi keje... cukup 1 week sakit pinggang oooo... sbb beban keje harian aku dh bertambah... aku suka.. ai ikhlas jaga mil ai.. tp sakit pinggang bukan main2.. sedih plak bila hubby tuduh sj aku tk mkn ubt.. yelah.. tk mkn ubt so tak baik.. kalau tk baik so.. tk leh tlg dia mandikan mak dia... fyi.. mil aku tka leh jln.. cuma leh duduk.. kalo dh baring tk leh bgn siri.. kene papah dia dok atas wilcha.. sorong gi bilik air.. papah lagik.. bukak pempes dia.. dok kan dia ..mandi kan.. papah dia lagik dok kat wilcha.. angkat lagik n baringkan atas katil.. pakai kan pempes.. bedak sapu myk gamat, sikat n pakai baju... pastu angkat lagik dok kat kerusi malas dia.. ko ingat senang.. tp aku tk kesah langsung.. cuma aku pening2 lah bau pempes dia :p.. an k2 dia kedekot.. bli lah yg mhl sket.. cap tesco ni cepat penuh... adelah 1 minggu aku sakit pinggang.. pas baik.. sampai skng aku mandikan mil aku kecuali hubby aku cuti.. pasal mkn... cincai jelah.. janji pagi ada breakfast berat ... pastu ade kuih ke.. roti ke.. aku standby jajan dia kat tepi dia.. mmg dia tk leh amek sirik.. kene org amek kan letak kat riba dia.. tp air ok.. aku masuk dlm bekal air.. tu je dia le amek.. tp kesian.. 1st day.. time aku balik keje.. berterabur nasi kat bawah dia... kalau dia dok umh abg ipor aku.. ade gak org tgk2 kan.. ni mak aku mana lah nampak... budak2 ape dia kesah.. bersemut2.. timelah aku ckp dlm hati.. sampaiiii hati ank2 dia yg lain... tu bab lain.. nnt lah aku sambung cite... ni ade belen 20min nak balik.. aku perlu berjuang utk lepaskan level 121 candy crush saga.. kakakaka...

:P

besday mil aku on 4/5/2013 yg ke 71thn... kek aku buat.. tp tk sedap oi.. resipi sape lah aku ikut ... :P

No comments:

We have been married

Daisypath Anniversary tickers

daisy path - Ditakdirkan Bercinta

Daisypath Anniversary tickers