Nuffnang

click as much as your heartbeat is beating....

Monday, March 22, 2010

Majlis Kesyukuran My Lil Princess n Maulidur Rasul



On 28hb of February aku sekeluarga buat majlis kesyukuran utk bb dan sempena Maulidur Rasul. Walaupun aku tak mo ade potong jambul.. ni request org tua... hmmm adat yg dah dibiasa kan.. aku ingat nak buat doa kesyukuran jek.. 2 minggu b4 aku lah org g bertungkus lumus buat preparation.. gedebak gedebuk habis dekat RM1000... hihi tu ekceli termasuk brg harian... kalo setakat utk majlis habis 500-600 jek kot... pastu abes tempah cupcakes dlm rm200++... pastu nampak plak baju n tudung.. aku pon sebatlah habis 100++.. Cam biasa... mak aku bebel... sbb anak2 die (kecuali aku.. ehem) setiap majlis ke... kenduri ke..... yg tino2 semua tk geti dtg umah tlg ape yg patut.. so A-Z semua aku n my mother yg buat... kalo anak org.. yg dok utara pon sanggup dtg tlg mak.. ni akak2 aku dok sekangkang kera.. harem nak dtg... kak ngah adelah tlg potong sayo.. pas tu balik umah.. tu pon sbb dia singgah jap pas balik keje... kak noha.. dtg mlm kenduri.. dimana semua kerja dah siap.. dtg tlg sekejap buat bunga telo.. ade gambo dia nnt aku attach... pastu dorang laki bini kuar gi majlis org kawin... pastu sok tghari baru dtg balik.. anak2 kasi tido umah sini... mengabiskan aku nyer ketupat mini jek dorang tau... kak ude.. dtg gak kejap.. tlg packing door gift.. sat lagik laki die dok diri2 depan pintu kat luar.. kasi signal soh balik... adik aku lin pon tak mo buat keje dapor.. keje cam packing door gift tu boleh lah.. tu pon byk ngarah.. bebudak mmg lah suke keje2 tu... hubby aku penuh semangat buat bunga rampai..selain gigih jaga bb.. hahah.. aku kasi susu jek... lain hubby handle with care.. so aku n mak kat dapor.... berpanas cam sauna dah dapur... sbb keje paling leceh.. goreng ayam utk aym masak merah... segala perencah lauk pauk dah siap masuk dlm esbox.. sok tinggal tumis jek...mlm org tgh tido.. aku mengempel atau mengemop lantai depan sampai dapor.. pastu cuci bilik air..

Sok pagi aku bgn kol 6am.. tp mak b4 5am aku dah dgr kelentang kelentung kat dapor... aku bgn tau.. daging kurma dah masak... kuah kacang, sayo lodeh utk lontong dah masak cuma lom letak santan pekat jek... dalca pon samer.. lom letak santan lagik... so tugas, kuah kacang...aku cuma msk ayam merah n nasi beriani udang... tp time kol 10am++ aku cam dah flat.. nasi beriani... adik aku plak terajin tlg... tlg setakat masukkan bhn2 jelah.. aku nak siap kan baby aku n diri aku... pas siap.. baru tgk beradik aku siapkan meja hidang... termasuk akak ipar aku nan sorang tuh... budak2 anak sedara aku dah pack satu umah.... memekak jek.. hari panas giler... sebbek ade 3 kipas siling termasuk kipas diri.. tk de lah tetamu ngarok... aku dok bilik ekon.. cian kat bb panas (aku yg panas terlebih sebenarnya).. hmmm majlis start kol 2pm... so lain kali... kene start kol 10 atau 11am.. sbb kalo kol 2pm.. gitu2 dekat kol 4pm br nak mkn... sian tetamu yg bukan group yassin.. dtg perut kosong.. group yasin tu ade separuh dr jemputan org kawin dekat2 area sini... so sementara dorang berzanji.. aku soh org kat luar mkn dulu.. dengan rakusnya.. hehehe... yg komplen lambat tu ipar2 aku.. so aku soh lah mkn dulu.. ajak tetamu lain.. Majlis berjalan dgn lancar... walaupun aku guna pinggan cawan polistrine(btol ke eja).. tp penat nak kemas .. pergggg.. siap sambung esok... mangkuk besor2 utk lauk pauk yg berat tuh.. okaylah.. enjoy the pictures...

door gift for kids... hmm rase anak sedara aku yg byk rembat


door gift utk adults.. ade 2 jenis bunga telo.. cupcake n bunga rampai
aku pon ske wat keje2 nih tp kat dapor ape citekan..

tlg kejap jek kak noha nih

nak curah keringat jugak utk majlis bb.. walaupon tk sehat...
cute tak cupcake nih
order baru sampai

guru ngaji aku.. pipi same naik ngan aku... kuikuikui
mari gunting...

selawat..selawat..selawat


for the first time being a mother

habislahhh rambut kite hari nih...


mak pengantin.. awwww


pengantin.. hehehe. bb minie of the day
ni penat ke kenyang ke panas
bilik ekon jadi tempat berlonggok.. menaikkan bil api

No comments:

We have been married

Daisypath Anniversary tickers

daisy path - Ditakdirkan Bercinta

Daisypath Anniversary tickers