Nuffnang

click as much as your heartbeat is beating....

Wednesday, October 6, 2010

Mak Jatuh n open house 24.09.2010-26.09.2010

Setelah berkurun tak bercerita kat diary aku. meh aku tempek byk2 post kali nih.... dlm musim raya.. ramai lah org kawin, open house tak kire hari... sonok mmg sonok.. berat aku pon sonok naik. tapi rase aku menten jek.... pas berak kompom turun balik... wakakakakak......

24.09.10 ....kol 1.35am.. aku bgn sbb raesa nak susu... kuar bilik aku, umah terang benderang.. tgk mak lemah, macam lepas amek air sembahyang... mak terus cite...

"Mak jatuh kat bilik air. aku pengsan kejap. bgn aku loya2 nak muntah, terberak2 aku.. kepala benjol besar.... "mak dah cam nak nangis sambil aku pegang benjol besar kat belakang kepala..

"Dah.. jom gi emergency.... " aku cakap

Mak nak gak sembahyang tahajud dulu b4 pegi, sementara aku gi buat susu raesa dan salin baju. Aku minta izin huby gi anta mak sementara dia jaga raesa kat umah jek. Seram sejuk gak aku bwk kete..... sambil tu baca lah ape yg patot..... sampai emergency.. biawak yg jaga kat situ relax je tunggu mak aku dtg kat dia.... aku nak gi parking lagik pastu, time tu pukul 1.50am. Dah parking. aku tgk mak dah duduk kat kusi roda... pas register, sat lagik nama mak kene panggil kat klinik separa kritikal, aku tolak masuk cek bp. Sungguh tinggi.. 209/94... pastu aku kene kuar sbb dorang nak bwk mak gi scan...

PAstu aku msg 3 org akak aku, dan ank abg aku, abg aku tu dah rabun, sms pon tak leh baca.. so yg balas akak aku no 2, kol 2am ++ dia sampai dgn husband die, n akak aku yg 1st, dtg terus sorang walau pon tak reply, ank abg aku n akak aku no3 terkenal dgn tido mati atau tido mampos... so aku tak heran kalo dorang tak reply....

Leh plak mata aku tahan tak tido, mungkin tv kat situ tingi so mata aku celik ke atas... kol 4am++ mak baru kuar dari klinik separa kritikal, nampak je ujung baju mak aku aku dah terus bgn dptkan mak aku sambil akak2 aku baru terhegeh2 dtg dptkan mak aku... pastu kitaorang jadi inspektor tny mcm2.. mak kata tggu lagi 1 week, kalo ade ape2 sambil tunjuk surat dari doc, yg mengatakan soh dtg spital kalo ade simpstom2 yg dorang tulis kat surat tu

Aku terus capai surat ubat mak terus gi amek ubt, dpt ubt thn muntah, tahan sakit n susut bengkak.... dlm kol 4.30am aku gerak balik, sampai umah, mak mkn roti pastu mkn ubat n tido... aku pon tido dlm kol 5.30am.... huhuhuh nak bgn balik kol 630lah palig lambat...

Alarm dah memokak jek.. jam dah kol 7am.. wah.. mata aku betol2 berat... sgt berat dan arios. aku amek EL.. hehehehe.. sms bos n asst aku, kata aku EL, mak aku admitted, hahah tipuk jek. tak admitt pong.... mata aku jek admitt.....

sabtu 25.09.10. Byk program ptg malam... ade open house 2 rumah member.... aku bgn kol 8am sbb nak msak bubur raesa. dia pon dah berak. terus je aku mandikan. pas bg mkn aku pon down lagik. tido.... raesa huby jaga, ade walker senang jelah jaga.... walo mak aku sakit, kalo pasal jln, dia mmg pantang kalo tak ikut... so dlm kol 230pm aku gerak gi umah mmber aku kat bestari indah, saing dia gi umh open house kat mmber kitaorang.... hmmm makanan dah tak byk.. aku mkn lontong jek sikit, mak n mmber aku pon, tapi, turn hubby kitaorang nak mkn. sori. nothing else.... hehehhe. minum air jek...

Kejap jelah kat situ.... terus gi umh bestpen aku... wowwwww lumayannnnn. tapikkk kalo ade bb, semua nya limit, sempat seround je aku bedal.... sekali tak perasan dah nak magrib.. larong semua asar yek. dah lah subuh terbabas gak...

Malam, mission aku nak jumpa Innaz, mmg tergendala, hubby aku nak dpt call mak dia soh dtg dan jgn lupe belikan pempes mak die. kalo dah lepak umh sane. sampai tgh mlm pon tk balik. Sampai lupe sms innaz.. oh sgt bersalah...

26.09.2010 pg, mak ngadu kepala pusing2, asal ngereng ke kanan je pale cam berpusing2, again hantar mak gi spital lagik, tu pon lepas bg raesa mkn... oh.. penat semlm tak habis lagik. dari pagi kol 9am++ till 2pm aku kat saner, rupanya mak kene rest byk, dlm wad pemerhatian, kalo mak dok diam dlm sejam, dia ok....

Balik umah, kitaorang mandi2 siap2 nak gi umh irg kawin, perut dah keroncong.... huhuhuh sedap btolll tp tulah. dpt seraun jek.... cedapnya aym grg dieeeee... lembut, terbyg sampai skang.. pasut on the way balik kat mulut kata jom pegi besday ank member, tp badan dah kat katil umah..... hubby terus balik aku tak byk cengkadak kata musti pergi, umh BFF aku tuh..... tetttttttt balik terus landing langgar magrib sume.. mampos jek... nak mkn nasi pengantin bwk balik pon dah basi... boring.. mkn megi jelah...

Tgk mak pon dah ok.... cuma inna je tak ok kot.. sms aku, aku tak balas, redit abes.. n rase bersalah menyelubungi diri ini... nasib dia jln2 kat singapore, kalo kat jb semata.... harus aku soh dia dtg umh aku. beraya terus...

Gambar.. gambar byk kat fb.. yg aku n raesa pakai baju pepel, tu lah baju gi org kawin.. lain tak de..... penattttttttttttttttttt. penat ar taip nih. dah arios



No comments:

We have been married

Daisypath Anniversary tickers

daisy path - Ditakdirkan Bercinta

Daisypath Anniversary tickers