Nuffnang

click as much as your heartbeat is beating....

Monday, September 7, 2009

Duit..Duit.. Dimana Kau Duit...

Ahad lepas gi Court Mammoth... mak aku nak buat utanglah gamaknya... hubby siang2 dah warning.. jgn nak bli ape2, walaupun aku tahu kalo mak bli guna nama aku.. hmmm cari sofa baru.. sofa lama dah koyak... tgn anak2 sedara aku ngalahkan kucing... kalo duduk.. tgn gatalll jek nak kuis2 sofa.. lama2 dah rabak dah sofa kulit yg baru 2 thn tuh... mak aku plak nafsu beso... dah ade dah packages sofa percuma meja harga RM1800++.. dah duduk22 hmm muka cam tak mo jek... dok sebelah plak.. sofa tu lebih kurang je pattern tapi besar sket jek... RM2699 tak termasuk meja... kalo dia kate nak tuh.. nak tu lah.. pas tu sedappp jek mak aku soh pakai credit card aku... mata hubby aku dah besar dah..... so terpakse aku kelentong mak aku..kate credit card aku dah separuh pakai.. kalu pakai dah lebih limit... so jumpa salesman.. time nak submit.. dorang kata account aku dah 2 tahun tak active.. so dorang dah delete apetah.. tp leh tahu aku byk amek brg kat situ b4 nih.. heran aku.. so bile kene submit baru.. nak pay sliplah plak.. pastu iklan yg kat tv kate byr lepas 90days tak leh pakai, hanya utk yg active account jek.. aku pakkal jek barang mak aku.. kalo tak.. jgn harap aku nak amek.. geram btol... dah tu leh plak barang nih kene deposit satu bulan.. eh eh... aku dah naik darah dgr... dia ckp at least RM50, mak aku bagi RM50 [tu jek dia bwk]... pastu org tu tny yg balance bile nak byr.. aku ckp.. nnt brg sampai lah.. ehh.. tak boleh kene settle dlm 2 hari... aku rase nak meletoppp jek .. dah lah lapo.... penat giler plak tuh... aku terus jek kate kate byr sebulan.. aku terpakselah kuarkan lagik RM 151, bulanan dia RM201. Hmmm mak aku sampai arini buat dono... huhuhuhu....

Bukan berkira... aritu dapur yg ade buat perhiasan harga rm1k++ ngan esbox baru harga 1k++ gak guna byr credit card aku, mak aku suka2 buat desicion, dia byr separuh jek.. baru habis utang tuh.. bln 8, ni utang baru..

Semlm acara cat umah... upah org... RM200, tahun lepas pon samer... tp bahagi duit ngan 3 org akak aku lagik... so sorang RM50, tp sorang dah tarik diri kate tak de duit sbb nak pindah umah... mak aku mmg buat dono jek nih.. tp terpakse gak ckp kat mak.. tny mak ade RM100 tak nnt mintak kak de dgn kak noha byr balik kat mak... baru mak aku kuarkan.. aku kenelah kuarkan RM100... hubby aku tak tahu.. nnt dia mesti bising kalo tau... aku cuma ckp kat diri.. duit boleh di cari.... Kak De dah respon.. dia bagi nnt... transfer kat bank.. aku tgk kak De dah transfer tadik RM100.. hehhe.. oklah tuh.. sedekah lebih...

Semlm gak lori court mammoth dtg... ingat antar semua.. sekali meja jek... aku soh bukak... india tuh bukak, guna kunci dia utk koyakkan solatape atas kotak... sekali bukak... meja calar.... waaaaaaaaaaaaaaa geramnyerrrrrrrrr... dia tekan kunci kuat sgt... pastu dirbver dia india jugak... leh amek magis kaler itam.. kasi tutup itu calar juga.. waaaaaaa. dia nak buat magicccccc.... hampeh... aku dgn geramnya... aku amek DO sain jek... ingat ngan sofa.. semata2 meja... nyesal soh dia bukak.. pas tu aku kata apsal tak natar nnt dng sofa.. dia kata.. lom ade stok... ape yg ade, kene antar dulu... bengkekkkk jek aku tgk dia... geram...

Mak kali ni asek ulang2 ckp dia lom ade baju raya lagik.. erkkk... mmg aku niat nak carikan.. tp... aku dah overbudget lah... takpelah... aku carikan jelah sepasang nnt... tapi dia ckp nak cari jubah.. adehh.. pulok.... tp terus terang aku kene turunkan duit raya utk anak2 buah aku yg lebih 30 org tuh...biase sorang RM10, yg anak sulung RM15, tp tahun ni adil dan saksama yek.. 5 hengget aje.. huahuahuahua..... tahun nih jek... bukan ape... aku nak banak kang tak de duit kang.. takkan semata2 nak raya duit saving kene korban.. cannot laaaa..... henpon nih aku pejam mata jek nih... aritu jaga anak sedara aku yg 8 bln tuh.. biar dia merayap sendiri.. bg henpon lama main2.. tgk2 dah barai dah cover dia..huu.. hubby aku ikat pakai getah.... adoiiii...

So.. tak dptlah ku amek gambar biskut2 raya yg aku buat projek ngan akak aku.... sofa baru..huhuhuh.. cat umah baru..huhuhuh... sebbek langsir pakai lama nyer.. kalo tak..... huhuhuhuhuhuhuhu......






No comments:

We have been married

Daisypath Anniversary tickers

daisy path - Ditakdirkan Bercinta

Daisypath Anniversary tickers