Nuffnang

click as much as your heartbeat is beating....

Tuesday, September 1, 2009

My Handphone

Assalamualaikum w.b.t... hmmmm mood rasa baik jek lepas cuti lama sket nih... tak lama pon tapi oklah... walaupun awal bulan ni byk report kene siapkan.. date line pun cepat, tp terganggu sbb tggu PO dr customer bulan 8, so tak boleh nak closing lagik.. so dr tggu2 buta baik aku update blog...

Rasa hari ni angin baik nah... rasa entry hari sabtu aku rasa terlalu melampau pulak.. so aku dah edit.. buang ape yg patut... nape ek.. tak yah tny... hhuhu.. yg dah terbaca entry aku yg panjang sabtu tu... pejam jelah mata... aku dah tinggalkan sket2 jek..

Balik keje 1/2 hari Sbtu lepas terus ke Midas Smart utk belanja dapor utk kat umah Lan, aku kalo dok sana tak ske sgt kaco brg dorang... even ade ikan2 sket.. aku tak ske sentuh.. better beli lain... hmmm dari opis rase nak terkucil jek.. tp aku tahan jugak ke Midas dulu.. sbb b4 cocok duit ade toilet dekat situ... aku pon bergegas... tandas tu baru lagik di bina... tp 1st hingga 3rd pintu toilet semua tali penarik pam dah ilang.. cissss.. gergasi mana lah tarik sampai putus... aku terus ke pintu ke5, bersih dan penarik pam ade... ok... bersih lah... tp sempat pusing2 cari penyangkut beg.. tak delah pulak.. nak letak atas pam air tu.. tinggi noh... so aku kepit jelah.. mengadap lobang jamban cangkung tuh.. aku membongkok nak sinsing suar panjang... sekali.... oh.. my handphone ..aku terperanjat dlm bahasa omputih.. gedebus phone aku masuk dlm lobang.. meluncur laju dari kocek handbag aku yg aku lupa nak katup butangnya, rasa tak pernah katup pun sbb dia cam ade besi berani, dan tak pernah jatuh pon hp dari situ... huhuhuhuhu... takkan aku nak flush dulu.. kang dibwk air.. aku sempat fikir 10 second jek sebelum aku amek keputusan.. hahahah.hihihihihi... celup ar.. ape lagik.... adoiii... sbb aku ingat kalo jamban ade nampak air tu mesti cetek dasar dia.. sekali eh dlm.. sampai pergelangan tgn aku.. dah cecah dasar dia.. erkkk.. licin.. aku terpaksa raba.. kebelakang.. errrr ade.. emmmmm cepat2 amek dan kuar dari situ terus ke sink.. basuh sekali lalu dan terus buka bateri, sim card dgn memorycard.... ngeeeeeee.... sabun?? mane sabun?? arrrrr tak de... so... aku cam blank je.. aku lalukan air kat tgn aku lebih 15min... aku lap2 je hp aku kering2... salut dgn tisu masuk dlm beg.. aku cuma kene ingatkan diri.. jgn sentuh muka... pas tu aku buat muka toye jek kuar dari toilet... gi cocok duit .. sesekali nak sentuh muka.. mesti teringat... hish.. nak cocok duit.. sekali lagik atm maybank ni tolak kad bank lain... selalu gitu.. nape tah... so dlm purse cuma ade RM100, so aku kene belanja tak boleh lebih RM100, tadik sempat dlm perjlnan ke Midas hubby call soh bli pampers mak mertua aku dan susu cair nak buat sirap bandung utk berbuka....

Sampai umah saner.. lebih kurang kol 2.30pm... biras aku yg teman mertua tgh buai anak dia.. habis jek aku masukkan brg dari kereta ke dlm umah.. dia ngan 2 org anak dia balik... sbb anak dia yg sulung ajak balik nak gi kedai bli cool fever... mak dia ckp lah... tak kisah.. nak balik baliklah.... aku tak buat keje lain.. terus potong kuku aku yg pjg sikit tuh.. pas tu mandi... siap pakai dettol lagik.. siap rendam tgn dlm air dettol.. hohohoh.. rase segala najis muhaffafah, muhallazah, mutawashitah, h1n1 pon ade. heheheh.. melampau btol ek.. kalo diingat2 geti giler..

Tu lah.. bile teringat2 entry lepas aku ckp hp aku buruk.. so hp aku pon merajuk sampai menyerah diri ke dlm lobang jamban... so kali kedua aku kehilangan hp di bulan puasa.

2 thn lepas sehari lagik nak raya.. aku pakai Motorola L7, aku pakai handbeg yg agak kecik.. mak ajak gi KEDAI RM1....lepas parking aku kuar terus dpt panggilan dr siapa tah tak ingat.. so terus ke kedai tanpa masukkan hp dlm beg.. lagi nak pimpin anak sedara 3 org... dlm kecoh.. mak aku hangkut brg kecik2.. sampai 2 bakul... aku pon nak byr.. dlm kecoh2 kire mak aku kata nak lagik gelas kecik yg cute2 tu 10 biji.. aku enggeh jek.. dgn kiri kanan anak sedara aku kata nak ini nak itu.. ishh serabut.. org ramai jugak beratur... ni aku cite aku rasa mungkin ini terjadi menyebabkan hp aku hilang... tah camana tah.. cam byk bende kat tgn aku dgn kunci kete.. hp aku.. aku letak atas kaunter... pastu anak sedara aku kaco2 brg kedai kat sebelah kanan aku.. aku pon tuduk amek brg yg jatuh.. susun balik ketempat asal, pas tu aku diri balik aku tgk org yg beratur belakang aku rapat sgt.. lelaki melayu dah berumur.. rambut panjang berkeriting.. sambil siul2.. tgn dua2 bersandar kat kaunter.. tak byk pon brg dia..... pas byr.. aku amek kunci aku dan angkat brg... jln terus balik..sampai umah.. aku rasa something tak cukup... rase kering darah sekejap... try guna tepon umah call hp aku.. tak bunyik pon kat beg or dlm kete... aku pon merempit ke kedai tadik tak sampai 5min pon... aku tny kaunter.. ade nmpak tak hp kaler itam.. mestilah tak de... ada pakcik tua yg nak byr pon ckp.. jgn haraplah... tp dia siap tlg aku call no hp aku... mane tau ade bunyik2 kat dlm kedai tuh.. tp hampe... aku gi public phone terdekat... hp aku still ade tone... tone org tak angkat.. aku rasa pencuri durjana tuh sedap kot dgr ringtone aku.. lagu raya katakan...

Hubby balik, aku kene bebel dgn kecuaian aku... mungkin aku tak nmpak hp aku kat atas kaunter tu yg aku lupe terus... tahlah.. ade lagik org macam nih.. kalo aku.. tak getilah nak buat keje2 gitu... kadang2 ade gak beradik aku... kawan aku yg jumpa hp org.. dgn sukenya dia suke.. sim card org tu di tukar pada sim card dia baru bli.... hmmm.. malas nak tegur... aku ralat hp hilang sebab tu hp pertama aku bli, aku tak pernah pakai hp selama 28thn, sbb aku rasa aku tak guna.. aku pakai pun hubby aku soh bli lepas aku eksiden kecik... aku susah nak panggil sape2..

Lepas tu aku yg mmg terpikat function hp Motorola... pas tu pon aku bli Motorola V3i, dan aku kehilangan juga di bulan puasa... sim card n memory card selamat boleh pakai lagi.. adik aku ade hp lame tak pakai aku pakai dululah.. Nokia.. jenis ape jgn tny... aku mmg tak tahu.. asal boleh contact org udahlah.. pas ni aku nak cari Motorola jugak... tak tahu ape jenis, janji murah... sbb aku suke alarm dia, aku ni pelupa.. plak byk appt. ngan doctor, time mkn ubat lagik... alarm dia cam ner .maleh aku nak cite... sbb asst aku dah ckp tadik dah boleh closing... huhu.. kene buat keje lah nih... oklah.... sambil2 wat keje.. pk ape nak juadah nak berbuka nanti....

ni beg aku bli pas hp 1st aku ilang.. bli besar sket.. siap ade kocek kecik kiri kanan muat2 hp flip aku [bukan yg kocek yg depan tu.. tu utk kunci umah dan opis] , senang cerita tak de alasan nak pegang hp pas guna.. terus masuk dlm kocek beg, tak pelah.. tak hilang tak de hp baru..heheheheh...

1 comment:

Eyna's said...

Aku suka ayat yg akhir tu...kalau x ilang...sure x dpt yg baru kan....heheheh

We have been married

Daisypath Anniversary tickers

daisy path - Ditakdirkan Bercinta

Daisypath Anniversary tickers