Nuffnang

click as much as your heartbeat is beating....

Tuesday, March 15, 2011

Kakiku sakit dan dosa2 ku

Awal bulan 3 ni aku register gym dekat2 area keje aku, San Gym kot nama dia kat mount austin, 5 mnit je, tapi aku gi time lunch hour. Dari aku meroyan dpn pc jek, baik aku buat bende berfaedah. Juga awal bulan ni bermula lah diet contest yg aku anjurkan di blog aku yg lagik satu.

Sabtu yang lepas 5hb, aku tak keje, so aku gi gym. Raesa aku tompang umh bbstr dia jap...Hmmm ekceli hubby aku langsung tak tahu aku masuk gym, konon2 nak supraisssss, hampesss, konon nnt dah kurus baru ckp, aku kurus sbb aku masuk gym... kakakaka... dlm otak aku dah set ckp huby,


Dulu aku pernah mintak permission dgn huby aku agar benarkan aku keluar tanpa bagitau dia, sebab ayat dibawah ini..

"Dari Ibnu Abas ra. sesungguhnya seorang wanita dari suku Khat'am datang menemui Rasulullah SAW dan bertanya: Wahai Rasulullah, sampaikanlah kepadaku keterangan apa hak suami terhadap isteri. Baginda bersabda: Sesungguhnya hak suami terhadap isteri iaitu jika suami menghendaki dirinya sekalipun ia berada di atas kenderaan ia tidak menolak dirinya untuk memenuhinya, dan hak suami atas isterinya iaitu isteri tidak boleh puasa sunat tanpa izin suaminya, jika ia terus melakukannya itu hanya akan mendapatkan lapar dan dahaga dan tidak diterima puasanya itu, dan tidak boleh keluar rumah tanpa izin suaminya, jika ia tetap keluar maka malaikat langit dan malaikat rahmat serta malaikat azab akan mengutuknya sampai ia pulang."
(Riwayat Thabrani)


Aku tak maulah terjadi kat aku pada ayat yg aku besarkan itu walau pon aku kuar gi beli ayam, lupe call hubby aku. Untuk mengelakkan terjadi aku minta permission kat hubby agar benarkan aku keluar tanpa bagitau. Tu yang dia keluar ayat kat bawah...

" Abang izin kan ayang gi mana-mana tanpa bagi tau abg selagi ayang keluar tidak melakukan dosa"

Sooooooooo aku gi gym bukan wat dosakan, pakaian aku still muslimah. heheh.. dia pon tau kalo aku gi gym rupa aku macam mana, baju aku macamana...

Sabtu lepas ritu, aku dah sampai gym kol 1030am, sekali aku baru perasan kasut senam aku rupanya dah koyak rabak kiri kanan, patot org asek tgk kasut aku time aku wat treadmill, adehhhh malusssss, terus aku start enjin balik....maju teros ke Jusco utk bli kasut baru aku.. ermmm laki aku tak tahu ni, adakah termasuk dlm keluar tanpa ijin.. ermmm dosa kah aku tak bg tau aku bli kasot.... ???

Tapi dah pon sampai kat jusco sambil pk2 tu.. byk kedai aku masuk... last2 singgah kedai Al-Ikhsan, yg 3 kali aku kuar masuk, last2 beli kat situ jugak..... nasib ade duit pelestik... kalo tak..aku bli kasot cap chai jelah....


Disebabkan hari sabtu aku gym lebih2 sikit walau kaki aku dah sakit2, i tot mucle saja sbb biase kalo dah lama tak gym, mesti sakit2 badan. rupanya anggapan ku salah......

Hari Rabu lepas aku 1/2 day anta Raesa gi check up di klinik, lepas tu aku anta balik umh bbstr sbb aku tak sanggup dokong raesa utk gi idopkan lesen kerete aku yg dah mati dari bulan januari lagik.. heheheheh.... time tu rase nak mati naik tangga kat jpj, tp kene kontrol cun, kang org kata aku cacat kaki sebelah pendek ker, tempang ker.... tp terserlah jugak aku ketempangan.

Balik umh terus aku ajak mak aku gi ngurut. Aku yg tak suke kene urut baru kene sentuh dah jerit2.. tapi paling azab dia urut tang sakit tuh.... dia kata kaki aku masuk anginnnnn... byk bijik2 aingin kat kaki aku... adoiiii.. rase nak terajang2 dia mase dia picit2 bijik2 angin tu...

Sampai umh aku rase kaki aku lagik worse... cam bengkak semacam.... letak kaki camana rupa pon tetap sakit..... giler, aku telan painkiller 2 bijik. Tak nak baik pon walo dah sejam...

Dlm kol 9pm lebih hubby aku balik.... dia urut2 kan lagik pakai cream panas, tak rase langsung panas... dia amekkan ubt buang angin bg aku mkn, aiseh.. aku pon lupe mkn daaaa....

Last2 aku buat pengakuan.....

"Bang... ekceli ayang sakit kaki sebab ayang gi gym, ayang gym dekat area pat keje gi time lunch".....

"Ooooooo patot pon, kalau tau, tak hingin nak urut kaki ayang" muka hubby aku masam..

" Alah bang, kan abg kata, selagi sy kuar tak buat dosa abg ijin kannnnn"

Huby aku potpet2 pastu aku pon tak dgr sbb kaki aku sakit giler... tp lega lah plak lepas cerita.... sok pagi kaki aku dah rase ok sgt2, tp haku mlas nak keje... aku cuti lagikkk sampai ahad... Aku rase .. adakah sakit kaki aku ni berkaitan dgn dosa.. Dosa kah aku.. kikikikikih... sindiri makan pengat.. sindiri mau ingat....

1 comment:

Norhafiza Aisha said...

hye, sy nak tanya, ok tak service kat san gim tu? sebab sy ingat pun nak register next month....

We have been married

Daisypath Anniversary tickers

daisy path - Ditakdirkan Bercinta

Daisypath Anniversary tickers