Nuffnang

click as much as your heartbeat is beating....

Monday, December 22, 2008

Dah jumpa gynae dah...

Khamis lepas.. jumpa doktor.. name doktor Dr Faizal... ish... tak de name lai ke.... tapi doktor tu best..terejal ..gile2... as usual.. back to the last step... makan semula provera utk induce period after UPT negative. 3 kali wat upt... 2 kali blur, last dia pakai yg baik sket kot.. baru clear... so skang tgh tggu period, then leh makan clomifine, iaitu ubat subur, hari ke-10... leh monitor telur.. ade perkembangan ke tak... aku dari kol 8 pagi sampai kol 12.30 tgh... termasuk amek ubat... sebbek hb dah sarap sket kat umah.. aku jek kebulur..sbb nak timbang... naik 1.6 kg mampuih.. doc soh turun kan lagik 7 kg.. so mungkin peroid dtg natural dan risiko keguguran kecil.. so aku mg tgh kobar2 nak masuk gym selepas hb bagi green light.

Destinasi aku pastu nak makan mee rebus kat stulang laut.. tapi malangnyer.. tutup, so cari nasi beriani kat kebun teh di Beriani House... tak sedap pun... mandrem je lebih tu..heheheheh... org ramai giler.. giler ape mkn ns beriani mase waktu bekerja.. lain lah aku..saje jln2... then pas mkn makanan yg tak sedap tu... aku gi umah Lan, nak bawak ibu mertua ku ke klinik..tapi dorang dah antar dulu.. soh hb uluq duit jek....

Hari Sabtu aku tak keje... aku masak nasi tomato ayam..tapi tak merah sgt kaler dia, lawan dgn daging masak merah, tapi masak merah mak aku lain sket... ade rempah beriani.. so kenelah tukar.. daging beriani merah.. oklah tu kot... kalau tukar daging kambin..perggg lagi melatop... mak enjoy masakan aku... kire resipi dia aku dah lulus, cume nasi tu jek aku amek kat Myr..lembik sket..tapi ok lagik... aku makan byk kali pun...

Hari Ahad.. pepagi bute mak aku dah gi rombongan cik kiah ke Melaka..heheheh.. ngan member2 Yassin dialah.... berjalannn jek org tua ni.. baru gak balik dari Langkawi. Dia pun dah buatkan bekpes.. senanglah kite.. pas subuh sambung tido.. kol 8 hb kejut.. ajak pecah umah abg dia... aku relax kat umah Lan jek, dlm kol 11 pg hb baru begerak ke umah abg dia.. aku baring sampai tertido.. tibe2. aku terkejut dgn batuk mentua aku.. aku nak bangun laju2 tapi prap... sakit kat piinggang.. aku tak leh duduk tegak.. slow2 aku bangun...tegakkan badan.. macam nak tercabut, pastu mentua aku mintak meja utk letak air dia... eh.. aku tak leh tunduk.. sakit dia sampai aku takut macam nak cacat... aku terpakse bengkokkan kaki aku.. rasenak terlepas meja kecik tu... then aku dok kasi lebihkan bantal kat belakang.. i tot sekejap jek... bile baring ok lak... solat pun solat duduk jek... nak rukuk macam nak mati... aku sms hb.. mula2 pas zohor..tapi ok lagik lah..dia pun tak reply.. tapi bile dah kol 5 lebih ..aku call tak angkat.. aku siap sms dia 2 kali ..yg last aku sms dia.. woiii..bini ko sakit tau tak.. tak geti nak reply.. sakit lah woi..... gitu sekali aku sms... sat jap lagik dia call... dia cakap kenape... aku cakap lah cam terkehel.. tak leh duduk.. dok senget jek, tahan dgn tgn... pastu dia ckp.. abg sebok nih.... terus aku cakap buatlah keje.. and tuttttttttttt.. off kan hp... aku bangun gi solat... tup tup dia balik... tahu dlm hati dia aku ni leceh ... banyak keje lagi... so dia urut kan aku dan letakkan ice kat belakang.. pas magrib aku balik. Minta Mak esah depan umah tukang urut dtg, dia ckp usus aku ketepi..so masuk angin lebih2 lagi sebelah kanan.. that y sakit blakang aku lebih kepada belah kanan... angin je lebih.. b4 tido amek painkiller... oklah tu.. so hari ni... dah kurang dah sakit nyer.. cume tak tahu nak rukuk kang... subuh pun still solat duduk... oklah...




No comments:

We have been married

Daisypath Anniversary tickers

daisy path - Ditakdirkan Bercinta

Daisypath Anniversary tickers