Nuffnang

click as much as your heartbeat is beating....

Thursday, December 11, 2008

Disaster di hariraya korban

Ini bukan cite tanah runtuh kat bukit antarabangsa tu, ini cerita pasal aku.. cerita kehidupan aku..heheheheh... tapi aku nak komen sket ar pasal tanah runtuh, ranap segalanya banglo2 yg besar2 atau amat2 besar bak kata Dr Azwan, blog Dr yg aku selalu follow. Dr Azwan siap ckp..dia biase lalu sana..dan ada salah satu banglo baru sgt siap, dia beli tanah kat situ dan banglo lama diruntuhkan dan buat lagik semula banglo yg amat2 besor.. huh.. dasat.. dah tentu2 org2 kaya giler dok saner... yg jadi mangsa korban pun cukup syarat bangsanya, melayu,cina,india(or singh kot..same kategorilah) indon dan pakistan ke bangla ek..lupe plak... yg tak jumpa tu philipine kot.. malas doh aku nak baca sok kabar. malas dah follow up... aku hanya berdoa agar..mangsa2 yg beragama islam.. adalah org2 yg beriman... cukup solatnya, zakatnya, amal jariahnya dan tak tergolong dlm org yg makan rasuah, mencari rezeki dari yg haram dan seangkatannya.... Panjang plak aku cite.. tadi yek yek kata ini bukan kes bukit antarabangsa....

Ok sambung cite aku.. Along raya umah dia kat pontian, kak ude kat muar, kaka noha kat pahang, cuma aku mentua paling dekat. Kak Ngah tak balik pahang sebab dah tggu ari nak beranak. Adik aku tak tahu cite mane tah.. Hari Jumaat mlm aku berantam dgn hb, lama gak tak gado besar cam tu.. aku naik antu btol time tu... pasal ape..tak bleh ar aku cite lebih2..lagipun dah berbaik semula..tak syok aku nak cite... so hari sabtu ptg dia sms soh standby baju ajak aku tido umah adik dia.. aku jawab.. mak tinggal sorang, dia jawab..kak ngah tak de ke? aku jawab.. mak aku soh bwk mak dia tido kg melayu.. pastu tak balas. Balik umah dia cam naik angin jek.. dia buat decision biar dia jaga mak dia sorang, mintak aku antar kat umah sana... dlm kete aku bagi kad atm dia.. kang tak de duit kang... tapi aku bagi kasarlah.. dia amek kad tu campak kat luar.. ah..lantaklah.. tapi gi amek balik gak...hahahahah... aku ingat nak berantam dlm kete, tapi mak aku plak nak ikut ngan anak kak ngah.. terpakse aku pendam jek. sampai sane.. tak tggu, dgn kuang ajarnya aku tinggalkan hb aku. press minyak kuat2 lagik.

Aku tak de hati nak raya. rasa ahad sok nya nak tido sampai raya. tapi mak asek ketuk pintu bile nak gi belanja.. tgk mata aku dah bengkak.. adoiiii.. aku tak selera nak mkn.. mak pagi2 dah gi beli ns lemak dgn daun ketupat... mls aku nak mkn, mandi dan terus gi smart, kak ngah tgh anyam ketupat time tu. boleh dikatakan 90% aku belanja, lelain mak kuarkan duit. Sampai umah .. lapo plak.. makan jelah nasi lemak tu.. kang mak ckp ape plak... mula dgn rebus ketupat, serunding daging mak aku buat, pastu rendang daging, ptg2 sayur nak masak lodeh, last sekali goreng ayam utk masak merah sok pagi... ptg sket aku dpt sms dari anak sedara hb aku..dia pun ada teman nenek dia. tny aku bile nak dtg.. cam tak tahu jek kan.. ayat tu sape yg suruh... of coz lah hb aku yg soh sms...ingat aku tak tahu lah tu..auta.. dlm hati sentiasa membara.. masih marah..sakit ati.. tak abes2.... so dlm kol9 mlm aku sampai sane.. byk ketupat, serunding dan rendang... bwk baju raya dia.. aku sampai sane..buat muka straight jek... jgn ingat aku menci hb aku.. aku sayangggggggggggggggg sgt2.... tapi geram...tanpa tgk muka hb aku salam.. aku tarik tangan tapi dia tak lepaskan.. keras cam tu jek.. terpakselah aku tgk muka hb aku... sedang tersenyum..tersenyum kekwat... then dipeluk ciumnya aku.. hehehehehe... mungkin berkat aku doa agar dilembutkan hati suami aku b4 tu kot... then baru salam mentua aku yg ade atas kerusi rodanya... so cam suprise.. cam tak de bende berlaku.. tiada berantam.... so dekat pukul 12 tgh malam.. aku nak balik..tapi hb halang.. gilo..aku balik gak...

Subuh2 lagik aku bangun ..pas solat subuh..terus terjah dapur, masak sayur lodeh, ayam masak merah dgn kuah kacang. Kak Ngah aku datang tukar lauk dia, lauk ayam berlada aje, dari ketupat hingga ke lauk lain2 dia amek, laki dia mmg jenis tak gheti campur.. apasalahnya makan kat umah mak....aku packing sket utk 4 org makan bagi kat budak bujang sewa kat belakang, org kelate tak balik kampung... bile ketuk pintu, kalo org semua dah kat masjid sembahyang sunat hari raya, diaorang muke baru bgn tido..hampeh....ingat nak pegi kubur ziarah kubur arwah abah..tapi hujan tak berhenti2 hari tu.. so..dlm kol 9 lebih aku dah gerak ke umah adik ipar aku yg asek ikutkan kata bini tu.. hihihihihih...kesian..hb,mentua ngan cucnya sarapan ape yg aku bagi mlm tadik.. akak ipar hb aku tak nampak byg... dekat kol 11pg baru lah dtg... pastu dtg plak adik bungsu hb aku.. so rumah tu penuh.. penuh dgn guest.. tuan umah tak de.. balik kampung.. kitaorang hurayyy ler.. hahahahah....makanan melambak..sebab semua termasuk aku jugak bwk makan pagi tu... makan sokmo aku.. seharian tu 4 kali aku mkn... tapi cam tak puas ar mkn..sbb ayam masak merah aku tak de... dorang masak ayam kicaplah, ayam karilah.. apele raya2 makan lauk biase ..hehehehehe...tak gheti bersyukurlah aku nih...

So dlm kol 9pm lebih aku dah gerak balik after anak beranak adik hb aku a.k.a tuan rumah balik.. rumah dah clear... so tgk bini dia dok relax tak buat ape2. B4 balik singgah RHB bank, gi masukkan cek hb aku, dan nak cocok duit... sekali kad atm yg hb aku campak tu.. kate chip dia rosak.. punnah..hahahaha.. terpaksa kuarkan duit kat bank simpan kitaorang... Sekali..esok hb gi bank... nak tukar kad.. rupanya2...mesin atm tu yg sengal..bengong... mmg rosak.. pastu hb aku cocok ok jek pakai atm yg sebelah yg rosak tu.. bodoh.. lain kali rosak..tampal lah rosak... aku takut try 3 kali kad kene telan.. sengal... byk tol aku bebel... jari pun dah penat... almaklum... pakai keyboard lame.. keras semacam gara2 aku tumpahkan air teh atas keyboard baru aku.. terus tak leh pakai.... well tahun ni tak dpt daging korban.. mungkin tak deorg kat umah..so dorang tak sampaikan... tak dpt daging baru tahun nih..huhuhuhuhu..SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA..(lambat doh ek....hiks)




No comments:

We have been married

Daisypath Anniversary tickers

daisy path - Ditakdirkan Bercinta

Daisypath Anniversary tickers