Nuffnang

click as much as your heartbeat is beating....

Tuesday, July 7, 2009

Itu Ini

Bosannyer... kerja tu ade, tapi sikit2 jek.. semua report dah submitt last week... dorang kat HQ tak de kaco2 aku lagik.. kalo tak ari2 tepon tny report... aku relax2 surf internet.. tapi asst. baru aku buat keje ala2 babun... ala.. yg dia buat keje kelam kabut apsal.. buat lah relax2, ini, asal kelam kabut, aku gi cek mesti ade salah... sampai biler dia nak wat salah ek... byk bende lagik aku nak ajar kat dia tapi takut dia tak leh bawak lagik...

Sabtu lepas besday akak aku no 4, dah 40 thn dah dia... mak aku saja celebrate kat umah tghari pas balik keje half day... cuma adik beradik aku saja dtg.. abang aku kat pontian tak dtg sbb keje full day..... mak masak soto n lontong....

Ptg sket tu aku dah nak start masak utk mkn mlm hubby, tapi dia call balik amek dia terus gi umah adik dia jaga mak mentua aku sbb adik dia gi kenduri rumah baru adik kepada biras aku tu... nak dekat sampai umha dia.. berselisih kereta... dan aku pasti dorang nampak mak aku pon ikut... hubby dah bagi tau, jgn balik lambat sbb mak aku ikut sekali nih... tapi cakap cam curah air ke atas daun keladi... aku sms dorang soh sepat balik sbb hubby aku lom mkn lagik... rumah dia satu pon tak jumpa mknan... sebbek aku bli kan buah betik n honeydew.. sbb tau perut hubby kosong... tapi ipar aku tu tak reply pon sms aku.. mak aku dah tak geti duduk dah, risau dok umah org lama2... jam dah pukul 11mlm... hubby aku plak sms.. pon tak reply... dah pukul 12.10am br dorang sms.. on the way... aku tau nah.. dorang baru kuar.. drama kat tv3 pun baru habis... aku ni plak jenis very2 sensitif skang nih... aku nangis diam2.. tah apsal tah rase tension semacam... mungkin aku sakit hati kat dorang yg selfish tu ke?... rasa bukan sbb aku taknak jaga org tua tuh... ke sebab aku tak senang tgk mak aku mundar mandir kat umah tu...

pastu sedap jek dorang sms.. ko balik lah dulu.. masukkan mak dlm bilik... means mertua aku kan tak leh jln lagik.. dia soh tidokan dulu kat bilik... pastu aku leh balik... dah lah aku dtg pun dorang tinggalkan sorang2 org tua tu.. dah macam tak menyempat2 nak pegi saner... takkan tak pikir yg huby aku lom mkn, hope dia balik bwk berkat leh lah hubby aku mkn sket... aku dah cuba berbaik dgn biras aku tuh... aku buang segala rase benci ape yg dia buat dulu.. tapi bile jadi macam nih... aku pon heran kenapa laki dia ikutkan sgt kata2 bini dia... tak pernah sekali pun dia bangkang kata bini dia.. aku tau.. bini dia asal anak sakit lebih suke jumpa bomoh kat kg dia... anak sedara hubby aku pon selalu jumpa ayat jampi serapah kat bilik tido dorang.. paling aku tak suke dorang letak penyapu lidi bwh buaian anak dia, bile aku tny kenapa letak.. bomoh tu soh letak... tah ape2 tah... baik ko bukak surah Yasin kat umah ko... tulah sbb akak biras aku tu teruk penyakit dia.. bile sakit usung ke bomoh.. bomoh kate kene buatan org.. dah teruk sgt baru pegi hospital.. tahu2.. ependiks dah pecah...

awal2 entry aku mmg byk tempat aku lepaskan geram dgn pompan sekor nih.. tapi lama2 dah berkurang... walaupun penyakit dia selalu nak balik kampung ade lagi... aku dah tak kisah... tapi nih dah berturut2 nih wat aku sakit ati, yg last week balik kg tinggalkan laki dia sesuke hati tu, siap paksa laki dia amek dia walau tau kereta rosak... ni dia buat lagik perangai selfish dia...

aku tgk beradik hubby aku semua macam terkunci mulut utk tegur perangai dia.. termasuk aku... ahhhh go to hell lah...

Ahad plak aku bgn tgk mata aku bengkak... cess... mak ajak gi ziarah kubur arwah abah kat Tamah Perkuburan Mahmodiah.... dlm pukul 10pg aku gerak pakai spek itam...aku gi dgn hubby, mak, dan 2 org anak akak aku yg dok sebelah umah... seperti biasa gak singgah ziarah kubur arwah makcik aku.... dekat2 situ.... pastu kitaorang balik singgah brunch kat korner hospital... ape name kedai tu aku tak penah amek tahu.. tapi asal panggil restoran kat korner hspital semua tau lah beradik aku... sbb situlah arwah abah mkn dgn anak2 dia selalu lepas ziarah kubur datuk dan nenek aku... Kubur datuk n nenek aku kat situ gak tapi jauh nak pusing.. selalu raya baru gi.. hehehe...jahat aku...

Bile mkn kene lah bukak spek.. anak sedara aku yg umur 5 thn tu tegur apsal mata aku cam nak tido... ces... pas mkn singgah plak umah akak aku yg besday aritu kat kg nong chik... quarters kat saner diarahkan pindah.... lalu lorong dia ramai dah pindah... tapi yg paling best.. pokok buah2an semua sedang meranum, ade rambutan, pelam macam2 jenis pelam, pisang dan paling aku suke buah pulasan.. makan sampai tak ingat paras gula dah.. kehkehkeh... sempat gak cabut pokok daun sirih nak tanam kat umah... byk kegunaan tuh... kejap jek singgah...pastu balik lah tak gi mana... aku nak relax kat umah... mlm aku just goreng nasi n buat cam nasi pataya... aku tak mknlah.. just amek oat ajek.... dan supreme diet biodex tuh...

Semlm pg hubby ngadu tak sedap badan... pukul 10 pg kat tempat kerja dia call soh amek dia antar umah... mclah tuh..ok lah cayang.. 4 u i will... so aku minta permisi kuar kejap.. mane ade mintak permision pada sapae2, bos pon dah kuar, just tinggal msg kat asst aku, kalo ade ape2 call hp aku...

Balik umah tgk hubby dah jadik tengiling atas katil.. hohohoh.. tgk bekal pagi tadi utk lunch dia pon tak sentuh... tgk plug tv n pc tercabut lagik, tanda nya dia tido lah seharian... dlm kol 9pm dia kata dia lapo... mintak aku suapkan... adelah 3 pinggan ajek dia tambah... uihhsss.. makang ke ape nih.... tak pelah... kalo berselera tu.. nak baiklah tuh... walau pun ade batuk2 kahak lagik.. dia boleh keje dah arini...

oklah... perut aku dah keroncong.. perlu di isi, pening aku pikir nak mkn ape... nasi jauh sekali.. asek gi mkn ayam kat Rasamas jek.... walaupun anak syarikat KFC... korang jgn salahkan ibu mengandung.. hehehehe... teruskan boikot yerk...

2 comments:

Eyna's said...

Sian ko ek...
jangan nangis2 slalu ek...nanti baby pun kuat nangis...
tapi ialah...kalau ati dah sakit...dari dok mengamuk...nangis je lah utk melepaskan perasaan kita tu....paling tak...redalah skit perasaan.

noorcahaya said...

Eyna... ko kate kalo nangis nnt bb kuat nangis... kalo aku tidooo je org kata bb nnt tido jek malas keje... mana aci..

We have been married

Daisypath Anniversary tickers

daisy path - Ditakdirkan Bercinta

Daisypath Anniversary tickers