Nuffnang

click as much as your heartbeat is beating....

Tuesday, December 28, 2010

Aku bengong sbb Raesa demam

Raesa susah nak demam. Alhamdullilah.. ade sekali demam sehari jek, pastu dia leh merangkak.... syukur lah.... tp kali ni demam panas lain skit.. lama lak tuh.... ari kamis aku dah perasan badan dia panas. tp ubun2 dia sejuk, kipas plak psg kuat, tp ari sejuk.. dia tak selubung pon... pas anta dia gi umh bbstr cam ok jek. Masa balik keje tak sabo2 aku nak amke dia, rindu sesangat bile byg keletah dia.. sekali sampai kata Raesa demam. Olololo cian.. tak senang aku aritu, balik umah aku bg ubt demam, belen aritunya demam, masa nak bg ilang plak syringe. aku pon amek susu kecik baringkan dia, raesa nganga lah kalo sudukan, sekali ubat.. bluwekkkkk.. masuk sket.. kuar byk... aku poyo cam bengong kasi masuk gitu jek, sgt kejam kalo aku pikir2.. tp aku cam cacat otak plak buat raesa gitu... raesa yg bbstr kata tak mau mkn, just mkn roti jek.. Raesa muntah segalanya, sampai kuar kismis dlm roti tu sekali. Huhuhuh bengong nya aku..... rase bersalah bg ubt gitu cara terbyg2... pastu aku angkat Raesa pas abes nangis, dia hapy2 plak... badan rase ringan kot...

Pastu aku siap2 kan dia pas lap2 badan dia, aku lak mandi. Soh mak aku jaga jap. Pale aku pusing2 pk kan Raesa.. sampai kan nak sampoo aku tekan ubat gigi, nasib aku tersedar, kalo tak aku gosok kat rambut, pastu aku melamon lagik, tiba2 rase sejuk pedas2 kat muka, oh sudah.. aku basuh muka pakai ubat gigi tadik... mamposss jek, tp tu ok lagik dari dulu aku pernah letak sampoo kat berus gigi, terus berbuih mulut aku....

Ok.. Pas mandi aku pon bungkus alas katil, baju raesa n baju aku yg kene muntah terus gi anta dobi.. hehehehehe..... sambil kuar aku gi cari ape2 yg leh Raesa makan.... aku bli ayam grg even Raesa kalah mkn ayam, habis naik rashes. Nak bg mkn nasik tak selera, padahal dia minat mkn ns aym kosong. wat penat aku msk balik keje tadik. Aku ade bli syringe jugak.

Sampai umah aku bg Raesa mkn ayam.. oklah.... nak gak mkn..... tp aku yg mkn byk.... kol 10mlm huby aku tak balik lagik... so aku kene bg ubat lagik kat Raesa b4 tido, yg tadik pon terkeluar semula.....

Aku ame lah ubt tadik, masa aku bg raesa ubat, dia nanes2, aku cam ade elik sket kat ubat nih, pekat n kaler itam dan berderau aku terus nak tercabut nyawa aku baca.. UBAT BATUK.... OHHHHHHHHHH MYYYYYYYYYYYY GODDDDDDDDDDDDD....... yg tadik pon ubat batuk.. aku rase nak gantung diri.. aku panggil ank sedara aku amek ubt demam, rase oren.... patot pon.. pas bg ubt demam yg betul raesa tak muntah pon walo dah mkn ayam... bingai nya aku.... bencik.... cian Raesa.... pastu dia nak susu n tido.... aku tak cite pon kat huby aku slh ubt.. :P

Jumaat tak baik gak... sabtu dah besday party utk dia... so mlm tu gak aku bwk spital, sampai2 tny dmm lama tak, aku kata dah 2 hari, terus dia kata kene gi amek darah.. adoi.. cian Raesa, dia happy jek,, tgn kene pegang pon happy, sekali cokkkkkk.. waaaaaaaaaaaaaaaaaa..... jenis cocok tggu darah turun sendiri dlm botol.. lahabau, kalo tarik pakai syringe kan cepat, ni nak jentik2 lagik biar darah turun.. babeng..... pas wat ujian darah, raesa tak le denggi, dmm biase.....

Kesian, Raesa muntah lagik bagi ubat, jadinya... besday dia pon kurenglah cikit, tp budak2 biaselah sakit tetap active.. siap jatuh telentang lagi jatuh naik kete baru dia nnt aku cite pasal besday raesa dlm entry lain...

Hari Isnin, bbstr kata nak bw raesa gi urut n nak bw jln gi pontian. Aku ok jelah..... Balik keje aku tgk Raesa cam dah sihat, rase badan pon tak panas, bbstr kata dia gi bwk urut, mungkin Raesa byk kali jatuh .... hmmm napelah aku tka terpikir.. kesian Raesa. nape lah mama dia ni bengong sgt recently.... huhuhuh.... sori dear Raesa.... mama jaga Raesa baik2 ok..... love u...



2 comments:

mummysabrina said...

am sabrina pun demam on off mcm tu...dgn muntah2 lagi..len kali stand by air badak...bg ckit je,biau panas kuar..insyaallah jgn lupe selawat...tp seelok2nya bg air zam2...sapu kat ubun2..raesa mami demam nak jalan rupenye yer...

honey said...

raesa demam nak pndai jln tu...raesa kan xpnah demam.2x demam mg truk ler..

We have been married

Daisypath Anniversary tickers

daisy path - Ditakdirkan Bercinta

Daisypath Anniversary tickers