Nuffnang

click as much as your heartbeat is beating....

Monday, December 20, 2010

Sabtu dan ahad

Sabtu lepas aku keje, terpaksa je sbb 25 kan cuti, lagipon dtg pon utk claim OT jek. Bbstr aku tak de, so aku bawak Raesa gi opis. Bestnyerrr... 1st time lagik, siap bwk bekal semualah, tp gambar tak de sbb dpt amek 2 pic aje, camera kene hentak Raesa dan mengong, pastu dah ok, asek padam2 last bateri kong. Nak mintak cable bateri kat akak (tuan camera) mane tah dia letak.
Raesa aku biar dia main kat lantai, ade karpet, n org tk bwk kasut masuk, semua dia kitai2 dlm laci aku, mkn pon byk, luar biase, ohh.. mknan peberet dia, nasi aym. mana tak mkn tak hengat. last sekali tgh aku buat KEJE, toleh belakng dia dah berdiri, paut kat kotak, kotak ringan cam nak tombang, lom sempat nak pegang, gedebush Raaesa jatuh terlentang, kepala plak tu kene, adoiiii... alahhhh biaselah tu budak2 baru nak pandai panjat2. nangis pon tak hengat punya, kasi upah tgk pocoyo cite pasal butterfly... senyap dia tgk tapi kusyuk, habis jek terus gosok2 mata then nak tido... kol 130pm ++ dia bgn, aku get ready nak balik. Sgt best bwk Raesa, tapi lagik best kalo aku still atas katil sabtu ritu.. heheheh


Hari Ahad hubby kerja lah plak .. so dgn malas nak masak, mak pagi dah masak kari ayam mkn dgn lempeng, tp aku prefer mkn dgn asam pedas smlm yg dah dipanskan balik. Tghari gi giant, tp aku terlupa aku masak sup ayam utk Raesa atas dapo, air byk tp api kecik, dah separuh jln (tk jauh pon) baru aku ingat, tp mls nk pusing, aku pk, aku akan wat rush kat giant.. hehehe.... tp rupnya samai sana terus aku lupe, dgn mak aku yg semua brg dia nak gentel, dgn Raesa, trolly sentiasa kene grak, kalo tak bosan... dia senyap lama bile dok sebelah Pooh Bear... time aku bayo kat kaunter, mak aku amek raesa nak ajk gi main mesin .. mesin ape ek korang panggil yg raesa naik jongkang jongket ade music tu.. ... entahlah... tulah upah raesa tiap kali gi giant. pastu on the way balik umh baru aku cite kat mak, ade jerang sup, mak aku bebel2, pastu aku siap kata, kalo gi bli air Sukida 10lit dulu sempat tak.... pok pek pok pek mak aku mekak.. so aku kene balik dulu, sampai umh sudha bau hangitttttttttttt.... cam hape je aku lari ke dapor,,, rentung periuk, kalo ade minyak mau menjulang api kan.... pastu aku kuar balik beli air, biarkan mak aku pok pek pok pek kat dapor.. hahah

Hubby balik kol 4ptg, aku panaskan kari ayam tu, tumbuk sambal belacan n grg ikan jadik lunch ptg hubby aku.. hehe.. Mlm aku masak piza.. simple jek, aku guna roti pita jek, pastu aku masak sos dia, tumis bwg, masukan tomato paste, chil sos n mix herbs, pastu dah masak, aku sapu kat atas roti pita, tabur mozarela cheese, sosej belaka.. heheh, then cheese lagik, bakar 15-20min. Siap...... aku mkn separuh, kecik jek roti pizza cam personal pan pizza jek, lagik kecik kot... sedap tp masam sket, kene kurangkan tomato paste n lebihkan cili sos.... kat bwh ade pic aku kirim mms kat Intan, dgn gedik dia bg aku balik kat fb dia dah hias2 gambonya.. heheh thx intan... ko mmg k**i aku yg terbaik.... hehehhehehe.... gurau dia hari senin...

Pas mkn layan Raesa atas katil sampai kol 9 lebih br dia tido....




6 comments:

Mummy Irish@honey said...

mntak pizza sikit

~IRISH~

noorcahaya said...

irish ker mami dia nakkk

Amni said...

sedap tu makan sambal belacan.. tu pon dah cukup kalau saya.. wahhh..... suka pizza jugak..lama dah tak makan.. huhu

noorcahaya said...

buat sirik lah lia.... mkn sampai muak

mummysabrina said...

itu la sebelum tu am mimpi raesa berjalan kan...ngeee...

noorcahaya said...

am. cam lom nmpk dia nak jln lagik lah.. aku bz nak layan die :P

We have been married

Daisypath Anniversary tickers

daisy path - Ditakdirkan Bercinta

Daisypath Anniversary tickers