Nuffnang

click as much as your heartbeat is beating....

Wednesday, November 23, 2011

16 days more to go Raesa turns 2 years old


Bulan November byk hari cuti kan.. hari raya haji, Sultan Johor Besday semalam, cuti time mak aku sakit..sok cuti aku gi gynea dan awal muharam... semua cuti aku n Raesa akan bersama.. sok aku gi gynea pon aku nak bawak... boring tggu sorang2.. dulu penat dah sorang2 ulang alik wat treatment. tgkkk jelah perut org tgh pregnant.. tp thn ni aku bwk Raesa... tapiiii problemnya... nak ke Raesa bgn pagi2 buta n mandi...

Oklah aku nak cerita pasal perkembangan Raesa... Raesa officially telah berhenti dari isap puting kopek... yehhhh.... sejak dia active kemain... dia selalu tertido tanpa sempat dia minta puting... kene plak time aku cuti.. so aku semunyikkan puting dia dari dia nampak... kalo nampak dia asek nak ngongong je walau bukan waktu tido. dpt 3 hari kat umh tak berputing tp aku bekal jugak ke umh babysitter, kang mengamuk camno nak carik... bbstr aku ckp dia ade minta time nak tido, lepas lelap jek dia tarik simpan semula... pastu aku tgk dia ckp hari2 buat gitu takleh jadi sbb. kalo kat umh langsung Raesa tak isap walo mintak aku kelentong lipas ameklah.. cicak gigit lah.. dia ngatuk terus tido... so aku tak bg bwk langsugn ke umh bbstr... aku simpan... tp ade 1 puting baru dlm beg keje aku

Raesa kaki selongkar beg.. pantang tgk zip.. gatalll jek nak bukak... purse aku jgn ckp.. keje dia hari2 sepahkan... so sekali dah dekat sebln tk berputing dia jumpa plakkk dlm beg.. gelumpur kejap dia nak... aku pon autalah tu lipas punya... cicak dh gigit.. sambil cari cicak kat siling aku pon sorok .. dia pon lupa.. till tau... cuma sesekali dia tersasul puting dia mintak.. tp aku auta lagik...so skg Raesa dah bebas puting.... yahoooo


Susu.. still pediasure... kat econsave pon harga dah naik balik ke RM69++.. pat lain semua RM70-72 se900gm.... Raesa kuat susu siang... mkn biase2 jek... tp mlm kurang... selalu dh time tido tk mintak.... mmg tido sedap lah aku..... tapi terasa kekopakan poket aku.. dh try 2 kali susu berlainan.. tp Raesa alah.. merah montot pet dia...

Makan mmg payah nak tgk Raesa mkn nasi, dia mkn ok kalo mee/hoon sup, roti/lempeng/jemput2. bubur Mcd sgt best tgk dia mkn.. mmg sedawa2 mkn... mama Raesa ni pernah je keje mcd dulu tau resipi bubur.. nak buat.. harammmm tak pernah ... bli jek ... resipi alah senang je

+++
Jerang cam bububr biasa, masuk beras wangi, kalo dpt beras hancur wangi lebih ok, tp cam tk nampak jual kat luar kan beras wangi pearl jasmin nih, masuk halia yg dihiris halus serta stok ayam, masak sampai bubur masak, kalo ikut mekdi mmg ayam masak berasingan tp kalo kite masak campak je isi ayam tu sekali... lagik sedap... utk garnish ske hati.. kalo budak2 mana ske kan.. kalo aku bli kat mcd mmg aku order bubur plain... kalo ikut mekdi garnish daun sup, lada merah, bwg grg, minyk bijan... .ok.. dah.... ank sedara aku dah besar2 pon ske bubur gini...

Sabtu lepas huby aku tido umh mak dia... aku tk leh ikut sbb mak aku kan sakit... so mlm tu cite payung emas lakonan Remy Ishak... Raesa takkk renti bergerak.. so aku panggil dia...
"Raesa... abg hensemm chup chup..." aku muncung bunyik chup2 sambil tunjuk kat Remy..

"Abang eshem.. chupp chup" Raesa ikut aku plak.. byk kali daaaaa....

So semlm cuti besday Sultan Johor... pukul 1pm++ aku tgk Raesa berdiri depn tv sambil ckp "abg eshem chup chup' byk kali... aku terpk cam aku penah ajor... aku tgk tv tgk ade Remy Ishak dalam cite Suraya,... tepok dahi aku daaaa.. dia ingat Remy.... tak boleh Raesa.. tu mama punya.. wakkakakakaka...


Bende pelik yg tak pernah aku ajar.. Raesa merajuk.. cara merajuk... berdiri peluk tubuh sambil mata ke atas... what??? sape ngajar... tapi so cuteeee.. aku terus pelok dia.... nnt ilang rajuk dia.. hehehe.... so nnt aku merajuk gitu.. dia pulak polok aku.. i ilokeeee....

Berak... skng nak berak ckp... tp keras tk gerak.. jgn harap pegang .. ngamuk dia... nak konsentrate mengeluarkan bijih timah... tp kalo soh cangkung dia cangkung tp kejap dia bgn kasi press lagik.. wkakakaka.. dha berak terus ckp yak... selagi tk basuh dia cakap yak yak... marah kalo duduk kan or dokong pegang bontot... penggeli... soh cepat2 basuhkan.. teringat dulu kat hospital dia baru lahir... kalo berak nangis cam hape... salinkan pempes siap jek pakai kan pempes terus senyap... alahaiii.. penggeli ler Raesa nih... tp bagus.. so tak de lah kering kat bontot dia kan...



Naik kereta dia ske dok blakng.. diri kat blakang.. so aku mmg bwk kereta sgt lah hati2... brek pon slow2... konar pon slow2... mmg amek lane paling kiri... paling tk boleh blah kalo lagu Kisah Dongeng kuar.. mmg dgn muka2.. liuk badan ..semua lah... aku nak bwk kete pon tak tenang.. tgk keletah comel dia... nyannyi pandai plak tu...

Dah aku tk tahu nak cite lagik.. tp yg statik.. dia tetap panggil aku mak yang... :((









No comments:

We have been married

Daisypath Anniversary tickers

daisy path - Ditakdirkan Bercinta

Daisypath Anniversary tickers