Nuffnang

click as much as your heartbeat is beating....

Wednesday, February 9, 2011

Cuti CNY 02.02.11 - 07.02.11


malas tol nak apdet sbb keybot ni hurup M dgn B ade prob.... sorilah kalau ade word yg terpelik sket macam.... ak.... ekceli mak... gitulah yep... aku sedaya upaya checking spelling nnt.

Aku cuti dari 2hb, biase tiap tahn kene keje eve cny, tp kali ni tutup... b4 tutup opis org HQ memokak nak report mesti email 7hb. Perancangan cuti ni mmg hampas. kompem punya dok bercuti 4hari 3 mlm di rumah mentua. 2hb aku gi klinik luar kat HSA, Raesa batuk kahak... so aku sampai umh MIL ptg lepas hantar mak n zahid kat umah abg aku kat pontian. Mak aku surendder lah, malas nak ajak gado aku soh stay kat umh.

b4 sampai umh mentua aku, aku singgah mcd, bli ayam spicy 1 set for huby, 1 set regular for sape2lah dgn bubur. Tapi yg regular kene mkn otw gi umh mil. tinggai peha jek. Sampai sana ade mak mentua aku @ mil, iras bungsu n ank dia 2 org. Sengan nak mkn depan dorang.... tp last2, budak2 bukan tahu... dorang hangkut gi depan mak dia... so aku bg peha aym tu, bubur utk Raesa, yg spicy simpan utk huby.

Soknya kamis, ade tetamu lak... tak kenai lah... tp cam haram lah dia kata biras aku tu anak aku.. cibai.. tau lah ko jenis kecik2 gatal nak kawin, ank dah besor ranjau... so.. silelah biras aku tu serve air.. mls aku.... lagipun aku dah masak mee rebus... ptg lak abg ipar aku sekorga dlm... ni yg aku benci, rumah dah sesak. baik aku tak yah tido sini.... tapi oklah.. bini abg ipar aku tu pagi2 jadik bibik, ayam aku beli tu dia buat kari, peh tu buat roti jala.. byk ko.... nasi grg, pastu asam pedas dia mmg mabeles... so mmg makannnnnnnnnnnn jelah seharian tu... mencik...

Aku dah war-warkan... sabtu aku kerja... ye aku kerja sbb nak buat report, so isnin aku leh senang lenang.. hehehe.. tapik, hari jumaat dorang pakat balik.... haram btollah.... so aku kene buat plan B. pas huby salin pempes mak dia, aku semua balik, sok pagi huby hantar aku keje, pehtu hubby dtg utk mandi kan mak dia... Nasib ade ank sedara 2 org.. kalo tak ... kompem tak balik n aku tak keje...

Pastu aku nak balik mlm sabtu pas huby salin pempes mak dia, tp tiba2 mak dia kata, soh masukkan kete aku dlm park... alamak... wa park luar senang nak balik nnt.... so kol 12am baru aku masukkan... RAesa tak tido2.. layannnn..

Ahad, kol 8 aku dah kuar, gi bli perata, n bli bahan nak masak nasi ayam. gitu2 kol 11 lebih siap... tk lama kemudian, si biras bungsu dtg lagik, umh dekat sgt... main2 belon air... mkn2... pehtu ank sedara aku dpt call dari mak dia, soh dtg besday ank dia lepas zohor.. hoiyehhhh.. inilah masa yg aku tunggu2.. balas balik... kakaka.. masa besday ank aku ko tk dtg... so aku ckp.... oh tak boleh.. nak amek mak kat pontian, patut pagi dah pergi... ekeke... hubyy aku tau aku kelentong.. tp dia diam... lagipon dia demam.

Aku pon cepat2 berangkot brg nak balik... hubby tak byk tny, terus balik, tau tak yah amek mak aku sbb abg aku kat pontian akan hantar... kekekek....

So itulah percutian aku yg memboringkan... no vacation2... just 4d3n at Desa Harmoni Garden.. akakakaka.. bossan haku.. wekkk



No comments:

We have been married

Daisypath Anniversary tickers

daisy path - Ditakdirkan Bercinta

Daisypath Anniversary tickers