Nuffnang

click as much as your heartbeat is beating....

Tuesday, October 14, 2008

Beraya pengikat silaturrahim

Ahad yg lepas ni... aku beraya ke rumah Norita, kat Taman Bestari Indah. Tapi pagi tu Kak Ra ajak gi beraya ke rumah ex-jiran2 dia di JP Perdana dan Taman Delima 1. Pas Zohor ku gerak ke rumah Norita, susah gak cari, dah give up.. minta dia amek tah mane tah aku sesat... kat sana makan soto ayam dengan puding.. Tak dpt lama2 sebab adik hb aku asek call..bile nak sampai sana... ni yg aku benci bile berjanji bertimpa ngan plan aku... aku sampai rumah biras tua aku tu kol 430pm, muka biras bungsu tu muncung sedepa..lame kot tggu... aku cari2 gak si biras tua yg cam bagus tu... tak nampak2.. tny Ika, dia kata tak de..gi umah adik dia..ade open house... Masyallah... Hambek ko... tu blom seminggu tepat dia jaga mak mertua aku... sian tgk Lan, sorang2 jaga mak dia.. bini kata ..jagalah mak awak..kite nak gi umah adik kite..lebih penting dari jaga mak awak dan nak jemput ipar2 awak dtg...muhahahahahha.. aku rasa jek dia cakap camtu... Lan asek tgk aku ngan Ika jek.. cam tau jek aku ngumpatkan bini dia.. adeke patut tinggalkan laki, sannggup gi umah adik dia.. kata nak tlg masak... bukan aku tak tahu... nak lari dari tanggungjawab jek... tlg masak jadah.. anak letak pun tak leh.. nak tlg ape.. ltk jek nangis.. tipu kuatlah pompan nih... geram aku.... kol 5 aku blah gi umah abg ipar aku... bekas rumah mak mertua aku... adik ipar aku Mazni dah blah dulu beraya jap umah kawan dia... dah kol6pm.. so tukar plan raya pas magrib umah ex-jiran2 yg aku ckp tadik.. bosan nyer.... malam tu.. pergi lah ..aku naik innova bwk anak beranak Kak Ra.. laki dia tak de... Pergilah kami tuju yg tak ketahui alamat nyer.. pakai redahhh jek....ces.. dlm van asek bertekak ngan laki aku yg asek sesat jek... ckp aku tak nak dengar... dari jp perdana sampai lah umah yg kat tmn delima... dah dia tahu aku expert kat tempat2 tu... ikut jelah ckp aku... mls aku nak cite... gitu2 kol 10 lebih baru gerak balik....

B4 antar dorang balik singgah plak umah si biras tua tu.. antar kerusi mak mertua aku... si Kintan tu kuar.. muka monyok jek.. kacau dia yg dah tido... pahal minah tu... aku cakap kat Lan, masa dtg raya umah dia ptg tu... 25hb Oct aku buat open house.. soh dorang dtg bwk mak sekali... eh... binik dia dah cop tarikh tu.. kak long dia buat open house jugak..hb aku bosan jek... adik dia ikutttt jek ckp binik dai... tu mesti alang2 lah dah kat Kluang..mesti singgah Adeela..cukupkan Deepavali... kesian mak mertua aku, cam kain buruk, campak sana sini... aku tak heran lah si biras tua tu dia tak dtg.... kalau dia dtg.. tah2 gesa2 nak berambus...

jgn one day aku dengar... kintan nak keje.... makan tapak kaki aku kang... Kak Ra dah hooray dah... pas ni..panjanglah kaki dia anak beranak..balik Tanjung Lintning suke2 dia... ni dah nak cuti sekolah... confirm ar dorang balik lama...

next sabtu ni.. aku plan nak gi umah Siti, umah my bestfriend baru kawin... kawin duda nak dua oiiii..khehehehehehe.... hb aku pon kata no prob.. ahad plak dengan berat hatinya aku kene ikut kuarga hb aku gi benut.. semata2 nak beraya kat umah bekas akak ipar hb aku (ex-wife arwah abg hb aku no.2).. ingat dekat agaknya.. penat ar... aku tau.. tahun depan nya raya.. hb aku kene raya semua umah kerabat aku... baru fair...

hmmmm cam lapa lah pulak... tapi tak tahu nak mkn ape.. tekak rasa nak aja mkn ketupat... tuggu lah open house umah aku.. ada ketupat, lepat loh, burasak, nasi beriani, kambing beriani, ayam merah, satey goreng, kuih muah dan kek, mcm2 lagik lah... bunga api pon ade..hehehehehe... nak pasang pelita lah malam tu.... pinjam jek umah abg ipar aku..tak yah bli..jimat..muhahahahaha.. ..

No comments:

We have been married

Daisypath Anniversary tickers

daisy path - Ditakdirkan Bercinta

Daisypath Anniversary tickers