Nuffnang

click as much as your heartbeat is beating....

Wednesday, October 29, 2008

Cuti from 24-27 Oct 08





Bosan...................4 hari yg teruk aku penah aku lalui..lebih2 lagik hari jadi aku pada 25hb. Kalau boleh pusing masa.. aku nak pusing b4 puasa.. b4 aku jemput2 awal2 org gi open house kat umah aku. Selain hari jadi aku.. mmg tak bagi tau besday aku tapi aku nak raikan sendiri.

24hb - aku cuti.. tapi aku amek mc tu pon mc 22hb punya aku otter ke 24hb.. giler kan. Aku belanja at tghari, brg kering jek dah dekat RM300, daging kambing RM49 dgn lembu RM55 total RM 104. Pastu sayur jek Rm18. Buahan RM30.70..70sen pun tak bagi kurang. Beras mak aku dah beli, lain2.... aku dah tak kira... Aku siap agak utk 150 orang yg dtg.. yelah ramai janji ape.. kawan form 5 aku, budak kolej dan tempat keje hb aku. blom masuk member mak aku.
Malam aku gi bli ayam plak... 10 ekor dah RM80++, pastu ade bli lagik brg yg tertinggal2. Balik aku tgk lepat loh dgn burasak dah siap bungkus tinggal ikat dan rebus, pas tu aku bersih kan ayam dan goreng mlm tu gak sbb esbox tak muat kang. Tau2 dah kol 3 pg.. besday aku dah lepas dah... tgk hp.. ade msg hepi besday fr Alice, asst aku.... b4 tdo aku mandi ... penat nyaaaaaa

25hb - it's my besday.. bangun kol 6lebih, buat bekal laki aku just telur masak kicap....aku dah merajuk kat hb aku yg tak wish kat aku.. mlm tadik oklah.. dia cam tak sihat.. tido dari kol 9 lebih..lepas bli ayam smlm. pagi tu dia buat derk jek.. until dah hantar keje..aku msg dia... pujuk aku pun pakai sms jek.. dah lah.. aku bz... terus gi pasar.. mak nak bli santan dan beberapa lagi brg yg lupe nak bli lagik.. tak tahu lah dah habis brape... aku tak tahu pun mak aku nak buat siang.. suke2 dia jek.. dia ckp.. member dia buat siang... aku cuak tgk ayam 10 ekor cam skettt jek... aku bising kat mak aku kenapa tak panggil mlm jek.. senang keje.. ni siang ..kang tak putus2 org... penat nak buat keje... mula2 member2 dia tak dtg.. boleh plak mak aku gi kuar canang soh dtg umah.. ah sdah... penat siot.. kalau dtg sekelepuk tak pe.. habis segroup dtg.. dtg lagik yg lain untill smpai kol 5 lebih tak habis... jadi nya aku masam muka dgn mak.. mak tau aku marah.. lagik2 aku nmpak mak gi tapau2 utk member dia.. mee hoon goreng tak goreng lagik... baju raya tak gosok lagik.. ingat nak pakai sedondon ngan hb... at 5.30pm aku goreng mee hoon yg mak aku dah rendam dari mlm tadik.. so mee dah bau.. dah lembik sgt... aku goreng gak..ah sudah.. mee bancau... lembik cam dah basi... aku tinggalkan mee tu.. gi mandi.. pakai baju lama jek.. bukan kurung ar... amek hb.. b4 tu aku dah call.. cite pasal ketidakpuasan hati aku terhadap mak yg degil.. hehehehehe....aku mintak cousin aku tlg settle kan meja sbb mungkin hb aku bawak member terus balik umah. Sampai sana hb aku member dia tah mane tah dah hilang... so hb kata mlm pas magrib jek dorang dtg kot.

On the way balik aku bli mee kuning 2 bungkus, sampai2 umah aku goreng.. siap jek dah kol 7.30pm... Alice dah sampai dah... adoi... spiesis tak tahu magrib langsung... aku pun settlekan keje cpt2, jamu dia makan, pas tu ingat nak lari solat, eh.. dtg plak member gym dua org.. wah... tak sembahyang magrib gamaknya awal dtg... so dgn aku2 sekali lepas magrib.. Pastu dtg member skit jek.. member hb aku tak nmpak langsung.... abg dan kakak2 aku pun dtg... adik ipar bungsu aku bwk bini dan anakserta anak2 sedara dia .. so kalau kira semua tak sampai 50 org.. ko bygkan.. nasi byk lagik.. lauk pun... member kolej yg berdegar nak dtg.. hanya bestfriend aku jek dtg... lain hampeh nak mampos... giler ar... tak tepati janji... ni dia katakan kawan?.. kawan aku time form 5 jek oklah... boleh tahan, tapi yg jauh dtg.. yg dekat jek hampeh..... sedih aku.. sedih sbb dosa kat mak aku sebab berperasangka buruk, sedih dengan kawan2 aku g mungkir janji.. dan sedih... tidak berbaloi ape yg aku buat 2 hari ni... dlm diam2 aku buang sedikit makanan dlm tong sampah... agar mak tak mennyindir aku kerana byk yg tak terluak. Nasi aku tak bleh buang.. rasa tak sanggup nak buat... aku tido kol 2am... sedih mengenangkan ape yg terjadi... hb aku pun sama.. rasa... aku takkan buat lagi open house.. hb pun kata begitu.. mungkin Allah nak balas aku dgn cara kurang ajar dlm diam aku kat emak aku.. atau dah menjadi trend sekarang.. saling kunjung mengunjungi sesama kawan sudah tidak ada lagik....

26hb - Aku kemas dapur.. sampai ke mop lantai dari depan ke dapur... periuk nasi aku tak sentuh lagik.. tak sanggup.. penat giler... sambil2 basuh baju... jemur baju... sarapan pun ns beriani tu jugak... panas lagik sebab api kecik tak padam.. panaskan lauk....pukul 12.30pm dah settle semua... mak still buat muka marah lagik.. buat muka tak tegur aku... nak aja aku minta maaf time tu jugak kat mak aku.. tapi biarlah dia sejuk sendiri... hb dah tdo semula... aku pun ikut sama.. dekat 2.30pm aku terbangun terus mandi dan solat... dlm 3 lebih hb ajak gi umah Lan tgk mak dia. B4 pegi mkn ketupat ngan lepat loh dgn ayam merah dan rendang. Aku suap hb aku sambil tgk tv... mak still cam tu lagik.. bwk diri kat buai dgn cucu dia... pas solat Asar mak ikut kak ngah gi open house, aku pun gerak ke Desa Harmoni.. Sampai sane cuma ade Mazni jek teman mak.. baguslah si Kintan tu tak de.... sakit mata aku jek.... ingat nak relax2 jek umah tu.. sekali kene tido sekali daa..... Kak Ra dtg masak mee hoon goreng...

Sepatutnya aku ke majlis perkahwinan Sheeda..tapi aku tak larat... mlm tu patut gi open house umah mak Azmah tapi pun tak larat.. dan beraya umah Ernie pun batal sbb dia balik kampung ade hal. Aku mmg dah gosok baju b4 gerak.. tapi tinggalkan jek sebab semua dah cancell...

27hb - So ingat Deepavali aku just relax2 kat mah Lan. tapi tghari dorang ajak gi Benut yg dorang batalkan tu.. aiseh.. tapi aku ade mood plak nak gi... pagi tu masak ns goreng dan panaskan mee hon goreng Kak Ra yg tak habis sepinggan semlm. Aku balik umah jap.. amek baju yg dah gosok semlm, mandi dan bersiap.. gi balik Desa Harmoni.. tak siap2 lagik dorang termasuk keluarga abg ipar aku lom sampai2 lagik.. aku bwk kek coklat belen aritu.. ygmelt kat mulut tu.. sampai tak cukup2 dorang mkn.. biler dgr dorang komplen masakan hari tu sedap2 belaka.. aku tak hepi langsung... pandang hb pun dia sepi jek.. Sampai Benut parit Betak umah bekas akak ipar hb aku (cerai mati). Tahun lepas dtg sbb dia nak berangkat ke Makkah.. mintak dia doakan agar aku dan hb dpt zuriat.. tup2 aku dtg.. dia yg bulat... dah nak tggu due jek.. aku cam elak2 tgk muka dia.. kuang berbual... segan sendiri.. dan cara dia pun paham perasaan aku... kat sana mkn ns, lauk ikan cencaru masak lemak , sotong sambal, sayur dan soto sket... konyang lah jugak... siap gado2 budak2 rebut sotong.... kol 5 gerak balik.. abg ipar aku bwk innova meninggalkan jauh wira buruk aku nih... ah.. lantaklah... tapi disebabkan kepandaian adik ipar aku ...ade plak shortcut.... tgh aku bukak pagar umah Lan (laki bini tu dah berambus gi Adeela sejak sabtu lagik ) abg ipar aku pun sampai.. hehehe... lambat jugak innova ni ek.... Kol 8 lebih laki bini tu balik.... dekat kol 9pm aku gerak balik.... mandi, solat dan tido dgn nyamannya bersama hb...... sok nak keje......

No comments:

We have been married

Daisypath Anniversary tickers

daisy path - Ditakdirkan Bercinta

Daisypath Anniversary tickers