Nuffnang

click as much as your heartbeat is beating....

Monday, November 3, 2008

Malasnya guwe......

Apsallah aku malas giler minggu nih... keje byk pun tak buat... aku skang pun patut buat keje.. sales report, stock report.. bosan guwe.. ingat sabtu lepas aku nak OT buat keje..haram... langsung tak buat... rasa minggu lepas cam cepat sgt sampaikan ujng minggu pun sekejap giler.. sabtu aku kerja balik kol 2ptg, balik terus amek mak gi pasar larkin, belanja lauk basah sekali lah aku, malas nak pergi beli kat Smart.. tapi taulah, harga kat pasar larkin mahal.... aku sket lagi terpedaya kat seorang pakwe hensem.. soh bli ayam dia, dia panggil, sekali tgk ayam dia dah lah mahal..sekilo RM7.00, ayam pun ak cun, lebam2 jek.. dia kata baru lagik, kulit jek biru2 sket.. ceh.. aku terus ckp.. ayam awak tak cantiklah.. aku terus blah kejarmak aku yg jln laju giler.. singgah bli daging baru yg mak aku idam2 kan dah seminggu. pastu lalu kat tempat ayam lain, org dia ramah dan tak ensem hehehehehe... ayam dia cantik dan segar..baru RM6.50/kg, huh.. nasib baik tak perdaya dgn kehenseman budak tu.. pastu beli mak beli ikan tenggiri, pastu mak aku angkat ikan selar hijau, kasi aku cium bau, mak aku ckp.. aritu beli hanyir giler... sampai mak aku tak selera nak makan ikan tu sampai sekarang, muka org jual tu dah berubah.. aku ckp kat mak..kalau tak nak beli dahlah...pas Byr utk ikan tengiri terus aku tarik mak jalan.. sambil mulut mak bebel tak habis komplen ikan tu... aku beli lala, ikan cencaru, selar, sagai... sayur sket.. kuew tiaw...habislah dekat RM100. Mak beli kupang, ingat nak beli siput sedut, tapi bayangkan aku kene siang.. waduh.. jadi males aku.

Balik jek mak rebus kupang.. aku mkn kupang jek.. mak mls nak masak lain, aku just msk keuw tiaw goreng... aku msk 1/2 kg jek, sbb dorang tak suke msk, tapi biler dah masak, 3 anak sedara aku mkn palk... kalo tak tgk pun tak nak.. so tinggallah semangkuk, tapi aku geram gak time mula nak masak kuew tiaw.. hb cakap ..mcm baru lagi makan kuew tiaw... kadang2 geram, dah lah pagi buat sarapan dia, nak bekal dia mesti lauk lunch, mlm plak bukan dia nak mkn ape yg aku dah masak utk tghari, walaupun aku dah panaskan... sakit pale aku nak pk masak ape lagik.. kang aku msk pelik2 dia loyalah plak especially chinese food... so ..tu yg aku masak kuewtiaw sket jek... last2 aku sendiri tak dpt mkn, dia plak komplen tak cukup semangkuk kuewtiaw... mlm tu dia ngan adik dia nak angkat perabut kat umah mak mertua aku, utk hantar ke umah adik dia tu... so automatik hb aku tido sana.. pegilah.. aku mls nak tido sana... kang penat nak bermuka2 dgn biras aku tu... so b4 hb pergi leh plak dia mintak maggi.. walaaaaa.. geramnya aku... aku buatlah jugak.. tgh mkn separuh..adikdia dtg... so akulah abeskan mkn maggie dia.. lagipun aku cam lapa gak sbb tak dpt mkn kuew tiaw.. sekadar merasa jek time masak... bila dia tak de.. so aku pun merdeka.. hehehehe... aku main pc games sampai kol 2 pg, bangun pagi mak dah buat ns lemak... aduhhhhhh.. sedap giler... dua kali tambah aku... pastu mak ajak gi pasar larkin lagi.. dia cari daging dia tak de.. hmmm kes tertinggallah ni... aku cam dah perasan masa mak beli timun smlm dia letak semua brg2 dia..aku dah perit atgn tahan berat kiri kanan brg yg aku bli... yelah.. mak aku kan bukan nampak sgt.. aku dah nmpak ade plastik cam ade dia tak angkat.. mak kata tu org lain nyer.. lantak lah... aku dah tak tahan tanggung berat brg... so mak gi singgah kedai india tu..tny ade nmpak tak daging dia..ofcozlah tak de... mak tukar kacang hijau kat situ,,semlm patut beli kacang hijau kisar, tapi india tu bagi yg lom kisarnya.. macam2lah mak aku nih, pastu dia gi beli daging lagik. Pastu kitaorang dgn sorang anak abg aku gi giant. Jln2 jek.. aku tak bwk duit, mak belikan brg utk anak kak ngah yg akan lahir ujung bulan Dec nih.. aku terasa lah kat hati.. mak nak beli katil baby, tapi harga dia mahal lebih RM200, so mak tak jadi beli. mak beli 2 pasang baju dan set tilam jek dekat RM80... pastu mak tiba2 ckp.. nnt kalau aku dpt anak baru dia belikan tilam katil tu... heheheh terubat hati aku.......balik umah aku kemas2 bilik... basuh bantal busuk hb aku 4 bijik.. pening aku bau dia...basuh gebar dan tukar cadar.... pastu aku rebus lala aku tu, mak masak kari daging ngan ayam goreng, time nak mkn, ayam goreng tinggal leher jek.. hampeh anak sedara aku yg giler ayam. kari mak aku mmg ler sedap.. tapi tawar sket.. ingat aku nak letak garam lagik.. tp biler pikir2, apasalahnya sesekali aku mkn tawar.... so aku tabur lada itam kisar kasar.. malatop oi.... mkn ngan lala... lala tu kerang dia bukan main berat dan besar, isi dia bila dah rebus.... cenonit giler.... pas mkn mata pon ngantuk.. sambil fikir2 apelah hb aku mkn kat sana.. malas aku nak call... pas magrib aku call hb.. yg tak geti2 nak balik... then dia soh amek dia, aku bwk anak kak ngah, b4 sampai aku singgah kat satu kedai mamak, belikan mentua aku carrot susu, sbb dia dah pesan.. kalau dtg sana beli kan carrot susu.... aku sampai sana terus bukakan air dia.. dia sukelah even dia ckapa anak dia dah beli kan siang tadik.. ces... dia minum teguk semacam jek.. agaknya dia tak nak kecikkkan hati aku kot.. muahahah, last2 aku ckp.. "dah mak... tak dpt minum simpan jek.. kang terkeluar kang".. dia pun hulurlah gelas tu... mentua aku kata..makanlah.. ade asam pedas... alermak.. aku mmg pantang dengar asam pedas... aku nih malas nak cekek depan pompan tu... tapi dah berpuluh2 kali mentua aku soh mkn.. barulah aku gerak gak kedapur.. mkn dgn anak sedara aku... b4 tu aku main2 dengan anak kintan... debab btol.. susu badan katakan.. haiii biler lah aku dpt anak camtu.... so tgh aku nak amek lauk kat dapur yg cenonit tu (bukanmengata... sebab umah tu blom renovate bagi besar jek).. masa tulah laki bini tu bermesra2 sambil buat air anmum.. nak aja aku bagi penerajang aku... asam pedas ikan kembung kot... aku kalau nak masak asam pedas... mestilah ikan besar2 sket.. ikan kecik3 nih buat ancur daging jek.. kang tulang jek banyak... tu yg aku mkn tersekat tulang kat tekak.. geram tol aku.... kol 10 lebih baru gerak balik... kang cite Supernatural aku dah stat aku tak balik2. kalau stay umah dia ..mau kol 12 aku gerak.. tak nak aku....

So hari .. aku malas giler.. sambil taip blog, sambil buat keje kalau org lalu.. hahahahah... alah.. buat report nih sekejap jek... kalau concentrate.. ni tak.. pagi2 dah bukak myresipi.... dah lah... sok jek sambung... pasni nak tgk friendster plak...

No comments:

We have been married

Daisypath Anniversary tickers

daisy path - Ditakdirkan Bercinta

Daisypath Anniversary tickers