Nuffnang

click as much as your heartbeat is beating....

Monday, October 20, 2008

Weekend





Sabtu aku keje.. ot ar.. saje jek.. boring dok umah. Semua open house aku tak dtg, selain umah ct yg dia batalkan sbb umah pakcik dia ada open house... yolah.. org baru kawin.. biler lagik nak tunjuk laki kat saudara mara... balik keje aku gi giant.. belnja dgn berhati2 jgn membazir, hb soh beli hamper untuk anak Lan, jgn lebih Rm30.00.. aku set jek... aku ternampak plak sos cili keluaran ayamas.. aku mmglah tersangat suka cili sos dia, biasa mkn ayam dia..sos dia tak cukup bagi aku... kalau mkn kat kedai dia.. mesti mintak extra.. so aku beli quater black pepper chiken kat giant, murah jek.. RM2.99 balik terus ngap dgn sos cili tu pueh hati ah.... ptg amek hb kat tempat keje.. pas solat magrib aku masak kuew tiaw goreng utk hb aku dan aku msk beef cantonese kuew tiaw.. huh.. tak sama rasa dia cam aku beli kat temptations bakery... resipi ajaran sesat kot aku ikut kat internet.... mungkin aku tak masukkan sesame oil... tu yg tak ummp kot... pas mkn lepak3 tgk tv dgn hb adik dia call, sok nyer plan postpone next week ..leceh tollah..

ahad pagi mkn roti canai ngan ns lemak.. hehehe.. over tol.. pastu main games kat pc.. tgk hb tertido balik.. org pun ikut.. sedar2 dah kol 12pm.. kitaorang mandi dan gi lunch katluar... mkn kat restoran apetah kat pasar... kitaorang mkn semua RM12.90, pari asam pedas, ikan merah kari, ikan cencaru bakar, sayur ngan teh. Pas mkn terus ke rumah Lan, memang telah disangka2 laki bini tu tak de..sian mak mertua aku termenung depan pintu dgn kerusi roda dia. kalau nak ikutkan hati... nak aja aku yg jaga org tua tu... tapi memandangkan aku karier woman..hehehehe.. tak berpeluanglah nak berbuat begitu.... yg teman mertua aku tu.. adik Kak Ra..si Aman dan cucu mertua aku. Tak lama pastu Lan balik sorang... last week bini dia cabut kat umah adik dia konon ade open house rupanya postpone, sebab kawasan flat tu buat open house.. dah tau tak jadik balik lah cepat, sebab kitaorang ramai kat umah dia..... semlm lah baru ade open house.. si Lan kuar amek bini dia kol 5 lebih tapi balik dekat 9 lebih.. sengal tol.... aku ingat dia bungkus2 ape ada kat umah adik dia.. just bawak balik sate.. tu pun beli kat tepi jln... tah tah..saja jek lepak umah adik dia..ckp ade open house... b4 dorang balik.. mazni ade dtg dekat2 magrib, dia attend meeting pasal umah yg nak roboh tu.. meeting tu lebih pada cerita rumah transit atau umah sewa yg kerajaan sediakan.. just RM 100 sebulan, tapi kat flat ler... mane org nak.... Lantaklah...

Oh ye.. sabtu yg baru lepas ni aku sebok call member2 lama, siap kasi panggilan hangit lagik kat dorang.... call dorang semua utk jemput ke open house aku 25hb ni sempena hari raya dan besday aku yg ke 30.. oh tidakkkkkk... tiba2 aku dpt sms dari sepupu aku.. mengatakan anak akak dia yg xcident on15hb akhirnya menghembuskan nafas terakhir akibat jatuh motor... ada darah beku dikepala dia... aku forward ke adik beradik aku, just abg aku n kak ude jek respond, tak tahulah dorang g ke tak... hb aku dah ajak nak jaga mak dia.... aku kurang kenal dgn arwah tapi rapat dengan abg2 dia... aku tak cam yg mana satu arwah.. pulak biasakalau raya mesti singgah umah dia yg berdekatan umah mak cik aku....tapi tahun ni terus balik terlupa nak singgah umah Kak Junai......anyway.. semoga Allah mencucuri rahmat ke atas arwah Muhamma Fikri Bin Mazlan.. AlFatihah.........



No comments:

We have been married

Daisypath Anniversary tickers

daisy path - Ditakdirkan Bercinta

Daisypath Anniversary tickers