Nuffnang

click as much as your heartbeat is beating....

Thursday, January 27, 2011

Bila Aku Teringat : Part Time part 2

Mushi-mushi.... sambung cite semlm pasal part time. This time aku cite pasal part time aku pas kawin. Tapi kali ni aku tak de lah keje luar... tp aku bisness.... Lepas sethn kawin.. aku lom ade rezeki anak.. mula lah bosan.... tiap2 hari balik keje tgk muka yg sama... hehehhe.. then aku bg idea kat huby... Pekata kita jual nasi lemak malam. great idea hoh..tak yah benti keje opis.. sape masak? hehe.. mintak mak tlg lah.. nnt bagi upah.... ape sgt.. msk ns jek.. sambal n lain2 aku yg sediakan.... Kedai? tak de kedai2.. gerai kecik jek.. dekat2 umh aku ade gerai org jual sarapan pagi, so mlm tak de pepe. so aku ingat nak sewa sana je... pas discussion aku dptlah sewa RM100 sbln.

1st day start.. perggg malu2 aku. walo dekat, aku angkut pakai kete gak, sebb ade tong gas nak grg ayam n aku ada gak jual roti john. Alhamdullilah... 1st day tetap laku sampai abis... time tu ayam sekor je, lain2 byk order ns lmk telor. Roti john pon jadi pujaan budak2 kat area situ..

2 hari sekali aku kene gi belanja brg basah n kering... kete aku cam hape jek angkut2 brg.. kalo aku gi belanja, hubyy aku lah handle gerai.... pehtu... mak aku plak nak tompang sekaki.. dia jual rojak asma..... laku giles.... tp lecehlahkan.. byk2 bende nak jual.. sbb aku ingat nak bina nama utk nasi lmk nih... tk sampai 1/2 bln ayam aku boleh jual 4 ekor sehari. ayam tu aku belah 16.. kecik jek.. sbb ns lmk aym aku jual RM2.50 jek... kalo telo RM1.50. Roti john RM1 saje... rojak asma rm0.50/pc. Aku ekceli ade prob dgn mak aku, taulah susahkan dia... mak aku asek ajak pindah depan umah... aku ckp kat mak, tak strategik, sebb umh cam kebawah.... gerai ni tepi jln. Mak aku tak dulik dia gi bina cam pondok depan umah atap zink leh muat 2 kete.... siap jek ngam2 aku berniaga 1 bln kat situ.... so aku pon pindah dgn hati berat.... thereeeeee u r.... bisnes cam tak jln.. org mls nak turun masuk kete.... pastu jiran2 yg biase bli pon malas dtg walo tak jauh pon setakat selang 2 umah. Kat situ aku ade gak jual air, ade dine in.... heheh.. dulu take away jek... so keje makin byk.... yg pelik customer ramai time org solat magrib.... so bile aku sorang n huby gi solat .. aku dah terhegeh2 serve... nasi kejap jek.. air tu prob.... aku bukannya profesional.. sekali org sewwa umh aku bwk mmber dia penuh 2 meja.... sampai kan drg mkn habis air tak siap2...

Berniaga kat depan umah boleh lah, tp nak di jadikan cerita.... byk yg sampai kat tinge aku, tuan gerai yg aku sewa dulu ckp jualan dia tak laku sbb org dah mkn nasi lemak mlm... aik.. ko jual mcm2 lontong ade, mee ade, kuih2 ade.. apsal ns lmk aku salah... apsal tak salah kan roti john ker, rojak asma ker... so one day tk pernah2 laki bini tu dtg, drg dtg kat kedai aku... beli rojak buat rm1 sebungkus, buatkan 2 bungkus.. pale otak lah.... tp aku tapau jelah.. pastu dia tny.. gas letak kat luar tak ilang ker.... aku jwb lah... gas tu kan tersorok, lama dah tak de plak ilang....

tup tup besok aku nak bukak kedai, nak on api, gas tak de... ish.. shilaker mana yg rembat... pelik kan.. org tego jek ilang. tak pe.... aku terus kan berniaga... mak aku plak tambah mee bandung.. adoiiii.... roti john cam tk jln... aku cam mls2 jek.... one day tak lama gas ilang tgh aku berniaga mlm tu, tiba2 bau kemenyannnnn... adoiiii... panggil mak aku.. mak aku pon bau..... next day plak bau wangiiiiiiiiiiiiiiii sgt2..... drg tny bau ape wangi nih.. aku selamber je jwb bau kentot aku.. hahaha.. lepas peristiwa tu aku, hubby n mak sakit2.... aku sakit kat belikat belakng sakit, kalo baring aku tak sakit, so aku cam mls2... hubby sakit pinggang juga mak.. sejak tu aku mls nak bukak kedai.. asek skip2.... kadang2 aku basuh pinggang2 aku rase ade bende berdiri kat bakang aku.. kalo toleh mmg tak de....

so mak aku ajak gi berubat... adoiii.. gi jelah.... kata org tu mmg ade org buat... tp tak mo ckp sape.... walaupun aku tak percaya.. pas gi berubat tu, kami bertiga sihat serentak.... tp aku tgk kedai tu cam hambar dah... last2 tutup... adelah dpt niaga 4 bln... cian kan... kalo aku stay kat gerai aku sewa mungkin dah glamer ns lmk aku.... best tau... duit rolling sentiasa ada... gaji tak usik pon.... tp mungkin kalo aku lama kat gerai tu.. takot org dengki jugak.. itu lah cite keje part time aku....

No comments:

We have been married

Daisypath Anniversary tickers

daisy path - Ditakdirkan Bercinta

Daisypath Anniversary tickers