Nuffnang

click as much as your heartbeat is beating....

Wednesday, January 26, 2011

Bila Aku Teringat : Part Time part 1

kerja part time.... teringat aku lagu kumpulan yg paling aku geli.. iaitu 4u2c.. hah.... tak kenal? bagos.. tak yah kenal2... dah pupus lama dah.... aku bukn nak cite gruop geli2 tuh. aku nak cite keje part time..... tadik aku baca someone nak wat part time... so aku nak cite sket keje aku b4 n after kawin.... kira2 nih segmen teringat2.. atau segmen.. terkenang2....

dulu aku keje kat 1 company melayu.. gaji RM450 ko.. cam haram... tp sebb nak kan pengalaman kerja.. aku terima ajelah.. aku tka getilah nak tanam anggur cam sesetgh org.. dpt diploma or degree nak terus dpt keje best aje... ok tokey ni ade stesen minyak Shell... so dia soh aku keje part time kat Shell.. tp keje kerani jek.. keje base on jam.. tp aku tak ingat brape.. tp ade lah rm200++ dpt sebln... aku happy keje situ sbb pekerja2 kat situ sgt hensem2... time tu mana ade bangla nak keje.. taonnnnn 1999 kot.. ade lah aku berthn 7 bln kat situ... aku benti sbb aku benti keje opis, so automatik aku kene benti kat Shell... sbb.. bos cam harem.. melayu lupa diri... lagipon keje situ buat aku gemok giler sbb bini muda dia kaki banje nasi beriani, mcd, piza hut, kepci.. dan lain2.. aku tak suke k.. aku gemok sampai pipi aku tegang....

pastu dlm sbln gak aku tanam jagung... aku dpt keje Admin... time tu gaji 1000k pon dah besor... aku naik bus gi keje tu... plus 3 kali seminggu aku gi gym.. dlm 6 bln aku berjaya turun kan 12kg.. jln kaki lagik nak gi bus stop.. bukan dekat2.. jauh der... penat kene ngorat time tuh... pastu bos nak pindah kilang plak.. kene tempat tak masuk bus.. so aku kene blajar kete.... bile dah berkereta.. aku plak tak gi gym... aku nak part time... aku keje kat Pizza Hut... pergg.. kuar opis pukul 530pm.. sampai sana kol 6pm.. bwk cam hantu..... keje situ best woooo.. masuk saje bau dah sedap2 bahse.... aku keje pizza hut tmn century garden... situ just tempat org take away or call je.. no dine in... tapik.. ade plak bos india belagak cam harem.... ishhh benci.. cam bagos je kan... sakit hati. .. kene sekali aku short duit RM50.. aku kire duit ribu2 kali.... dekat kol 12am pon tk siap2... pizza utk boifren aku pon dah sejuk.. ingat.. kol 11 balik, pizza dah siap...drg kat kitchen dah ngejek2 aku nak balik... sekali si india tu leh ckp pe ko tau.... owhhh baru sy ingat... sy ade pakai RM50 tadik... jahanam...%&%#^^#%@#%#@ ... cepat2 aku closing... aku keje situ 2 week jek .. giler... tp aku hepi biler dia tak de.. member2 sporting.. leh mkn pizza sesuka hati.. boleh bli pizza besor tp byr harga yg medium... ade sekali father's day.. drg wat sotck hawaiian ciken byk2.. sekali tk habis. drg bakar n bg kitaorang bwk balik.. kalo betol2 manager nak buang.. ape jadah.. nasib ade abg senior kat kitchen wat bodo jek.. dia tlg tapau utk kitaorang...

pas benti aku nak keje part time lagik... apsal ek aku nak keje part time? konon nak kompol duit nak tunang.... hhahahah.. tp haram.... mane ilang duit pon tak tahu. bende tak nampak.. nasib ade saving sket... pastu aku keje kat MCD Tebrau sebelah Carrefour.. keje hari2 start kol 6pm.. lagik dekat dgn tempat keje... b4 kuar opis aku tukar baju siap2.. org kat kilang nak ngata .. ngatalah.... keje part time ni paling lama.. ade dekat 1.5thn aku layan.... tp kan.. aku terasa tua kat situ.. sbb ramai budak2 belaka even umur aku baru 23thn... drg lyn aku cam sebaya drg2 jekan.. koang ajar lagik.... gi mampos... aku kawna dgn makcik2 lagik bagus... mula2 aku keje kat kitchen.. penat tp puas... seronok.. hepi.... mknan aku tak kesah sgt... tp suke yg curik2. haha.. makcik tu lah ajar... dia cilok patty chicken deluxe, bahgi 2 dgn aku.. tu patty yg mhl sekali... lom termasuk nuggets, ayam pyh sket.. tp kerak2 pon sangap... tp shilakernya.. managr... manager pon kaum tu gak.. adoiiii... kalo korang tgk momtot dia.. perggg bak kingkong... asal lalu jek dia rembat mknan.. tapi kalo crew cilok kerak aym pon kene warning.. babies btol..... aku plk terkantul dgn asst manager.. mkn break aku, aku amek fillet-o-fish.. aku nak tambah tartar sos, sekali dia lalu.. terus amek dan buang.. soh aku amke yg baru.... eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee bodosnyaaa.. tp dia ckp pelan2 kat aku.. jgn buat lagik... pompan malay.. pon montot tak bleh blah aku tgk.... aku? aku jenis montot kecik.. tak de montot.. wakakaak...

one day aku boring.. aku ckp kat manager malay tu.. aku nak tukar jaga kiosk.. nak jual eskim n pop corn.. yehhhhh.. dpt tukar.... pergggg.. sgt suke.. mkn eskim freee... kira puas lah aku mkn.. lom campor org yg kenal aku.. baik2 aku bg... kalo yg cone.. tinggi2 aku bg, kalo dlm cup.. penuh2 n extra topping..... pastu manager suke aku sbb aku byk buat sales.... aku buat muka tebal seh bunyikkan lonceng.. asal aku napak mak bapak bwk budak aku pancing.... budak2 mesti histeria kalo mak drg tak mo beli.... wakakak... pop corn jgn ckp.. aku buat mg sedap..... paling byk jual tu.. pueh aku mkn..... tp akupaling benci... sesekali manager dtg spotcheck... dia soh aku kuar dari kiosk kalo takde customer, bg rase pop corn.. eeeee mencik.. malu lah.... org yg rase pon ade yg tak malu.. dgn tempat2 sample dia kebas dari tgn aku...

kenangan yg best2 biler ade Annual Dinner.... 1st time aku joget2 cam hape... seksi lagik pegi saner.... 1st time buat kat hotel Hyatt atau skng dah jadik hotel Thisle, 2nd sempat b4 berenti.. kat ponderosa golf resort.... aku berenti sbb aku lagik 6 bln nak kawin.... kang bau minyak pop corn melekat kat badan aku.

Itu cerita part time aku b4 kawin... pas kawin aku cite lenkali horrrr...

No comments:

We have been married

Daisypath Anniversary tickers

daisy path - Ditakdirkan Bercinta

Daisypath Anniversary tickers