Nuffnang

click as much as your heartbeat is beating....

Friday, January 14, 2011

Mee Hailam






Mee Hailam.... 1st time masak n makan.. asek mee grg mee grg... tk mee kasar mee bihun... aku tak sangka betapa senang nya nak masak... aku amek resipi si intan a.k.a. chef pencen.. wakaka. nak resipi leh klik kat sini.

Aku masak kol8mlm pas abes cite tiramisu yg buat solat magrib aku asek lambatttt saje.. hampeh..... nak tungu iklan aku gi mandi, , tggu iklan lagik gi amek wuduk... abes cite aku solat..... ape nak jadi dgn aku nih... b4 tiramisu aku dah rendam sotong, udang, fish cake.. nnt senang nak masak. i tot huby lambat balik.. so aku nak msk mee dulu.. pastu cekik pastu baru msk utk mkn mlm dia.. sbb aku rase dia tak mkn mee mee gini... aku pon masa.... tutup je api dapor.. huby aku balik.. lohhh.. potong trip lah.. heheheh... tengah aku salin mee dlm mangkuk dia tny.... mee ape ni.. aku ckp mee hailam... hmmmmm lama tak makan.... aikkkk... geti mkn kaaaa.... moh lah bang.. dlnm hati girang tak yh masak lauk lain.....

mkn kene lah panas2... kang tak best, nnt kuah lagik kering serap kat mee... mak aku dah kenyang.. aku tgk dia mkn aym grg.. ajak byk kali dia buat derk jek... aku masak 1/2kg... pastu kan.. kene dgr huby komplen masakan aku... tp kali ni kelakar.. dia leh tny aku.. leh komplen tak.... hhehehe.. ckp jelah.... dia ckp... mee hailam bukan gini.. dia berkuah...tapi ayg buat sedap.. abg suke mkn gini... kalo org lain buat berkuah byk tak suke abg..... hihihih.. belasah jelah... janji kenyang.. hihih..

so pas mkn, aku dah leh relax.. tak yh msk lain... mak aku kata masin, kata jek kenyang lagik... ok tu jek aku nak cite.....

No comments:

We have been married

Daisypath Anniversary tickers

daisy path - Ditakdirkan Bercinta

Daisypath Anniversary tickers